2011-01-13, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-Omega
TS resonerar felaktigt. Att pst att energin r ondlig eftersom "ngonting inte kan komma ur ingenting" r frvirrat, minst sagt. Nr vi pratar energi pratar vi energiprincipen, som sger att energi varken kan skapas eller frstras. Om ngot finns, men inte kan skapas, innebr det att det alltid har funnits. Energin har allts inte kommit ngonstans ifrn - den har alltid funnits och r konstant. Det r allts inte frgan om vare sig ondlighet eller att "komma frn ingenting".

Annars stmmer TS argument rtt s bra. Om det finns ofantligt mycket energi s r det mjligt att det finns en exakt kopia av mig ngon annanstans i multiversumet.

Det r det hr vi egentligen ska diskutera, det hr r krnfrgan, och det r frmodligen hr jag mste lgga krut

D r ju frgan om vi har bevis fr om energiprincipen r sann och att energi allts inte kans kapas. Mig veterligen har vi inte det.

Och om vi inte har bevis fr om energi kan skapas, s leder detta till ett enda svar: Vetenskapen vet idag inte om energi kan skapas frn ingenting eller inte.

Och om vi inte vet, s lmnar det utrymme fr att energi kan skapas frn ingenting. D energirincipen inte r bevisad.

Drutver, s vet vi att energi kan skapas i ngon gonblicks millistund, fr att sen frstras, i vakuum. Dvs, under vakumfluktuationer. S hr har vi redan fakta som motsger energiprincipen. Dvs ett fenomen dr energi skapas,frn vakum, d naturlagarna tillter detta fenomen.

Slutsats: vi kan inte bevisa att energiprincipen r sann, och vi har redan underlag som visar p att energi kan skapas....

s har energi alltid funnits?

Stll detta mot, att energi nd kan skapas frn ingenting. Detta lter s mycket mer rimligt och logiskt.

Allt har en orsaksverkan.

detta r enligt mig inte den svra frgan, utan frgan r d vad det r fr sorts naturlagar, dr ingenting kan skapa ngot.

Vi har redan sett vakumfluktuationer. hur kan vakum skapa energi....
Citera
2011-01-13, 21:22
Medlem
niffi1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AspergerDeluxe
Korrekt. Intuition r det undermedvetna som drar slutsatsen. En brandman, kan tex knna p sig att huset kommer att explodera. Han bara knner p sig det, dvs hans intuition sger det. Men gr vi in nrmare, s beror det p att det inte luktar likadant, luftrycket osv r annorlunda, och detta r s svagt, och inget han tnker p(dvs har i medvetandet), men det undermedvetna processar detta, och han knner att ngot inte stmmer. Detta r ett verkligt exempel, och togs upp i en dokumentr.

Detta r ett fall, dr sinnen arbetar.

I Mitt fall som i mindre utstrckning innebr att sinnena arbetar, innebr, att undermedvetna tankeprocessor arbetar med detta.

Exakt, vad dessa undermedvetna tankeprocesser r, har jag lurat p i ngra r, utan att faktiskt listat ut...men jag har en mycket kvalficerad gissning, som jag tror stmmer...och det r att intuitionsfrmga r kopplat till kreativfrmga.

Kreativa mniskor verkar ha denna intuitionsfrmga, och anvnder d mig sjlv och en rad andra mnniskor som grundval fr denna slutsats. Och det r pfallande just kreativa personer, som r pfallande intuitiva, som fr mig att rikta blicken t kreativiteten som bidragande faktor.

Kreativitet, r i sin tur frmgan att tnka outside the box, och andra stt att tnka p. Detta innebr egentligen att man ackerar problem utifrn fler infallsvinklar.

Nr det kommer till tankeproblem, innebr det att tnker utifrn fler infallsvinklar.

Fler infallsvinklar, innebr att man tar hnsyn till fler faktorer, och att man allts anvnder strre underlag, och antar strre helhetsperspektiv(d man ser saker utifrn fler infallvinklar) samtidigt som man kan titta i mer detalj, och allts blir mer flexibel i sitt tnkande.

I mitt fall innebr det att jag tittar p mer mjliga infallsvinklar n en snittperson, och utifrn detta drar slutsats. Knner jag att jag attackerat det utifrn alla mjliga vinklar, p ett undermedvetet plan, och bara hittar ett svar, s knner jag intuitivt att det mste vara s. Nu vet jag inte att det r exakt s hr det fungerar, men det r kopplat till kreativitet iallafall......och det r nog som jag sa, mer eller mindre...men infallsvinkel kan tex vara fel ord, och vi pratar om stilistiska problem, eller irrelevanta problem, fr vad jag nd mnar framfra.

Einstein hade aspergers tror man, och han hade en enorm intuition att lista ut hur fysiken fungerar. Aspergers r extremt hgerfokuserade, och analytiskt lagda, och genom detta granskar man saker mer i djupet n vanliga. Detta har inget med iq att gra, bara att man grver i saker djupare n en snitt person. Detta i kombination med kreativitet, samt verlag intelligens ver medel(fr att kunna dra logiska samband) r vad som skiljer en bra tnkare utifrn en dlig, vad gller biologisk kapacitet som vi fds med. Att kunna tnka bra beror ju i sin tur ocks p att man inte har ngra filter som frgar tnkandet.

Detta svarar ocks p varfr hgt iq, inte medfr att en sn person kan tnka bttre. Han kan bara se mer logiska samband, men han kan nd ha massa filter, eller vara stel i sitt tnkande(inte kreativ), samt inte vilja grva i problem ngot djupare, d han inte reflekterar ver saker, d han inte r analytisk lagd.

Det du skriver r intressant.

Det finns pstenden om saker p mnga stllen. Vissa saker lter vldigt rimliga och stmmer kanske bra ihop med den verklighetsbild man har om hur saker och ting fungerar.

Fr att veta dock br man inte ha frestllningar om hur vrlden ser ut, om det inte r ett sant vetande i sig. Fr att veta br man inte utesluta saker som inte stmmer verens om ett antagande man har om sanning.

Tyvrr verkar det mesta man kan lsa idag baseras p antaganden i olika utstrckningar. Visst, man kan inte leva ett liv hr p jorden utan att agera i avsaknad av vetande (s lite man hade kunnat gra), men man r klok om man ser p saker som r mer eller mindre sannolika utifrn sin egna erfarenhet. T.ex. kan det st i tidningen att 10 personer dog si och s, hr och dr. Du vet det inte utifrn att ha lst det i tidningen, men har du erfarenhet av att det som brukar st i tidningen stmmer 90% av fallen (t.ex.), kanske det kan ses som sannolikt d... Detta r vldigt grundlggande och ngot som folk inte tnker p... Detta var bara ett enkelt exempel, finns fler exempel p detta givetvis...

Dessa antaganden man gr kan vara svra att upptcka eftersom de r s "grundlggande" antaganden och kan kanske verka uppenbara och det krvs kanske att ngon annan stller dem frgan om hur de vet, innan de ens ifrgastter ifall de vet eller inte...

T.ex. hr man om hur det s.k. undermedvetna fr oss att veta saker, genom vra 5 sinnen... Kanske r det s, kanske inte, kanske har vi fler sinnen? Kanske inte... Vad r det undermedvetna? Vet jag det? Eller har jag endast lst/hrt om uttrycket och definitionen?

Nu sger jag inte att det du skrev r fel eller ngot, absolut inte, fr jag vet otroligt lite...

Men jag tycker att objektivitet r en bra sak, eftersom mnga konflikter kan undvikas...
Citera
2011-01-14, 00:40
Medlem
Herr.Vakens avatar
Citat:
Personligen r jag bombsker p att det finns ondligt med energi. Egentligen den enda slutsatsen jag knner att jag kan dra med skerhet, d ngra mer kan jag inte, om hur universum r uppbragd, d jag har bristande underlag.

r energin ondlig, medfr detta att det finns ondligt med universum, ondligt med planeter, och ndligt mnga kopior av mig, som existerar nu. Vilket r s jvla absurt. Det r ju verkligen helt strt.

