2011-02-16, 11:20
Medlem
Transhumanists avatar
Match 2

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=PHhDLUVAtqU

Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=HR2_M8kL_3o
Citera
2011-02-17, 11:45
Medlem
Transhumanists avatar
Sista matchen

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=rLZ5VIq_Uvo

Del 2
http://www.youtube.com/watch?v=vY8NrMVvMDM

I for one welcome our new robot overlords
Citera
2011-02-17, 11:47
Bannlyst
Klart den gör, det är ju en maskin
Citera
2011-02-17, 15:36
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Helvete vad grym den är, men jag undrar, vad gör dom med datorn efter detta?
Citera
2011-02-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Helvete vad grym den är, men jag undrar, vad gör dom med datorn efter detta?

Datorn används till allt möjligt. Det är nog datorprogrammet du undrar om. Förhoppningsvis gör de det bättre.

Jag tror nog att människorna fortfarande är bättre än datorn. I Jeopardy så är det den som svarar rätt först som vinner. Det betyder ju inte att den som vinner Jeopardy är bättre. Den som trycker näst först t.ex kanske också kunde alla svar (plus mer) men pga reaktionsförmågan så vart personen alltid tvåa.

Skulle jag fråga någon om något så skulle jag idag hellre fråga en Jeopardymästare än den där datorn, även om datorn vann.
Senast redigerad av kissekattt 2011-02-17 kl. 17:51.
Citera
2011-02-18, 07:45
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Datorn används till allt möjligt. Det är nog datorprogrammet du undrar om. Förhoppningsvis gör de det bättre.

Jag tror nog att människorna fortfarande är bättre än datorn. I Jeopardy så är det den som svarar rätt först som vinner. Det betyder ju inte att den som vinner Jeopardy är bättre. Den som trycker näst först t.ex kanske också kunde alla svar (plus mer) men pga reaktionsförmågan så vart personen alltid tvåa.

Skulle jag fråga någon om något så skulle jag idag hellre fråga en Jeopardymästare än den där datorn, även om datorn vann.
Reaktionstiden är helt irrelevant om man inte kan svaret på frågan.
Citera
2011-02-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Reaktionstiden är helt irrelevant om man inte kan svaret på frågan.

Jasså det säger du? Lär dig läsa så kanske du förstår det jag skrev.
Citera
2011-02-18, 10:04
Medlem
Three-Gringoss avatar
Han hade ju skitfjantig röst, skulle ha varit typ Darth Vader eller nått.
Citera
2011-02-18, 12:58
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Jasså det säger du? Lär dig läsa så kanske du förstår det jag skrev.
Det är du som har svårt att läsa. Du försöker få det till att datorns reaktionstid är snabbare och därför vann den. Om den inte kunnat svaret på frågorna så hade det kvittat hur snabbt den trycker på knappen. Alltså vann den för att den kan svaret och därför är den bättre än människorna på Jeopardy.
Citera
2011-02-18, 13:04
Medlem
Citat:
Det är du som har svårt att läsa. Du försöker få det till att datorns reaktionstid är snabbare och därför vann den. Om den inte kunnat svaret på frågorna så hade det kvittat hur snabbt den trycker på knappen. Alltså vann den för att den kan svaret och därför är den bättre än människorna på Jeopardy.

Den som vinner Jeopardy är nödvändigtvis inte den bästa på att svara på sådana frågor. Som jag skrev, och blir tvungen att skriva igen, är att man kan få svara noll gånger på frågorna men ända kunna alla svar. Då lär man troligtvis hamna sist.

Spelare 1 har sämre reaktionstid än spelare 2 och 3 varenda gång.
Minst en av spelare 2 och 3 kan svaret varenda gång, och spelare 1 kan alla svar.
Spelare 1 kommer få 0 poäng.

Trots att spelare 1 inte vinner så är han den som är bäst på att svara på frågorna. Han är sämre på Jeopardy mot spelare 2 och 3 pga reaktionsförmågan, men han kan mer än båda de andra trots att han inte vann.
Senast redigerad av kissekattt 2011-02-18 kl. 13:09.
Citera
2011-02-18, 13:45
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Så du baserar din åsikt om att datorn inte är bättre än människorna på fakta som är okända för oss?
Varken du eller jag vet hur bra reaktionstid de där två snubbarna har men om man ska basera sig på tidigare resultat så lär de ha rätt bra reaktionstider eftersom de blivit dollarmiljonärer genom att spela Jeopardy.

Så i detta spel mot datorn tror jag knappast att reaktionstiden var en faktor för att datorn skulle vinna.
Citera
2011-02-18, 15:10
Medlem
Citat:
Så du baserar din åsikt om att datorn inte är bättre än människorna på fakta som är okända för oss?
Varken du eller jag vet hur bra reaktionstid de där två snubbarna har men om man ska basera sig på tidigare resultat så lär de ha rätt bra reaktionstider eftersom de blivit dollarmiljonärer genom att spela Jeopardy.

Så i detta spel mot datorn tror jag knappast att reaktionstiden var en faktor för att datorn skulle vinna.

Okända fakta? Jag visade att man kan förlora på Jeopardy men samtidigt veta alla svar. Jeopardy testar inte bara kunskap, utan även reaktionsförmåga. Dessutom är tur involverat. Det är inte 100% skicklighet som avgör vinnaren!

Sen säger du att killarna måste ha bra reaktionsförmåga för att de är gamla Jeopardymästare. Det bevisar ingenting. Det är som att säga att två efterblivna benlösa 100m-löpare är snabba eftersom dom vann mot andra efterblivna benlösa 100m-löpare och att de då måste ha chans att vinna även mot Usain Bolt. Det är mer än en skillnad mellan en dator och en människa.
Senast redigerad av kissekattt 2011-02-18 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in