2013-09-09, 17:35
Medlem
Trailer för PS Vita TV
Citera
2013-09-09, 21:04
Medlem
Men vaddå? Behöver jag den jäveln för remoteplay på ps4an?
Citera
2013-09-09, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Men vaddå? Behöver jag den jäveln för remoteplay på ps4an?

Nej, den går att koppla in till en annan TV än den du brukar spela på för att streama PS4-spel till den. Ungefär som att du streamar spel till en vanlig Vita.
Citera
2013-09-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Nej, den går att koppla in till en annan TV än den du brukar spela på för att streama PS4-spel till den. Ungefär som att du streamar spel till en vanlig Vita.

Ooooh men de var ju sjukt värt! Då har man den i sovrummet alltså, där xboxet just nu står då ja inte spelar med den lika mycket utan den är mer godnatt spelet men nu blir den sjukt överflödig. Vad är priset på den?
Citera
2013-09-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Ooooh men de var ju sjukt värt! Då har man den i sovrummet alltså, där xboxet just nu står då ja inte spelar med den lika mycket utan den är mer godnatt spelet men nu blir den sjukt överflödig. Vad är priset på den?

Ca 700 kr omräknat till svensk valuta men om den kommer hit så lär väl priset stiga lite på vägen.
Citera
2013-09-09, 21:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenachrome
Härligt att se att denna lilla supermaskin får den uppmärksamhet den förtjänar av Sony. Den underbara skärmen verkar de dock ha spart in på och ersatt med en LCD, vilket gör att åtminstone jag inte ångrar att jag den nuvarande versionen.

Nu har de utannonserat PS Vita TV också Det kan ju bli hur bra som helst!

Nya spel avslöjades också. Nytt Soul Sacrifice, Natural Doctrine och Phantasy Star Nova

Intressant ny trailer som visar hur nya PS4 och Vita är tänkt att rocka ihop.
A day with playstation: http://www.youtube.com/watch?v=VWplhhktgqs

Sony säger att den nya Vita (PCH-2000) har en bättre skärm:

Citat:
In addition, a high-definition liquid crystal display (LCD) has been newly adopted for the 5-inch front display which is one of the PS Vita’s greatest features. Thanks to the rapid progress of LCD technology in recent years, the new display provides users with the highest-level image quality, perfect for deep and immersive gaming experience that is at the core of PS Vita.

http://asia.playstation.com/hk/en/newsdetail?id=1074

PS Vita TV är intressant men om man redan har en Vita så är den inte så lockande.
Citera
2013-09-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Sony säger att den nya Vita (PCH-2000) har en bättre skärm:

PS Vita TV är intressant men om man redan har en Vita så är den inte så lockande.

Fast det står inte att den är bättre än nuvarande... Bara att den har högsta kvalité. Förmodligen har de bytt till LCD för att öka batteritiden.

Jag är inte heller lockad av att köpa en PS Vita TV, men det verkar va en fet grej för de med två tv-apparater och även de som inte har en Vita Dessutom kommer den ju fungera som en mediaspelare, så har man ingen sån blir det ju riktigt värt!

Sony är på frammarsch känns det som, med nya spännande innovationer
Senast redigerad av Adrenachrome 2013-09-09 kl. 22:16.
Citera
2013-09-09, 22:46
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Fast det står inte att den är bättre än nuvarande... Bara att den har högsta kvalité. Förmodligen har de bytt till LCD för att öka batteritiden.

Jag är inte heller lockad av att köpa en PS Vita TV, men det verkar va en fet grej för de med två tv-apparater och även de som inte har en Vita Dessutom kommer den ju fungera som en mediaspelare, så har man ingen sån blir det ju riktigt värt!

Sony är på frammarsch känns det som, med nya spännande innovationer

Så som Sony formulerade sig så trodde jag att de menade det. Jag hoppas i alla fall att det inte är en stor nedgradering. Vi får se när recensionerna kommer.

Ja, och det är glädjande att de fortsätter satsa på Vita.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-09-09 kl. 23:44.
Citera
2013-09-11, 14:42
Medlem
dripp-flopps avatar
Min ps vita kom idag, som föregående så är min vita fabriksny och inte något måndagsexemplar som nån mystisk människa har packat om och sålt vidare
Citera
2013-09-11, 14:50
Medlem
Shejkens avatar
Är det någon som faktiskt har testat Call of Duty till Vitan och kan ge ett uttalande?
Jag har kollat på lite gameplay videor och det ser inte allt för taskigt ut.

Är det verkligen så dåligt som alla recensioner säger?
Citera
2013-09-11, 17:31
Medlem
Här är en jämförelse mellan gamla Vita med OLED-skärm och nya kommande med LCD.

http://zite.to/16kmuj3
Citera
2013-09-11, 19:58
Medlem
Citat:
Här är en jämförelse mellan gamla Vita med OLED-skärm och nya kommande med LCD.

http://zite.to/16kmuj3

Borde inte OLED skärmen dra mindre ström än LCD skärmen?
Jag måste nog köpa den äldre versionen, tänk om den försvinner, den känns bättre på något vis, men jag kan ju ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in