S r det, fr sg att chansen att jag skulle finnas, r 0.000000000000000001, men ges det ondligt med tillflllen,ssom ondligt med energi innebr, s finns det allts ondligt med mnga kopior p mig.

Anledninge till att jag tror att det finns ondligt med energi r, enkel logik:

Fr att ngot ska komma ur ingenting, s innebr det att ngot kan komma frn ingenting. Detta r allts ssom naturlagarna fungerar. Detta r 100% mer logiskt, n det enda andra "mjliga" alternativet:att ngot alltid funnits fr d kommer ju en ytterligare frga, vad kom det ifrn? Att ngot alltid funnits r helt ologiskt, fr det mste ha orsakats av ngot. Och har det orsakats av ngot, s kommer vi tillbaka, det kom frn ingenting. Ja uppenbarligen kan ngot komma frn ingenting enligt naturlagarna.

Ingenting i sig sjlv, r sen ocks en ondlighet. Nr dess tv gller, s finns det ondligt med energi.

Har tnkt i -exakt- samma bana. Enklare lagt: Ifall unniversum, kosmos, och livet r ondligt. S borde det vara s att det finns en chans att precis -allting- r mjligt, men inte bara mjligt, utan en sanning. Dvs att det mste finnas en planet som ser exakt ut som vran ngonstans.

Aspergerdeluxe, detta r bra skit.
Citera
2011-01-14, 12:29
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Citat:
D r ju frgan om vi har bevis fr om energiprincipen r sann och att energi allts inte kans kapas. Mig veterligen har vi inte det.

Energiprincipen r en naturlag och kan drfr inte bevisas, enbart motbevisas. Det r dock ingen som lyckats motbevisa den hittils. Det r mjligt att man kan bryta mot energiprincipen och vi bara inte vet hur, men vi mste hlla oss till vad vi vet, och vi vet inget stt p vilket energiprincipen kan brytas (varfr vi mste anta att den r sann).

Citat:
Drutver, s vet vi att energi kan skapas i ngon gonblicks millistund, fr att sen frstras, i vakuum. Dvs, under vakumfluktuationer. S hr har vi redan fakta som motsger energiprincipen. Dvs ett fenomen dr energi skapas,frn vakum, d naturlagarna tillter detta fenomen.

Ngon klla p det?
Citera
2011-01-14, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-Omega
Energiprincipen r en naturlag och kan drfr inte bevisas, enbart motbevisas. Det r dock ingen som lyckats motbevisa den hittils. Det r mjligt att man kan bryta mot energiprincipen och vi bara inte vet hur, men vi mste hlla oss till vad vi vet, och vi vet inget stt p vilket energiprincipen kan brytas (varfr vi mste anta att den r sann).

Ngon klla p det?

Vakumfluktuationer dr energi skapas: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vakuumfluktuation

Allts, har energi skapats frn ingenting. Dessutom, frstrs energin inom ett kort gonlblick, och hela energiprincipen kan sledes kasseras.

Bortsett frn ovvannmda. S r det fel att sga att energiprincipen r en naturlag. Dvs, att det r en naturlag att den inte kan skapas eller frstras. Varfr r det fel att sga det? Jo fr att vi vet fr lite om hur naturen funkar, det kanske kan skapas energi, samt ven frstras. Bara fr att vi inte sett det s vet vi inte, samtidigt som vi vet om vakumfluktuationer, samtidigt som det faktiskt lter orimligt, att ngot inte har ett skapelsegonblick. Det r mer rimligt, med givet underlag, att anta att energi kan skapas frn ingenting, och sledes har energi ett skapelsegonblick.

Och detta ger d ondligt med energi.

Vi kommer aldrig veta vad som orsakar big bang.

