• 1
  • 2
2011-01-14, 00:38
Bannlyst
Kan man stnga av ljudutgngen som r delad med analog och optisk? Fr helt pltsligt kommer ett lgfrekvent och surrande ljud ut nr jag kr med lurar eller stereon. Har testat med USB-ljudkort men det kommer fortfarande strningar som jag inte begriper hur man fr bort. Har formaterar om skiten ocks men det verkar vara hrdvaran som spkar. Vid omstart kommer startljudet och ett jvla surrande frn datorn ja inte hrt innan.

Gissar att det r den optiska utgngen som krnglar s kan jag stnga av den borde det lsa halva problemet. Har ingen mjlighet att serva datorn mer.

HJLP!
Citera
2011-01-14, 00:40
Medlem
tzjs avatar
Om du kollar i utgngen, lyser det rtt d?
Citera
2011-01-14, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Om du kollar i utgngen, lyser det rtt d?

Mmmhmmm
Citera
2011-01-14, 00:50
Medlem
tzjs avatar
D har den lst sig i optiskt lge. Ta en tndsticka eller ngot annat litet och peta med i hlet tills det slutar lysa, det borde lsa problemet.

Edit. Peta inte med ngot som kan g snder i hlet eller lmna skrp. Och peta lite frsiktigt s du inte brjar jucka med hlet fr hrt.
Citera
2011-01-14, 00:56
Bannlyst
Citat:
D har den lst sig i optiskt lge. Ta en tndsticka eller ngot annat litet och peta med i hlet tills det slutar lysa, det borde lsa problemet.

Jo jag vet Men att peta funkar inte. Hnder inte ett skit. Slr snart snder utgngen men en syl

Mste nog som sagt stnga av skiten eller nt. Vet att mnga rkat ut fr samma sak men aldrig lst ngot som handlar om att stnga av utgngen.

Trodde ju ett USB-kort skulle funka men vafan det r nstan lika mycket strningar
Citera
2011-01-14, 00:57
Bannlyst
Citat:

Edit. Peta inte med ngot som kan g snder i hlet eller lmna skrp. Och peta lite frsiktigt s du inte brjar jucka med hlet fr hrt.

Hehe, "edit". Typ som en syl?
Citera
2011-01-14, 01:01
Medlem
tzjs avatar
Provat att starta om datorn?

Hur ser det ut i ljudinstllningar i systeminstllningar?
Citera
2011-01-14, 01:06
Bannlyst
Citat:
Provat att starta om datorn?

Hur ser det ut i ljudinstllningar i systeminstllningar?

Jag har formaterat och testat ominstallation. Det str som vanligt - den valda enheten saknar reglage fr ljud ut.

S kan man stnga av porten? Fr ngot annat verkar inte funka. Om inte ngon har en ny id p vad man kan gra frsts
Citera
2011-01-14, 01:12
Medlem
smurfehs avatar
Vet frn erfarenhet att nr den lst sig i det lget brukar det oftast hjlpa att koppla in hrlurar in och ut ett par gnger.. Men antar att du redan provat det redan.

r lite lustigt dock att du hr startljudet, vilket borde indikera p SW.. h, zappa PRAM fr sakens skull. Kan ju hjlpa, tvivlar extremt dock..
Citera
2011-01-14, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Vet frn erfarenhet att nr den lst sig i det lget brukar det oftast hjlpa att koppla in hrlurar in och ut ett par gnger.. Men antar att du redan provat det redan.

r lite lustigt dock att du hr startljudet, vilket borde indikera p SW.. h, zappa PRAM fr sakens skull. Kan ju hjlpa, tvivlar extremt dock..

Det funkar inte heller..

Det var lite knas innan men inga strningar eller konstiga ljud vid uppstart. 5.1 fr jag ju med externt ljudkort i alla fall men med dessa sjuka surrljud kan man inte gra ett skit.

Det har funkat lite bttre nr jag kopplat datorn till min receiver med 3.5 mm och sen lurar kopplade till stereon men det r ju sjukt att behva gra det. Liite osmidigt s att sga..
Citera
2011-01-14, 01:45
Medlem
fixiefyllas avatar
inte ngot med jordning som spkar?
Citera
2011-01-14, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
inte ngot med jordning som spkar?

Borde inte vara det. Sitter men MBPn i knt utan strmsladd eller lurar. Surrar vid uppstart och tjuter nr jag pluggar in lurarna. Sjukt irriterande!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in