2015-09-19, 15:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Lägg gärna upp domen här om du har tillfälle
Domar: (FB) Norrköping: 19-årig kvinna mördad 2005
2015-09-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Domar: (FB) Norrköping: 19-årig kvinna mördad 2005

Denna länk fungerar tyvärr inte :-(

//ox
2015-09-19, 16:45
Medlem
Kolportorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ox86
Denna länk fungerar tyvärr inte :-(

//ox
(FB) Norrköping: 19-årig kvinna mördad 2005
Tingsrättsdom: http://speedy.sh/EDBe4/Tingsrattsdom.pdf
Hovrättsdom: http://speedy.sh/d3y2w/Hovrattsdom.pdf
2015-09-19, 19:36
Medlem
Hej,
Jag skulle vara väldigt tacksam att få FUP och dom i detta mål om Melker Andersson. Om ingen har denna kanske någon kan upplysa mig om hur jag ska gå till väga for att få ut den själv!?

Tackar på forhand!!

http://www.expressen.se/nyheter/melk...ressare-domda/
2015-09-20, 11:03
Medlem
Kickasscorps avatar
Någon? Ev Linköpingsbor kanske som sitter på denna ?
Amfetamin mm 2010 ?
http://www.corren.se/ostergotland/li...date=&menuids=
(FB) Narkotikahärva växer - LINKÖPING
http://www.corren.se/ostergotland/li...icleId=5389860
Senast redigerad av Kickasscorp 2015-09-20 kl. 11:05.
2015-09-20, 21:25
Medlem
5549s avatar
För ett par 4-5 år sedan var det en ung kvinna som hade ihjäl sin pappa tror jag det var. Fanns tydligen vissa underliga inslag i detta mord, minns inte exakta detaljer. Mordet skedde kring medborgarplatsen i Stockholm. Någon med FUP och/eller vetskapen om vart jag kan läsa mer kring detta?
2015-09-20, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
För ett par 4-5 år sedan var det en ung kvinna som hade ihjäl sin pappa tror jag det var. Fanns tydligen vissa underliga inslag i detta mord, minns inte exakta detaljer. Mordet skedde kring medborgarplatsen i Stockholm. Någon med FUP och/eller vetskapen om vart jag kan läsa mer kring detta?
Tingsrättsdom: (FB) 49-årige Ladislav Capek hittad död på Södermalm, Sthlm 5/11 -10.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-20 kl. 22:09.
2015-09-20, 22:08
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazxc
Undrar också varför fupen med mordet i Sätra är stämplad som hemlig. Varför är den det? Och hur har den läckt?

Angående FUPar som är stämplade som hemliga antar jag att det beror på att det finns känsliga bilder i dem. Edit: hur just denna läckt vet jag inte, fick den av den god vän, men man kan få ut sådana fupar från tingsrätten om de eventuellt slarvar med sekretessprövningen. Har i alla fall för mig att man brukar sekretesspröva fupar innan de skickas ut men är ej helt hundra på det.

Verkar finnas ett intresse av obduktionsbilder och andra känsliga bilder (bilder på de döda) i FUPar, de jag på rak arm kan komma på att jag har är:
(FB) Mord i Landskrona, en man gripen
(FB) Man dödad med kniv, Rådmansgatan T, Stockholm 27/6 -13
(FB) Knivmord på Andreas Lundberg i Tidaholm
(FB) Nytt mord/dråp i Malmö på Kommendörsgatan

Frågan är hur pass känsligt det är att lägga upp FUPar där personer, som eventuellt har bekanta här på flashback, kan se dem. Nu är dock detta Flashback, där obduktionsbilder på små barn tidigare lagts upp (Max och Saga-fallet) så någon annan får avgöra detta. Om någon vill ha någon av dessa kan jag lägga upp dem.
Senast redigerad av khattuggare 2015-09-20 kl. 22:16.
2015-09-20, 23:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Angående FUPar som är stämplade som hemliga antar jag att det beror på att det finns känsliga bilder i dem. Edit: hur just denna läckt vet jag inte, fick den av den god vän, men man kan få ut sådana fupar från tingsrätten om de eventuellt slarvar med sekretessprövningen. Har i alla fall för mig att man brukar sekretesspröva fupar innan de skickas ut men är ej helt hundra på det.

Verkar finnas ett intresse av obduktionsbilder och andra känsliga bilder (bilder på de döda) i FUPar, de jag på rak arm kan komma på att jag har är:

Frågan är hur pass känsligt det är att lägga upp FUPar där personer, som eventuellt har bekanta här på flashback, kan se dem. Nu är dock detta Flashback, där obduktionsbilder på små barn tidigare lagts upp (Max och Saga-fallet) så någon annan får avgöra detta. Om någon vill ha någon av dessa kan jag lägga upp dem.
Det är väl bara slänga upp dom om du har dom?
2015-09-21, 00:41
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare

Jag tar gärna rubbet
2015-09-21, 07:59
Medlem
khattuggares avatar
Här kommer lite olika mord-fupar som ni kan gotta er i. Vissa fall innehåller mindre trevliga bilder och vissa gör det inte. Bifogar även länkar till trådarna. Ha en trevlig läsning

Fup
Tilläggsprotokoll

Fup
Protokollbilaga 1
Protokollbilaga 2

Fup

Fup

(FB) Mord i Skara på Jeff Andersson
Fup
Tilläggsprotokoll

(FB) Man ihjälhuggen i Kårberg(Askersund), misstänkt GM gripen
Fup

(FB) 73-årig kvinna mördad i Härnösand 18/7-14
Fup
Protokollbilaga
2015-09-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aomajgad
Söker FUP som troligtvis ska ha kommit ut idag i mål:

(FB) Knarkhärva i Skövde - 40KG Amfetamin, 1KG Kokain, 10 000 Ecstasytabletter beslagtagna

Knarkhärvan i Skaraborg 40Kg amfetamin osv.

Tack på förhand

Har varit i kontakt med tingsrätten angående FUP för knarkhärvan, men kostnaden ligger på 500kr + porto, finns ingen inscannad version.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in