Min gissning r att det r naturfenomen som vakumfluktuationer dr energi skapas. Jag tror personligen att big bang utlstes av en enorm vakumfluktuation, som skapade enorm mngd energikoncentrerat och utlste d big bang

Det knns liksom mer rimligt(min intuition), att dimensioner ssom rummet mste, existera, fr att fluktuationer ska stadkommas eller ngot ska skapas, och det knns lite absurt, att ingenting, som verkligen r ingenting, inte ens rum, kan skapa dimensioner ssom rummet, det lter r lite halvt befngt. D pratar vi om att magi, som ett trollsp, som ploppar upp en hel vrld,universum och rum.

edit: nu har jag tnkt till. Fr att ngot ska skapas, br ngot dimensionselement finnas till, ssom rum eller annan oknd dimension fr mnskligheten.

Om ovvannmnda stmmer: innebr det att det inte finns ingenting, eftersom "ingenting" alltid innehller ett dimensionselement.

Man kan allts sga att det r dimensionselementet, som d ger upphov till skapandet. Att vakumfluktuationer, skapas, beror d p rummet.

Min egna ytterligare teori, r att rummet fr med sig energi p ngot stt. Vi vet att inom kvanttekniken, s beter sig saker slumpartat, dr kan partiklar ploppa upp frn ingenstans, och helt ologiskt byta riktning.

Det r allts dimensionerna(inte ndvndigt rummet), som pverkar detta. Eftersom vi inte knner till alla knda dimensioner(man tror det finns 11 stycken), och framfrallt inte hur det r sammankopplat till vr vrld, s kan vi inte heller frst oss p kvatmekaniken, eller hur dimensioner kan skapa energi.

S efter noggranare tnk s r det inte ingenting som skapar energi, utan dimensioner som gr det.

Dimensioner har d andra sidan inget skapelsegonblick, vilket r logiskt. Det r ju logiskt att rummet tex alltid funnits. Det r snarare ologiskt att en dimension skulle ha ett skapelsegonblick, som vissa forskare tror(man tror att big bang skapade tiden och rummet )

Frgan r d hur dimensioner kan skapa ytterligare energi, dr ngon energiprincp inte rder p detta plan? Ja det r en vldigt svr frga. Hr knner jag att mitt tnk tyvrr tar stopp Men p ett intuitivt plan knner jag att det r mjligt, jag fr intuitioner om hur rummet eller andra dimensioner kan vara laddade+kaotiska......och detta laddas d ur i form av fluktuationer eller explosioner, och energin tar ny form..enorm energi exploderade eller laddades ur, och big bang skapades.
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-01-14 kl. 17:14.
Citera
2011-01-14, 18:17
Medlem
Folkess avatar
Klart r ocks att intuition kan sl fel. Bland fljeslagare till alla vrldens religioner finns det mnniskor som intuitivt vet att deras religion r sanning. Eftersom en religis sanning utesluter andra religisa sanningar innebr det att minst alla intuitioner utom en enda religions fljeslagares r falska.

Intuition har inte s hg tillfrlitlighet. Vad har du fr anledning att lita p din intuition som andra saknar, eller r du bara vertygad om att just din stmmer av ngon anledning?
Citera
2011-01-14, 19:03
Medlem
niffi1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Klart r ocks att intuition kan sl fel. Bland fljeslagare till alla vrldens religioner finns det mnniskor som intuitivt vet att deras religion r sanning. Eftersom en religis sanning utesluter andra religisa sanningar innebr det att minst alla intuitioner utom en enda religions fljeslagares r falska.

Intuition har inte s hg tillfrlitlighet. Vad har du fr anledning att lita p din intuition som andra saknar, eller r du bara vertygad om att just din stmmer av ngon anledning?

Ha i tanke att vad folk kallar fr intuition behver inte vara samma sak... Det kanske finns ngot slags sinne som r s kallad "sann intuition" medan ordet intuition kan uppkomma frn olika kllor utan att ha samma egentliga innebrd...

Vad TS nu upplever r ju svrt att veta...

Kan vara s att du ppekade det i ditt inlgg.
Citera
2011-01-14, 22:38
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Citat:
Vakumfluktuationer dr energi skapas: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vakuumfluktuation[

Kolla grna in fljande: http://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_energy

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
"Vacuum energy is an underlying background energy that exists in space even when the space is devoid of matter (free space)."

Energin finns allts redan dr. Vakumfluktuationerna skapar enbart ngot utav den hr energin.

Citat:
Jo fr att vi vet fr lite om hur naturen funkar, det kanske kan skapas energi, samt ven frstras.

Ja, det r mycket mjligt, men som jag skrev tidigare finns det inget i vr nuvarande kunskap som pekar p att energiprincipen gr att motbevisa - drfr fr vi acceptera att den r sann tills dess att vi har anledning att tro att den kan motbevisas. Du frstr, flera av vetenskapens mest grundlggande lagar (termodynamikens andra huvudsats, som exempel, som brukar se som arketypen av en naturlag) gr inte att bevisa. De kan endast motbevisas. Nr det visar sig att ingen kan motbevisa dem samtidigt som de kan anvndas fr att frklara och frutsga olika fenomen, s antar de statusen av en naturlag. Detta r vad som gller fr att ngot ska kunna klassas som en naturlag.

Citat:
Vi kommer aldrig veta vad som orsakar big bang.

Sant. Fr att veta vad som orsakade Big Bang skulle vi vara tvungna att terskapa Big Bang fr att kunna se att vr teori r korrekt och det r bortom vr frmga. Vi kan dock testa energiprincipen, genom att exempelvis frska bygga en evighetsmaskin. Ingen har lyckats med detta, varfr vi tills vidare kan anta att energiprincipen r sann.

Vad gller det du skriver om dimensioner s r min kunskap inom relativitetsteori alldeles fr begrnsad fr att ge mig in p det. Prva att ta kontakt med ngon fysikprofessor med dina teorier?
Citera
2011-01-15, 00:13
Bannlyst
alpha omega:

vart lite nyfiken vad vakumfluktuationer r s googlade:

"virtual particles are themselves space, and these "vacuum fluctuations"

HAHA, jag sa ju det, att dimensionen skapar energi...... "are themelves space"

detta frn wikipedia.

och detta beror ju d p att det finns sparad energi i rummet, notera sparad energi....dvs det skapas inte.

och enligt einstein

"In general relativity, spacetime can be empty of matter or radiation and still contain energy stored in its curvature. Uncaused, random quantum fluctuations in a flat, empty, featureless spacetime can produce local regions with positive or negative curvature. This is called the "spacetime foam" and the regions are called "bubbles of false vacuum." Wherever the curvature is positive a bubble of false vacuum will, according to Einstein's equations, exponentially inflate. In 10-42 seconds the bubble will expand to the size of a proton and the energy within will be sufficient to produce all the mass of the universe."

vilket var ocks vad jag sa, att det r ngon fluktuatiotion, som skapade hela big bang. Dvs det ploppar upp.

sen hur materia skapas

There is a still more remarkable possibility, which is the creation of matter from a state of zero energy. This possibility arises because energy can be both positive and negative. The energy of motion or the energy of mass is always positive, but the energy of attraction, such as that due to certain types of gravitational or electromagnetic field, is negative. Circumstances can arise in which the positive energy that goes to make up the mass of newly-created particles of matter is exactly offset by the negative energy of gravity of electromagnetism. For example, in the vicinity of an atomic nucleus the electric field is intense. If a nucleus containing 200 protons could be made (possible but difficult), then the system becomes unstable against the spontaneous production of electron-positron pairs, without any energy input at all. The reason is that the negative electric energy can exactly offset the energy of their masses."

dvs, energi kan inte skapas, fr universum har zero zum, men materia kan skapas i ondliga mngder, varp det finns massa negativ energi.

negativ energi som d skapas ofsettas genom exempelvis attraktionen d mellan tv materia,dvs gravitationskraften r negativ.

s vad jag menar r ju att materian r ondlig, var vl det jag menade, var fel uttryck att sga energi.

hahaha, behvde inte lsa de hr bckerna

Barrow, John D. & Silk, Joseph. 1993. The Left Hand of Creation. London: J.M. Dent & Sons.

Davies, Paul. 1983. God and the New Physics. London: J.M. Dent & Sons.

Davies, Paul. 1994. The Last Three Minutes. New York: BasicBooks.

Hawking, Steven. 1988. A Brief History of Time. Toronto: Bantam.

Kaufmann, William J. 1985. Universe. New York: W.H. Freeman & Co.

Morris, Richard. 1990. The Edges of Science. New York: Prentice Hall.

Morris, Richard. 1997. Achilles in the Quantum World. New York: Henry Holt & Co.

Pagels, Heinz. 1982. The Cosmic Code. Toronto: Bantam.

Stenger, Victor. 1996. Posting on DEBATE list (19 Mar)

FR att frst hur allt fungerar d jag filosfiserade till mig genom intuitionsfrmgan., anvnde endast ett felbegrepp, materia istllet fr energi. Vad jag menar r det finns ondligt med materia och den negativa energin blir allts d ondligt lika stor. jag listade ut allt detta p egen hand, och han so refereade alla kllor, kom fram till exakt det jag tnkte,i stora drag, men han gick in mer i djupet och detaljer dock.

hahaha, dr ni grabbar, intuition, har inte lst en enda bok, men allt jag sger verkar ju stmma, dvs s det i praktiken utfaller sig, ven om jag sen i detalj inte kan frklara att materian r ondlig drfr att positiv energi(materia) ofsettas mot negativ. jag behver inte veta att det r s, fr att frst, utan fattar det nd p ett intuitivt plan att materia skapas frn rummet, och att det r ondligt, och att universum ploppar upp frn tomma rummet, pga ngot naturfenomen, vilket tydligen heter space bubbles hahaha.

slutsats, ondligt mnga kopior p dig.

det r ocks teoretiskt mjligt att d simulera dessa processer som skapar materia frn rummet.

dvs att vi hittar en teknik skapa materia genom att ofsetta positiv mot negativ=ondlig energiklla,frutsatt att vi kan ofsetta mot ondligheten
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-01-15 kl. 00:47.
Citera
2011-01-15, 01:10
Medlem
CaptainObvss avatar
Jag blir lite irriterad p hur du diskuterar. Du refererar till dig sjlv och din "intuitionsfrmga".

Citat:
hahaha, dr ni grabbar, intuition, har inte lst en enda bok, men allt jag sger verkar ju stmma, dvs s det i praktiken utfaller sig, ven om jag sen i detalj inte kan frklara att materian r ondlig drfr att positiv energi(materia) ofsettas mot negativ. jag behver inte veta att det r s, fr att frst, utan fattar det nd p ett intuitivt plan att materia skapas frn rummet, och att det r ondligt, och att universum ploppar upp frn tomma rummet, pga ngot naturfenomen, vilket tydligen heter space bubbles hahaha.

Lgg av. Det finns en grns mellan att ha stort sjlvfrtroende och att vara arrogant. Jag tror du har gtt ver den grnsen.
Senast redigerad av CaptainObvs 2011-01-15 kl. 01:13.
Citera
2011-01-15, 01:12
Medlem
AliBarracudas avatar
Citat:
Personligen r jag bombsker p att det finns ondligt med energi. Egentligen den enda slutsatsen jag knner att jag kan dra med skerhet, d ngra mer kan jag inte, om hur universum r uppbragd, d jag har bristande underlag.

r energin ondlig, medfr detta att det finns ondligt med universum, ondligt med planeter, och ndligt mnga kopior av mig, som existerar nu. Vilket r s jvla absurt. Det r ju verkligen helt strt.

S r det, fr sg att chansen att jag skulle finnas, r 0.000000000000000001, men ges det ondligt med tillflllen,ssom ondligt med energi innebr, s finns det allts ondligt med mnga kopior p mig.

