2011-01-14, 21:13
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Ja och då klagar man över ett blogginlägg.
Och ja, män har utsatt varandra för de mest grymma saker genom tiderna.
Män har haft makten och en del anser att de har den och så har män lidit så på grund av vad män har gjort och gör. Det är väl ändå enormt tragiskt?
Och ja, män har utsatt varandra för de mest grymma saker genom tiderna.
Män har haft makten och en del anser att de har den och så har män lidit så på grund av vad män har gjort och gör. Det är väl ändå enormt tragiskt?
Jag undrar ibland över att kvinnor inte själva reagerar över den eviga offerrollen som manglas ut i media dagligen.
Läs kvinnor drabbas alltid mest och värst
https://www.flashback.org/t920370
Det finns bara några få kvinnor här på FB som tar avstånd från den bilden, pew pew, empress och någon glömd. Personligen skulle det vara extremt pinsamt att tillhöra en grupp med den mediala bilden.
Uppenbarligen så är det en majoritet som gillar läget efter som det maler på decennium efter dicennium och Strindberg vittnar om samma sak.
Man introducerades tidigt till feminismen. I mellanstadiet mins jag att vi skulle ha en feministik timme och lida en stund tillsammans på kvinnors vägnar. Dock köpte jag aldrig det där ens då så ung och svarade nej på frågan om jag nu var feminist. Har alltid haft en neutral syn på mannen och kvinnan fram tills för ett par årsedan då jag totalt kördes över som en del av resultatet i feministisk politik. Sedan jag har tittat närmare på feminismen har jag bara äcklats mer och mer. Jag har nu en syn på feminister som skiljer sig enormt från bara några år sedan.
Nej det handlar inte bara om ett blogg inlägg