Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-11, 05:38
  #1
Medlem
Qweasd123s avatar
Hej!

Jag har stigit upp väldigt tidigt idag endast för att skriva om denna dröm, jag har inte så mycket tid innan jag måste fara till skolan så jag skriver så fort jag kan och kommer inte bry mig om några stavfel.

Jag brukar inte drömma så ofta, eller jag brukar inte komma ihåg mina drömmar så ofta. Jag skriver denna dröm i den ordning som jag drömde den.


Det började med att jag var på ett LAN hos en kompis. Vi var tre stycken, jag, en tjej och en killkompis. Jag frågade killkompisen om vi skulle gå ut och röka, då tog han fram ett tomt paket och sade "Jo!", och gick sedan ut för att vänta på mig.

Jag gick till dörren och tog på mig mina skor, när jag kom ut visade det sig att kompisen inte hade någon cigg och paketet han hade tagit "ciggen" ur var egentligen tomt och han hade inte fått tag på någon cigg. Jag vart lite småsur på honom eftersom han i verkligheten brukar ljuga ganska mycket om saker och ting.

Jag öppnade dörren för att gå in igen, till mitt förvånande möttes jag av ett helt ölfyllt golv. Golvet var helt fyllt med öl som skummade och det var ett tjockt lager av öl/skum ca 10 cm upp från golvet.

Sedan var jag mitt i allt hemma, min säng låg under ett bord och min dator hade fått en annan skärm. Min kompis var också där och höll på fixade på någon annan dator. Datorn han fixade med var möjligtvis en serverdator då det stod att den hade varit på i 30 dagar eller 30 år. Det såg ut som att datorn han satt vid körde Windows XP och skärmen var avlång. Han försökte ändra skärmupplösningen för att inte hela bilden syndes, det var alltså en svart kant på ovansidan av skärmen. Jag sa åt honom att grafikkortet kanske inte stöder den konstiga upplösningen, direkt efter det blev upplösningen perfekt.

Nu var jag mitt i allt på något annat ställe, vi skulle smälla raketer. Någon sköt upp en raket i luften och jag tittade aldrig upp efter den, utan hörde bara när den smällde. Sedan sköt någon annan en till raket, och den raketen kom tydligen tillbaka ner innan den hade smällt, så min kompis ropade att jag skulle lägga mig ner för raketen var nära mig. Jag kastade mig ner och försökte borra ner min kropp i snön. Jag hörde aldrig någon smäll. Nu var det någon som sköt en väldigt stor raket som åkte på marken. Raketen körde på en mans fötter så han åkte omkull. Sedan kom den mot mig och jag hoppade undan bakom en snödriva. Jag kollade på raketen och den for mot en liten flicka som tydligen ville leka med den. Raketen sprängdes och det kom massa färger och skit från den, sedan sprutade den lite till färger av olika slag.

Nu kommer det intressanta (för mig): Nu var jag mitt i allt på ett helt annat ställe, en fest. Det var ca 40-50 pers på denna fest. Även mina föräldrar var där så jag tog det lite lugnt med öldrickandet. Det fanns många på festen som jag kände, men säkert lika många som var främlingar.

Det kom fram en tjej till mig och gav mig ett glas med någon blå vätska i som hade små små vita prickar i sig. Såg ut som man hade hällt dit lite socker och blandat om. Jag luktade på det och det luktade väldigt konstigt. Jag viskade "Det här ska man nog fan inte dricka, det luktar skitkonstigt. Jag vet inte hur droger luktar men jag tror det är en drog." i min kompis öra. Han nickade mot mig och höll med.

Jag satt lite av den blåa vätskan på läpparna för att lura tjejen som gav mig det att jag drack av det. Jag spottade bort det jag hade på läpparna och gick in till ett annat rum. Nu kom denna tjej, låt oss kalla henne Tjejen. Tjejen kom också in i det rummet och började slå mig ganska seriöst, det gjorde inte ont men jag brottade ner henne och hon fortsatte hoppa på mig och var aggresiv. Jag brottades emot, sedan låg hon i en väldigt bra ställning och jag började jucka mot henne, hon började jucka tillbaka och sedan började vi hångla med varandra.

Nu drack jag lite utav den blåa vätskan, som stod på i ett glas på en bänk. Jag hade tydligen tjejens jacka på mig nu och hon skulle iväg för att göra något. Jag fortsatte festa, efter en stund ringde det i hennes telefon. Det var hon som ringde till sin egen telefon för att få tag på mig. Jag försökte svara, men lyckades inte svara, varför vet jag inte.

Jag gick till en spegel, och tittade på mig själv. Mitt huvud var mycket större än vanligt, det såg helt annorlunda och jag kände att jag var drogad. Jag tänkte att det måste vara den blåa vätskan, jag tyckte det var kul men ändå jävligt, jävligt läskigt! Det såg ut som att allt jag tittade på rörde sig lite, allting gick i vågor, alla personer jag tittade på hade typ andra ansikten, inklusive mig själv. Jag var skiträdd men intalade mig om att det endast var hallicunationer, men det gick inte att få bort.