Anledninge till att jag tror att det finns ondligt med energi r, enkel logik:

Fr att ngot ska komma ur ingenting, s innebr det att ngot kan komma frn ingenting. Detta r allts ssom naturlagarna fungerar. Detta r 100% mer logiskt, n det enda andra "mjliga" alternativet:att ngot alltid funnits fr d kommer ju en ytterligare frga, vad kom det ifrn? Att ngot alltid funnits r helt ologiskt, fr det mste ha orsakats av ngot. Och har det orsakats av ngot, s kommer vi tillbaka, det kom frn ingenting. Ja uppenbarligen kan ngot komma frn ingenting enligt naturlagarna.

Ingenting i sig sjlv, r sen ocks en ondlighet. Nr dess tv gller, s finns det ondligt med energi.
Vad r ingenting?
Citera
2011-01-15, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainObvs
Jag blir lite irriterad p hur du diskuterar. Du refererar till dig sjlv och din "intuitionsfrmga".

Lgg av. Det finns en grns mellan att ha stort sjlvfrtroende och att vara arrogant. Jag tror du har gtt ver den grnsen.

hehe,vart frvnad att det p s detaljerad niv stmde....givetvis lt mitt fregende inlgg vidrigt.

exempel:

det r rummetdimensionen som skapar materia. detta pga ngon laddad energi, som r kaosartad,som d laddas ur=uppbunden energi i rummet, materia kan d ploppa upp frn ingenting d negativ energi omvandlas till positiv,ssom man tex ser kring svarta hl.

Jag har ven frsttt i efterand att universum har zerozum energi. Men det kanske r ett paradigmskifte att anta att universum frn brjan hade 0 positiv och noll negativ energi,varp man aldrig skulle kunna brja ofetta, utanman fr anta att universum r funtad p s stt att mateira plopppar upp hela tiden, d naturlagaen r s att positiv energi d ofsettas mot negativ.

detta leder d till ondligt med materia, och allts ondligt mnga universum och planeter.s r det.

Grejen r den att jag har blivit motarbetad i mnga inlgg, och under lng tid hr p flashback, om att jag tnker fel. Jag lser ibland, och jag gr det med ppna armar, kritiken jag fr, men jag ser mnga gnger i att det bottnar i att personen ifrga saknar intuitionsfrmga att tnka djupare, och att vi inte kan fortsatt ligga p samma niv, d hans tnkande talang inte tillter det. Detta kanske ocks lter arrogant, och mnga kanske inte hller med pga jantelagen, men s r det. Jag mste allts fr lsare frklara saker som r sjlvklarheter fr mig, och bevisa det logiskt och med bevis, det r vldigt krvande....och jag blir istllet idiotfrklad fr att jag inte lgger upp bevis.... Att jag fortsatt bidrigat i trden, r den ovanliga dmjukheten hos skribenterna. ven du var ju ovanligt dmjuk, och lade fram det p ett konstruktivt stt, vilket tyder p mognadsgrad, och eller avsaknad av filters(du ser mer fakta som det r, och lter det inte stras av att avsndaren r arrogant osv)-

Vad vet jag, s vitt jag vet, r jag ocks den enda som lyckats kncka hur en marknad fungerar, och detta valutamarknaden d jag lyckats frutsee hur priset kommer rra sig med ganska bra precision. gjorde 57 trades, varav endast 6 frluster:

http://www.cashfxspot.blogspot.com/

Att lista ut hur en marknad fungerar, och tjna pengar p det, r fan svrare att lista ut hur universum r funtad. Jag har hlllt p med trading i mnga mnga r, universum, har jag bara brjat tnka p, de senaste veckkorna.

Det r extremt plottrigt, med en mngd variabler att ta hnsyn till, samt att ven kunna slla ut det och frst vilka som r relevanta i allt kaos och den stora andel av prisfluktuation som faktiskt ocks r helt slumpartad(varp det inte gr att frutsee priset med 100%)
Senast redigerad av AspergerDeluxe 2011-01-15 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in