Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-14, 19:38
Medlem
morrhuggs avatar
Bara ytterligare ett exempel på hur man dagligdags attackerar bilden av män genom en bombmatta som svärtar ner alla män.. och sen protesterar någon "men herregud, varför tar ni ÅT er, det är ju inte riktat till ER!?".

Ni som säger så spottar jag på, ni är äckliga, era åsikter är vedervärdiga. Men, ni får hemskt gärna motivera hur ni tycker och tänker, speciellt när man enbart ändrar texten något så att den blir som nedan:
Citat:
Vad är det för fel på er! Kan ni inte bara sluta slå, våldta och mörda oss svenskar! Jag blir så förbannad när jag varje dag läser om svenskar som blir slagna och dödade av invandrare. Ni får slå varandra hur mycket ni vill. Använd knivar och andra vapen, jag bryr mig inte, bara ni låter oss vara. Vi är svagare än vad ni är. Kan det inte bara få vara så enkelt, att vi ber er att sluta. Sluta slå era svenska flickvänner, sluta sparka mammorna till era barn, våldta svenska flickor och döda era svenska älskarinnor. Vilka är ni? Vad finns det för vilddjur därute? Ni har problem, så sök hjälp. Och framförallt, låt oss svenskar vara!
Citera
2011-01-14, 20:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Jo precis så kan det vara. Men vad menar du med könsförrädare? Menar du med detta att vi kvinnor inte heller ska fördöma saker som tex det Schulman skrev?
Du vet väl att hon är gift med samma person som bestämde att Peter Englunds böcker lästes av de som gillade Ultima Thule på fel sätt...?
Citera
2011-01-14, 20:17
Medlem
HaxxarNs avatar
Hahahaha en hel del kommentarer om "Män borde kastreras och dödas" osv. Det intressanta är ju att 100 kvinnor mot 100 män (eller 50 män för den delen) vore en enkel match, vem fan ska tvinga männen till förintelselägrena... Stackars kvinnofolk kan bara lösa problem med våld, stryk ska dom ha!

Citera
2011-01-14, 20:23
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Jag är skitsmart

Men när man läser hennes inlägg, så låter hon som en förhärdad radikalfeminist inom roks eller fi.
Ja då får du visa det genom att inte skriva mer tramsiga inlägg till oss kvinnor. Lova
Hon vill provocera precis som resten av alla dom som du kallar för radikalfeminister.
Citera
2011-01-14, 20:24
Medlem
MilitantCanibals avatar
Jag du tjejen? Lova att inte slå mig, så lovar jag att inte slå dig. Deal?
Citera
2011-01-14, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Oj, är det så enkelt man drar samband?

I det här fallet är det så enkelt. Fråga bara riksdagspartierna. Dina jämförelser nedan passar inte ihop med det - vilket är uppenbart eftersom det inte är en befolkningspolitisk fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns en massa saker som jag inte har någon som helst uppfattning om alls faktiskt - som engelsmän till exempel. Jag har aldrig ens funderat på detta med engelsmän i Sverige, skall vi ha fler eller färre -- vad innebär det egentligen?

Det innebär absolut ingenting. Det är alltså en ickefråga.
Citera
2011-01-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du har bestämt dig för att jag tycker och vill en enda sak så det spelar ingen roll vilka frågor jag besvarar. Oavsett vad jag än skriver, kommer du att läsa det som att jag vill ha fler irakiska män. Av den anledningen är det inte meningsfullt att försöka förklara mina tankar för dig längre så jag avstår ifrån att besvara dina frågor.

Eh.. jag frågar för att jag undrar. Och vad är det jag "vill"?? Du har verkligen hakat upp dig på det här med befolkningsutbytet. Känslig fråga.
Citera
2011-01-14, 20:35
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
När kvinnor pratar om orättvisor, till och med på statlig nivå, äger hela mediautrymmet, skriver böcker i ämnet, inrättar universitetsinstutitioner, inrättar kvinnojourer osv, då är det inte gnäll, då är du till och med beredd att kalla dig feministäckel, eller förlåt, feminist. Men när män belyser orättvisor, då är det plötsligt gnäll.

