• 4
  • 5
2011-01-17, 00:55
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metonymen
Ffngt frsk till en sorts avmtt frtals-utsaga nstan.
Om alla var som du...

Dr gr frtalskedjan vidare.
Citera
2011-01-17, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kreket
Dr gr frtalskedjan vidare.
Om alla nd var som du...
Citera
2011-01-17, 06:18
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ffngt frsk till en sorts avmtt frtals-utsaga nstan.
Om alla var som du...
Fr mnniskor som lever i verkligheten r Zeitgeist inget mer n en diktatur.
Citera
2011-01-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Fr mnniskor som lever i verkligheten r Zeitgeist inget mer n en diktatur.
Ja-s...
Men du, Zeitgeist betyder ju mer oberoende, och egentligt semantiskt~, TidsAnda, tidslynne!
Och allts nothing else...
Senast redigerad av Metonymen 2011-01-17 kl. 15:11.
Citera
2011-01-17, 15:21
Medlem
Kustuss avatar
Alla skulle sklart vara fredliga d man inte har ngra meningsskiljaktigheter.

Alla skulle ge varandra sjukt bra tips men ingen skulle praktisera de.

Jag tror att samhllet skulle fungera hyfsat bra d jag r relativt allsidig.

Ett problem som skulle uppst skulle vara att det inte blir s mycket gjort. Alla skulle ha en frmga att skjuta upp saker till sista sekund.

Fritiden skulle nog ofta best av vindrickande/cannabisrkande med mer eller mindre djupa diskussioner. Ngot trkigt med det vore att man sllan lrde sig ngot nytt d alla tycker och tnker lika dant. Man skulle utvecklas vldigt lite som person tror jag.

Ett stort problem skulle dock vara att om alla vore som jag vore att alla skulle ha snopp. Feeeet buzzkill.

Annars soft.
Citera
2011-01-21, 22:28
Medlem
krekets avatar
Citat:
Om alla nd var som du...

Hehe, skl p dig!
Citera
2011-01-21, 22:37
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustus
Alla skulle sklart vara fredliga d man inte har ngra meningsskiljaktigheter.

Alla skulle ge varandra sjukt bra tips men ingen skulle praktisera de.

Jag tror att samhllet skulle fungera hyfsat bra d jag r relativt allsidig.

Ett problem som skulle uppst skulle vara att det inte blir s mycket gjort. Alla skulle ha en frmga att skjuta upp saker till sista sekund.

Fritiden skulle nog ofta best av vindrickande/cannabisrkande med mer eller mindre djupa diskussioner. Ngot trkigt med det vore att man sllan lrde sig ngot nytt d alla tycker och tnker lika dant. Man skulle utvecklas vldigt lite som person tror jag.

Ett stort problem skulle dock vara att om alla vore som jag vore att alla skulle ha snopp. Feeeet buzzkill.

Annars soft.

Mm, snoppen r ngot jag skulle filat p. Bda knen skulle vara med egentligen men tnkte inte p att definera det i frgestllningen.

sch det gr ju att f relativt bra diskussioner med sig sjlv med. Ju lngre tiden gr ju mer olikartade intryck borde ni ta in.
Citera
2011-01-21, 22:50
Medlem
Om alla var som du skulle vrlden stanna i utveckling!
Alla stora upptckter, uppfinningar m.m. har kommit till tack vara resultat av enstaka begvade genier. Det krvs dessutom olika genier fr att uppfinna olika saker. S ven om du skulle vara lika begvade som Einstein skulle det inte hjlpa.
Citera
2011-01-21, 22:51
Medlem
D hade jorden gtt under av verkonsumtion av el
Citera
2011-01-22, 20:40
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Om alla var som du skulle vrlden stanna i utveckling!
Alla stora upptckter, uppfinningar m.m. har kommit till tack vara resultat av enstaka begvade genier. Det krvs dessutom olika genier fr att uppfinna olika saker. S ven om du skulle vara lika begvade som Einstein skulle det inte hjlpa.

S du anser att ett geni enbart kan vara detta genom att vara fdd sdan? Att det inte gr att frdjupa sig i ett mne p s stt att man kommer vidare. Nn slags gemensam mlsttning.

Nr du nu pratar om Einstein. Varfr mste vi hitta algoritm fr hur universum fungerar? Vad man n gr kan man ju kalla det utvecking.
Citera
2011-01-22, 20:44
Medlem
krekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
D hade jorden gtt under av verkonsumtion av el

D skulle ni ju kmpa mot ett ml att hitta stt att alstra mer strm eller hitta metoder att snka elfrbrukningen p den teknologi som ni tillhandahller.
Citera
2011-01-22, 23:51
Medlem
ceterus avatar
Det skulle rda obeskrivligt kaos dr alla r impulsiva, rationella, knslomssigt explosiva, kreativa och utforskande, endast fokuserade p vad de gillade och ingenting annat och det skulle nog vara kul och hemskt p samma gng.

Fr nog terkomma.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in