Det finns eCfw för Vitan, en custom firmware för den inbyggda Psp-emulatorn, då kan du installera Sega/Nintendo emulatorer, spela Psp-backups, homebrews etc.
Finns dock inget sätt att spela Vita backups än.
Bästa sidan för att läsa om detta:
Jag börjar bli lite sugen på en Vita nu när den säljs rätt billigt. Är mest sugen på Tearaway för tillfället samt mindre spel som Sound Shapes. Läste dessutom att emulatorer funkar. Kommer det att förstöra garantin eller något liknande?
Tack
Så jag drar bara över CFW'n till minneskortet, installerar emulatorer och roms sen är det bara att köra?
Nej.
Du måste först och främst ha ett spel med rätt exploit för att kunna installera eCfw.
Sen drar du ner en savefil för det spelet, det är genom den savefilen du kan installera homebrews och allt annat. Allt finns som att läsa på Wololo.
Nej.
Du måste först och främst ha ett spel med rätt exploit för att kunna installera eCfw.
Sen drar du ner en savefil för det spelet, det är genom den savefilen du kan installera homebrews och allt annat. Allt finns som att läsa på Wololo.
OK då får jag läsa på. Det finns ingen risk att brickaden?
Nej.
Jag har högre FW än de angivna, måste jag nedgradera?
Nån som spelar mycket Dead or alive, eller killzone mercenary som har lust att adda psn och köra nån gång? Nyligen införskaffat Vitan, så kan alltid va kul med nya bekanta, och att spela med svenska personer.