Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 09:44
Medlem
ei96byods avatar
Har du garanti kvar?

Låter nämligen som ett garantiärende för mig.
Har du blåst datorn och installerat om från början, och pillat i uttaget och allt, och problemet kvarstår, gå till en Apple-verkstad, för det låter som hårdvarufel. Något glappt inne i datorn.
Citera
2011-01-14, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Har du garanti kvar?

Låter nämligen som ett garantiärende för mig.
Har du blåst datorn och installerat om från början, och pillat i uttaget och allt, och problemet kvarstår, gå till en Apple-verkstad, för det låter som hårdvarufel. Något glappt inne i datorn.

Nej jag kan inte serva datorn mer tyvärr.

Vore ju fint om man som sagt kunde koppla ur porten med någon fin kod eller liknande.

Men jag tycker också att ett USB-ljudkort skulle tagit bort störningarna men näha...
Citera
2011-01-14, 15:43
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyKick
Nej jag kan inte serva datorn mer tyvärr.

Vore ju fint om man som sagt kunde koppla ur porten med någon fin kod eller liknande.

Men jag tycker också att ett USB-ljudkort skulle tagit bort störningarna men näha...
prova unloada kext:en för ljudkortet? tycker också att ett usb-kort borde fixat biffen. därför jag funderade på jordfel. låter sjukt störigt
Citera
2011-01-15, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
prova unloada kext:en för ljudkortet? tycker också att ett usb-kort borde fixat biffen. därför jag funderade på jordfel. låter sjukt störigt

Det där har jag inte gjort! Vad är det jag ska göra? Har Googlat lite men hittar ingen bra förklaring...
Citera
2011-01-15, 18:30
Medlem
fixiefyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyKick
Det där har jag inte gjort! Vad är det jag ska göra? Har Googlat lite men hittar ingen bra förklaring...
kextunload /System/Library/Extensions/vadnudrivrutinernatillljudkortetkanheta
värsta som kan hända är väl att du typ loggas ur eller det blir en kernel panic, allt ska vara tillbaka efter omstart såvitt jag vet..
kextstat listar laddade extensions.

ingen aning om det fungerar dock
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här