Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-11, 14:18
  #157
Medlem
klybans avatar
Tycker det är tråkigt när maten kommer ur fokus och man gör en dokusåpa istället.
Undviker samtliga Masterchef´s som har detta dokusåpainslag, med tillhörande bråk och intriger.
Citera
2016-04-27, 10:35
  #158
Medlem
Jag tål inte Joe Bastianich.

För det första så bedömer han italienska rätter mycket hårdare och mer noggrant än andra rätter, vilket är extremt oprofessionellt när uppgiften är att utse en amerikansk kock.

För det andra uttalar han italienska ord på ett sätt som han själv tror är ett genuint italiensk uttal, men som låter precis som en amerikan som försöker vara italienare. Han säger de italienska orden väldigt långsamt dessutom, för att överhuvudtaget kunna uttala dem. Du är född i USA, du kan inte italienska, sluta låtsas att du är italienare. Jag slår vad om att han håller jävligt låg profil när han besöker Italien.

För det tredje så ska han jämt framhålla att italienska rätter är italienska, för att han är "italienare". Men när han presenterar rätter från andra länder så säger han att USA har tagit över dem, oavsett varifrån de kom från början, eftersom han är amerikan. Återigen dåligt omdöme hos någon som opartiskt ska utse bästa kock.

För det fjärde så måste han lära sig att en kock kan vara både framgångsrik och glad. Han är bitter på ett typiskt jag-vill-så-gärna-bli-avgudad-men-ingen-ser-min-storhet-sätt.
Citera
2016-06-16, 14:24
  #159
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Säsong 7 har startat och igår sändes S07E03 (finns att ta hem) där alla de 20 deltagarna är de slutgiltiga, så jag började kolla därifrån.
Citera
2016-06-17, 08:57
  #160
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Säsong 7 har startat och igår sändes S07E03 (finns att ta hem) där alla de 20 deltagarna är de slutgiltiga, så jag började kolla därifrån.

Inge synd om honom, han gjorde ju inget vettigt, bara en tidsfråga. Hon första bruden, vad trodde hon liksom?
Citera
2016-06-17, 13:07
  #161
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Inge synd om honom, han gjorde ju inget vettigt, bara en tidsfråga. Hon första bruden, vad trodde hon liksom?
Nej inte nu, men Bill kanske hade blommat ut senare? Trist bara när han var den där inne med mest livserfarenhet. Ja hon som gjorde kött till hjälten i en potatisrätt; såg ut som nåt någon att spytt upp.

På tal om spyor. Den där "fratboyen" Dan som serverade något som såg ut som en spya och som börjar skratta medan Ramsay går direkt in med "There is nothing to laugh about. I hope you're not a goof ball." Burn... Han lär bli ett framtida irritationsobjekt med uttalande som "Jag har gått college, jag är inte som alla andra...". Ja, gå på på amerikanskt college, själv påstå sig vara festande "fratboy" gör dig minst sagt till den smartaste i rummet. Troligen kan du minst av alla. Jubelidiot.
__________________
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-06-17 kl. 13:35.
Citera
2016-06-17, 14:44
  #162
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej inte nu, men Bill kanske hade blommat ut senare? Trist bara när han var den där inne med mest livserfarenhet. Ja hon som gjorde kött till hjälten i en potatisrätt; såg ut som nåt någon att spytt upp.

På tal om spyor. Den där "fratboyen" Dan som serverade något som såg ut som en spya och som börjar skratta medan Ramsay går direkt in med "There is nothing to laugh about. I hope you're not a goof ball." Burn... Han lär bli ett framtida irritationsobjekt med uttalande som "Jag har gått college, jag är inte som alla andra...". Ja, gå på på amerikanskt college, själv påstå sig vara festande "fratboy" gör dig minst sagt till den smartaste i rummet. Troligen kan du minst av alla. Jubelidiot.

Mja men man måste ju iallafall börja starkt. Två svaga direkt är inte bra.

Ja, såg äckligt ut och personligheten om att "jag är bäst" sen blir nersågad direkt, är alltid lila roligt.
Citera
2016-06-17, 19:45
  #163
Medlem
Haha.. var kul att Ramsey tryckte ner fratboyen i skorna Alltid lika skoj när Ramsey tar ner dom på jorden. Har ni fastnat för någon ännu?
Citera
2016-06-17, 20:29
  #164
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everdeen
Haha.. var kul att Ramsey tryckte ner fratboyen i skorna Alltid lika skoj när Ramsey tar ner dom på jorden. Har ni fastnat för någon ännu?

Måste se lite mera först
Citera
2016-06-18, 00:32
  #165
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everdeen
Haha.. var kul att Ramsey tryckte ner fratboyen i skorna Alltid lika skoj när Ramsey tar ner dom på jorden. Har ni fastnat för någon ännu?
Bill var störtskön tyckte jag. Halvvirrig och en sån gammal gubbe som aldrig lär sig något nytt och inte är mottaglig för konstruktiv kritik; det ska vara som det alltid har varit. Skogshuggartypen Terry verkar laga god mat och ha finess; kan bli en favorit men för tidigt att säga som putteH är inne på.
Citera
2016-06-23, 22:42
  #166
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Obehaglig mobbnings-TV nu redan i 4:e avsnittet där deltagarna ska välja lag utifrån team leader, där den ena ledaren får 5 deltagare medan den andra får 12. Deltagarna har knappt lärt känna varandra, varför göra en sådan grej som verkligen går mot alla former av teambuilding och gott relationsbygge? Låt Gordon eller Christina dela in lagen istället efter färg eller 1,2-metod.

Verkligen det sämsta med den amerikanska MC-versionen är dokusåpakaraktären som tar alltför mycket plats på bekostnad av maten. Nathan växte i mina ögon, tog bra kommando under huvudrätten som team leader.
__________________
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-06-23 kl. 22:45.
Citera
2016-07-02, 01:38
  #167
Medlem
Fifan va detta program sjunkigt. Det har alltid varit drama och hårda ord. Men, sen Joe Bastianich försvann och ersattes av den nasalt pratande Christina Tosi sjönk underhållningsvärdet från 8 till 6. Sen i denna säsong så har vi inte Graham Elliot, så då är vi nere på en medioker 5/10.

Sen fasen vad ovanligt aggressiva Gordon och Christina är.

Hursomhaver, skall se del 5 nu.
Citera
2016-07-16, 19:30
  #168
Medlem
XtraXs avatar
Borde inte senaste säsongen börja sändas på svenska tv snart..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback