2011-01-14, 12:31
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Jag har slutat. Fast aldrig börjat heller, så då kanske jag inte slutat? Men enligt Amanda ska jag ju sluta? Hm konstigt.

Jag har precis samma problem och vette fanken exakt hur jag ska gå tillväga.
Citera
2011-01-14, 12:35
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSwe
Vad är det som är så svårt att förstå? Oavsett om fördelningen är 50/50, 30/70 för kvinnor så har kvinnor bidragit 0% för män. Vilket ger två helt matematiska storheter där, relativt mot den andra, står för den största delen.

Om du anser att det är fyllt OK att analysera ens språkkunskaper (något du verkligen inte verkar briljera i) i ett forum får stå för dig. Den intellektuella gruppen har av en annan åsikt.

Men sen kommer du väl antagligen svara med "alla dessa män insert random kollektivistisk skitsnack", så att föra en diskussion med dig är slöseri med tid, då det, med tanke på det du "briljerat" med på denna tråd, är omöjligt.
Vad snackar du om egentligen? Du tog upp exemplet kvinnojourer eller hur? Är du ute och svävar i historien nu igen?
Det var åter igen du som började attackera mig om min intelligens osv. Jag svarade inte på detta och gav dig inga gliringar tillbaks förrän efter typ 5 påhopp från dig. Vill du inte bli attackerad föreslår jag att du visar respekt till dem du pratar med så lovar jag att du får respekt tillbaka.
Citera
2011-01-14, 12:36
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Åter en man som tycker livet är orättvist. Kom inte dragandes med historien för då får ni allt mer minuspoäng än pluspoäng.

Jag skulle påstå att män genom alla tider, som kön, lidit fruktansvärt mycket mer än kvinnor, precis som i dagens moderna samhälle.

Män dör fortfarande som flugor, lever fortfarande flera år kortare än kvinnor, har fortfarande de farligaste jobben, råkar fortfarande ut för att berövas sina famlijer i större grad än kvinnor, osv osv, men vem är det som alltid har förtur att lida och gnälla och sjukskriva sig, och "gå in i väggen"?

Jo, gnällkärringar och äckelfeminister.

Kliv ut ur din drömbubbla feministkvinna. Du lever i en sagovärld
Citera
2011-01-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m
Jag skulle påstå att män genom alla tider, som kön, lidit fruktansvärt mycket mer än kvinnor, precis som i dagens moderna samhälle.

Män dör fortfarande som flugor, lever fortfarande flera år kortare än kvinnor, har fortfarande de farligaste jobben, råkar fortfarande ut för att berövas sina famlijer i större grad än kvinnor, osv osv, men vem är det som alltid har förtur att lida och gnälla och sjukskriva sig, och "gå in i väggen"?

Det är inte värt att föra en diskussion med henne tyvärr. Om andra världskriget inte var tillräckligt för att fatta att maktanalys är skit, så finns det inga botemedel.
Citera
2011-01-14, 12:43
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d1rtj4m

Ja men då har du inte hört talas om en man som är riktigt förkyld!
Jag förnekar inte det du skriver men det är ett jävla gnällande på männen här inne. Ja allvarligt så undrar jag snart om detta ligger i er natur. I inlägg efter inlägg är det bara en massa gnäll om hur synd det är om er. Det är inte mer synd om er än någon annan grupp. Vi har alla våra egna bekymmer. Livet är inte rättvist. Vissa drabbas hårdare än andra. Jag lever verkligen inte i någon bubbla utan jag är bara realist och bildar mig åsikter och förutsättningar utifrån livet jag lever i.
Citera
2011-01-14, 12:45
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Det är inte värt att föra en diskussion med henne tyvärr. Om andra världskriget inte var tillräckligt för att fatta att maktanalys är skit, så finns det inga botemedel.
Ja men då skulle ni väl för fan inte startat detta krig då. Sluta sätt er i situationer som ni inte vill vara i. Jävla gnällgubbe! Gå och plugga nu. Det behöver du!
Citera
2011-01-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ja men då skulle ni väl för fan inte startat detta krig då. Sluta sätt er i situationer som ni inte vill vara i. Jävla gnällgubbe! Gå och plugga nu. Det behöver du!

Det där skulle stämma om kvinnor inte hade rösträtt (om du inte visste valdes hitlers parti demokratiskt, samma med Bush m.m.). Sen kan du ju slå upp Thatcher, engelska drottningar, en viss ex-president i pakistan som mördades år 2007 m.m. Plugga på.