Ritkigt typsikt för en feminist, tjejer skall få frigöra sig från sina könsroller, men en man som inte är en riktig man, är bara patetisk och gnällig.

Klassiskt, en tjej som vägrar i kläda sig rollen som en typisk kvinna är modern och kaxig, men riktiga män måste sluta gnälla, och vara riktiga män, annars får de ingen respekt från feministerna.

Feministäckelkvinnor som vägrar vara kvinnliga skall också bejaka män som inte är "riktiga män", allt annat är rent hyckleri, och det är just det som är det äckligaste med äckelfeminismen, att den är ett djävla hyckleri.

Skall det finnas någon rätsida och om vi nu skall följa feminismens hycklande snurridéer så måste vi rasera de traditionella könsrollerna, och följdaktligen så måste vi få mindre gnäll från er kärringar, ni måste helt enkelt lära er att ta lite stryk, som män alltid gjort, medan männen skall tillåtas gråta och gnälla mer.

Det är en rasering av våra könsroller.
Jag sa precis att ni får gnälla bäst ni vill. Om gnällandet har ett syfte såsom en förändring är det helt i sin ordning men jag ser mer att det är gnäll på kvinnor i allmänhet. Varför inte bara acceptera att vi är olika och att alla sätter upp gränser och referensramar för sitt eget liv.
Jag är inte ute efter någon frigörelse från könsroller. Kvinnor och män är olika och det är väl det som är det charmiga. Jag är kvinna och gillar att bejaka mina kvinnliga sidor men det är inte detsamma som att jag gillar att vara fastkedjad vid spisen. Jag har drömmar och mål med mitt liv precis som du har och då vill jag inte ha några begränsningar pga kön. Jag har definitivt inget emot att killar gråter eller visar sina känslor som vi kvinnor har gjort i alla tider. Det är ni själva som sätter dom begränsningarna. Men stryk tänker jag aldrig acceptera och det tycker inte jag heller du ska göra.
Citera
2011-01-14, 20:40
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du vet väl att hon är gift med samma person som bestämde att Peter Englunds böcker lästes av de som gillade Ultima Thule på fel sätt...?
Nej det visste jag inte men släktet Schulman är extremt mediatränade och de vet hur de ska skapa rubriker som genererar pengar i fickan.
Citera
2011-01-14, 20:55
Medlem
Scubbles avatar
Det är såna här blogginlägg som får mig att tycka ganska dåligt om feminismen men försöker så gott jag kan att inte dra alla feminister över en kant. Men det måste vara jobbigt för de seriösa feminister när såna idioter ska dra ner alla med skitinlägg och sedan kommer andra idioter och försvarar den första idioten.

Sen hade jag egentligen inte förväntat mig något annat från en "Schulman" tyvärr.
Citera
2011-01-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theusual
Amanda Schulman ger sig in i debatten om män som slår. I samma veva drar hon ner 4,5 miljoner män i samma träsk som våldtäktsmän och hustrumisshandlare. Vettifan om det bidrar. Sen vet jag inte om det är så enkelt att BE en man att inte slå. Tror det ligger lite djupare än så. Ungefär som att BE någon att inte vara homosexuell.

Som andra nämnt, det är vanligare att kvinnor slår sina män än tvärtom.
Skillnaden är bara, enligt feministerna, att eftersom män är starkare så får de inte slå tillbaka.
Citera
2011-01-14, 21:11
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasenict
Som andra nämnt, det är vanligare att kvinnor slår sina män än tvärtom.
Skillnaden är bara, enligt feministerna, att eftersom män är starkare så får de inte slå tillbaka.

Nej, skillnaden är att män inte anmäler först. Att män accepterar att få en örfil, eller tjugo.. och inte anmäler detta.. när en kvinna får detsamma, så är det misshandel, vilket kan styrkas i statistiken. Män som anmäler.. anmäler inte "struntsaker" helst.. och det kastas i ansiktet på de män som blir slagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in