• 1
  • 2
2013-06-28, 00:17
Medlem
Vid Rådmansgatans tunnelbanestation.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17036558.ab

"En man har blivit skuren i ansiktet alternativt halsen. Vi är på plats och samlar fakta kring detta just nu, säger Johan Jönsén vid Stockholmspolisen.
Enligt uppgift till Aftonbladet är mannen svårt skadad."

Tyckte mig höra skott avlossas vid vanadislunden för ett tag sedan, och sen dök detta upp på aftonbladet. Om det nu var skott, spolingar brukar smälla smällare i lunden men det här lät annorlunda. Minst två skyttar i sådana fall. Någon som vet något?

Edit: Enligt bilden i artikeln ser det ut att vara uppgången vid observatorielunden, så det är ju inte helt orimligt.
Senast redigerad av Frrt 2013-06-28 kl. 01:02.
Citera
2013-06-28, 00:34
Medlem
Kanske har något att göra med det som hände/händer vid tele2 arena?
Citera
2013-06-28, 00:40
Medlem
Kanske, får invänta uppdatering. Har ingen lust att gå ut och kolla läget när det finns knivmän i området.
Citera
2013-06-28, 00:42
Medlem
Månsans avatar
Knarkare kanske. Brukar finnas en hel del skumma typer i Observatorielunden ovanför Handels, i synnerhet på sommaren. Ligger precis ovanför T-baneuppgången.
Citera
2013-06-28, 00:44
Medlem
Enligt twitter verkar mannen ha avlidit.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Knarkare kanske. Brukar finnas en hel del skumma typer i Observatorielunden ovanför Handels, i synnerhet på sommaren. Ligger precis ovanför T-baneuppgången.

Möjligt. Gick där uppe någon kväll och överraskades av någon snubbe som låg och sov på en av bänkarna uppe i backen. Kanske en sån som har ledsnat.
Citera
2013-06-28, 00:47
Medlem
Många knarkare och annat löst pack hänger däromkring. Att se poliser, även civilklädda sådana, stoppa/arrestera folk i närheten är inget ovanligt.
Citera
2013-06-28, 01:00
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Har noterat en hel del araber av det kriminella slaget i området också, troligtvis en sådan som är GM.
Låter som deras tillvägagångssätt, vi har sett det förr så att säga.
Lite halvslöddrigt klientel vid den här tiden medans de boende är hemma och sover som krälar omkring som sagt.

Sen finns ju alltid det där stället Anchor. Fast som alltid så slår MEA-radarn (Middle East & Africa (vilket inkluderar hela Afrika till skillnad från MENA - Middle East & North Africa) på fullt.

Glider ju som sagt omkring diverse arabgäng i olika delar av City som i dessa tider med halvpackade Svenssons ute svirandes borde ha många enkla offer, låter ju som ett rånförsök som gått åt skogen, men det beror förstås på vem som är BO.
Citera
2013-06-28, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Ser ut som bilden är därifrån. http://www.aftonbladet.se
Citera
2013-06-28, 01:25
Medlem
Som sagts innan, ofta löst pack som rör sig där/Observatorielunden nattetid. Upplever det ofta som stökigt i de området (nu är jag iofs nästan aldrig där kvällstid/nattetid). Knarkare, "ungdomsgäng" och en del invandrare av den dåliga sorten (såna där coola killar från diverse förorter som tror att de bor i ghetton, ni vet vilken typ jag menar). En del barer där och även nära till snabbmatsrestauranger såsom McDonalds och någon falafelkungen(?). Om jag inte missminner mig så var det väl ett gäng ungdomar som gick runt och rånade folk kvällstid/nattetid i just Observatorielunden för ett tag sedan? Bussar och tunnelbanor, nära Odenplan också så är ju liten av en knutpunkt. Egentligen bara en beskrivning av det lite sämre där om man kan generalisera så att säga.

Detta var väl inget nytt men kanske gav något, kanske någon som får en bild av platsen hur den är nattetid.

Skulle inte förvåna mig om det rör sig om 2-3 GM:s i 24 års åldern, utländskt ursprung. Tror inte att de stereotypa pundarna varit iblandade. Givetvis min gissning bara, skulle likväl kunna vara fel (självklart).
Citera
2013-06-28, 01:34
Medlem
Månsans avatar
Aftonbladets formulering "gärningsmän har flytt" pekar lite åt araber/negrer/misslyckat-rån-spåret. Knarkare brukar oftare uppträda en och en.
Citera
2013-06-28, 02:17
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Jag vill dementera det ni säger om Rådmansgatan. Förvisso är det många knarkare men det är inga dödsnknarkarnazister/schizofrena freaks utan snarare mer av den lugna typen som sitter där och sköter sitt. Observatorielunden är ju dock inte det mysigaste stället nattetid och inte heller baksidan till Stadsbiblioteket som är väldigt skymd. Däremot vid Rådmansgatans uppgångar är det oftast väldigt mycket trafik och väldigt vanligt folk. Åtminstone de uppgångar som angränsar till Sveavägen och således känns det här mordet som väldigt impulsivt.
Citera
2013-06-28, 02:21
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:Svårt knivskuren mitt i Stockholm (avliden)

/ Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in