Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Jag vet inte hur du tolkar ordet tonåring men för mig så är man det från 13 - 18. Efter 18 är man myndig och därmed ska man ta sina egna beslut.
Det är inget ord du kan tolka hur du vill.. tonåring är någon som slutar på ändelsen "ton" så det är man tills dagen man fyller 20 vare sig man är myndig eller inte.
Ont: Sluta snusa medan du kan, det är bara dyrt och man får inte den där sköna känslan när man väl har vant sig. Ett rent helvete att sluta när du blivit riktigt fast lovar jag.
Men om du nu är så säker som du är så tycker jag bara att du ska låtsas som alla vet. Gå med dosan i fickan, låt den ligga framme när du kollar på tv, sitter vid datorn etc. Ta en snus medan du sitter och kollar på tv när du är säker på din far kollar, han frågar säkert om du börjat snusa och ska ha ett moraliskt tal men då kan du bara säga att du gjort ett val i livet som du är extremt nöjd med och du tänker absolut inte sluta så det är bara att vänja sig.
Flickvännen är ju lite svårare kanske, men du får väll helt enkelt bara hoppas på att hon accepterar det. Säg att du inte ska snusa så mycket när du är med henne och att hon knappt kommer att märka det. Hon kommer att vänja sig, var så säker.
Stymorsan är väll bara att skita i, hon har inget att säga till om i detta fallet likaså dina kompisar, de får helt enkelt bara ta att acceptera ditt val. Svårare än så är det inte.