• 4
  • 5
2011-02-18, 15:24
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Okända fakta? Jag visade att man kan förlora på Jeopardy men samtidigt veta alla svar. Jeopardy testar inte bara kunskap, utan även reaktionsförmåga. Dessutom är tur involverat. Det är inte 100% skicklighet som avgör vinnaren!

Sen säger du att killarna måste ha bra reaktionsförmåga för att de är gamla Jeopardymästare. Det bevisar ingenting. Det är som att säga att två efterblivna benlösa 100m-löpare är snabba eftersom dom vann mot andra efterblivna benlösa 100m-löpare och att de då måste ha chans att vinna även mot Usain Bolt. Det är mer än en skillnad mellan en dator och en människa.
Ja du kan förlora även om du vet alla svar. Men dessa har ju både svarat många rätt och varit snabba nog att trycka först.

Din jämförelse haltar rejält.
Citera
2011-02-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Ja du kan förlora även om du vet alla svar. Men dessa har ju både svarat många rätt och varit snabba nog att trycka först.

Din jämförelse haltar rejält.

Nej jämförelsen är bra, lite överdriven men jag måste ju få dig att förstå.

Sen så kanske du märkte att datorn inte kunde alla svar. Det är en av anledningarna till att människorna hann trycka först och svara rätt.

Jag är helt övertygad att om alla fick svara (t.ex högst 30 sek betänketid) så hade en människa vunnit varje gång. Du kan inte säga att bara för datorn vann på Jeopardy så är den automatiskt bättre än en människa på att svara på frågor. När jag går till doktorn så vill jag inte ha en doktor som försöker ställa diagons på 1 sekund. Jag går hellre till någon som tänker efter lite, kanske frågar en annan läkare, och kommer fram till rätt diagnos 99.99% av gångerna.
Citera
2011-02-18, 16:16
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Nej jämförelsen är bra, lite överdriven men jag måste ju få dig att förstå.

Sen så kanske du märkte att datorn inte kunde alla svar. Det är en av anledningarna till att människorna hann trycka först och svara rätt.

Jag är helt övertygad att om alla fick svara (t.ex högst 30 sek betänketid) så hade en människa vunnit varje gång. Du kan inte säga att bara för datorn vann på Jeopardy så är den automatiskt bättre än en människa på att svara på frågor. När jag går till doktorn så vill jag inte ha en doktor som försöker ställa diagons på 1 sekund. Jag går hellre till någon som tänker efter lite, kanske frågar en annan läkare, och kommer fram till rätt diagnos 99.99% av gångerna.
Datorn är bättre än människorna på Jeopardy. Vilket är vad jag sagt hela tiden.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in