Hej då, på riktigt.
Citera
2011-01-14, 12:53
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Det där skulle stämma om kvinnor inte hade rösträtt (om du inte visste valdes hitlers parti demokratiskt, samma med Bush m.m.). Sen kan du ju slå upp Thatcher, engelska drottningar, en viss ex-president i pakistan som mördades år 2007 m.m. Plugga på.

Hej då, på riktigt.
Ja och ändå påstår du att det är män som tar alla de viktiga stora besluten i samhället. Snacka om dubbla påståenden. Hejdå
Citera
2011-01-14, 12:53
Medlem
Jamaicabananers avatar
Missfitt73

Jag har varit väldigt aktiv i trådar som Talibaniseringen hos vissa män i Sverige 2010 och Kvinnohatet på Flashback där jag gick emot detta kvinnohatande som finns över forumet. Men då jag djupanalyserade och inte "aktivt fördömde" med ilsken text så duger det nog inte för dig.

Denna tråd spårade ur för länge sen, och har nu reducerats till pajkastning och annat tråkigt. Det passar dig bättre än mig. Hoppas bara att du åtminstone kan försöka förstå att vårt "gnäll" inte handlar om ömklighet, utan protester mot idiotiska generaliseringar. Varje tänkande människas ansvar, alltså.
Citera
2011-01-14, 12:56
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Det kan väl aldrig anses vara uttjatat så länge det pågår misshandel av människor bara för att de är kvinnor. Nu tänkte du dåligt.

Däremot så borde fokus också läggas på kvinnors beteende och misshandel mot män i relationer. Det kan jag absolut hålla med om.

Du har rätt där, jag tänkte lite fel för båda är lika relevanta, fast bara en av dem blir belyst.
Citera
2011-01-14, 12:57
Medlem
d1rtj4ms avatar
Citat:
Ja men då har du inte hört talas om en man som är riktigt förkyld!
Jag förnekar inte det du skriver men det är ett jävla gnällande på männen här inne.

När feministäcklen började vrida ut och in på allt, och såg sig själva som offer i allt, började ta över alla svenska maktinstutitioner, klart som fan att män börjar upptäcka hur djäkla mycket vi män som grupp lider, det är ju ofrånkommligt.

Varje dag som vi hör ett nytt feministäckel gnälla, så föds en ny uppmärksam man som börjar ifrågasätta sin mansroll.

Ju mer ni gnäller, desto mer kommer också män att ifrågasätta orättvisor i samhället som rör män.

Tyvärr så ser vi alltför sällan män som gnäller på tv, det är fortfarande bara äckelfemininster som får gnälla på bästa sändningstid i tv, radio, och i tidningar. Men den dagen där män har lika mycket gnällutrymme som feministäcklen, den dagen, kommer vi att närma oss jämställdhet på lika villkor.

just nu är det 100% gnälltid för feministäcklen, trots att det är männen som grupp som är mest utsatta.

Citat:
Det är inte mer synd om er än någon annan grupp. Vi har alla våra egna bekymmer. Livet är inte rättvist.

Nu låter du plötsligt lite intelligent. Trodde du var ett sådant där feministäckel.

Citat:

Jag lever verkligen inte i någon bubbla utan jag är bara realist

Som sagt, trodde du var ett feministäckel.
Senast redigerad av d1rtj4m 2011-01-14 kl. 13:01.
Citera
2011-01-14, 12:59
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Missfitt73

Jag har varit väldigt aktiv i trådar som Talibaniseringen hos vissa män i Sverige 2010 och Kvinnohatet på Flashback där jag gick emot detta kvinnohatande som finns över forumet. Men då jag djupanalyserade och inte "aktivt fördömde" med ilsken text så duger det nog inte för dig.

Denna tråd spårade ur för länge sen, och har nu reducerats till pajkastning och annat tråkigt. Det passar dig bättre än mig. Hoppas bara att du åtminstone kan försöka förstå att vårt "gnäll" inte handlar om ömklighet, utan protester mot idiotiska generaliseringar. Varje tänkande människas ansvar, alltså.
Ja all heder till dig om det stämmer. Sanningen är den att det var den unga mannen i fråga som började med sina attacker mot mig. Han rackade ner på min intelligens osv. Jag bemödade mig att inte ens svara på dessa påhopp förrän han hade attackerat mig 5 ggr. När gränsen är nådd så är den nådd. Om du har läst mina inlägg här så ser du att jag inte har varit den som börjat. Men som vanligt är det så att när argumenten tryter så måste man göra personliga påhopp. Visar bara på vem som har den svagaste intelligensen i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in