Hallucinationerna upphörde och jag drack lite av den blåa vätskan. Jag gick ut med en kompis för att försöka få tag på Tjejen. Vi började gå och mitt i allt kom mina föräldrar med bilen och stannade framför oss. Vi hoppade in i bilen och dom sade att dom kunde skjutsa oss. Nu var min kompis mitt i allt borta och mina föräldrar skjutsade mig till något konstigt ställe. Polisen körde porsche och dom körde på bakhjulen med bilarna och lekte hit och dit.

Sedan måste jag följa med dem och titta på några tråkiga djur, sedan kom jag tillbaks till "feststället", men jag var ute på gatan och gick nu. Jag såg massa människor och en man som hade varit med om en olycka. Han hade bara huvud, kropp och armar. Hans kropp slutade efter midjan, hans ben var alltså borta. Jag tog fram min telefon och försökte ringa 112, men oavsett hur mycket jag försökte och försökte så gick det inte att slå in siffrorna, det blev bara fel hela tiden.

Nu ringde min telefon, jag gick bakom ett hörn. Jag antog att det var Tjejen som ringde, jag kommer inte ihåg om jag svarade eller inte. Jag träffade en kompis bakom hörnet som var skitfull och jag visste tydligen att han också druckit av den blåa vätskan.


Jag har väldigt bråttom nu, men jag tror jag vet hur det känns att hallicunera, det kändes så himla verkligt!

Jag uppdaterar om jag kommer på något mer när jag kommer hem, men nu har jag verkligen väldigt bnråttom!

Tack och hej!
Citera
2011-01-11, 05:46
  #2
Medlem
p0peyees avatar
Citera
2011-01-11, 05:57
  #3
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0peyee

Jag har lite såndära småsjuka saker till att tillägga. Det sjuka med denna dröm är hallicuneringarna jag hade. De kändes så verkliga även fast jag aldrig i hela mitt liv upplevt någon hallicunering.

Jag fick heller inte ligga med Tjejen. Detta var den sjukaste dröm jag någonsin haft. Om hallicuneringarna skulle blivit värre skulle jag nog blivit rädd. Som tur var så varade dem bara i någon minut. Det var kul att uppleva dem men samtidigt var jag väldigt rädd, även fast jag kunde intala mig om att det bara vara hallicuneringar.

Det är svårt att förklara, men nu måste jag verkligen dra! Får tilläga lite om jag kommer på något när jag kommer hem.

Jag skulle gärna uppleva denna dröm i verkligheten, men jag skulle inte vilja hallicunera på en fest, utan jag skulle vilja göra det med någon som jag kände väldigt bra, bra h*n och jag. Sedan skulle jag även vilja avsluta festen med att ligga med Tjejen.

Det känns som att jag inte har fått ur mig precis allt, men jag är lättad över att ha skrivit det viktigaste iallafall, hoppas jag.
Citera
2011-01-11, 06:17
  #4
Medlem
Coolt
Citera
2011-01-11, 06:22
  #5
Medlem
Mycket intressant dröm!
Själv har jag stora problem med att komma ihåg drömmar som uppenbarat sig under natten, och något så här magnifikt var nästan lite för magiskt för att jag inte skulle bli en smula avundsjuk.
Kul att du verkligen upplevde att du hallucinerade i drömmen, du sade (i drömmen) att du inte vet hur droger luktar, men har du tagit någon drog tidigare? (Tidigare i livet, inte tidigare under kvällen).
Citera
2011-01-11, 07:13
  #6
Medlem
BenedictArnolds avatar
Nu börjar jag bli lite skraj. Om det där är en sjuk dröm för dig, då vill du inte veta vad en sjuk dröm är för mig.
Citera
2011-01-11, 08:46
  #7
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenedictArnold
Nu börjar jag bli lite skraj. Om det där är en sjuk dröm för dig, då vill du inte veta vad en sjuk dröm är för mig.

Håller med.

Jag har drömt så mkt sjukare grejer, ungefär saker som skulle kunnat vara med i Saw filmerna..

Om din dröm; det där låter faktiskt som en riktigt härlig dröm, droger, sex och vänner.. låter helt perfekt.. Förstår inte vad grejen är
Citera
2011-01-11, 10:01
  #8
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
!
Enligt Freud är alla drömmar önskedrömmar och uppfyller en (ibland "dold") önskan, och visar vad vi "egentligen" tycker om folk och saker. Han hävdar också att alla drömmer bygger på minnen och tidigare upplevelser, med det menar jag inte att du nu har varit drogat någon gång i ditt liv eller lanat i ett rum fyllt med öl. Men att du har sett just de bitarna i filmer osv, kanske enbart i periferin, och därför minns man inte allting man ser i drömmar. Och att detta sedan skapat ditt "drömrum", ett träd kanske är från din tidiga barndom, en datorskärm något du sett i en ONOFF-reklam och någon person kanske är någon du ser på en affisch varje dag utan att lägga märke till det. Jag är säker på att tjejen i drömmen är någon du har sett tidigare eller en blandning av folk, någons hår osv som smält samman till en person, och att du anser dessa personer opålitliga eftersom de både försöker droga och misshandla dig.

Jag ska försöka analysera resten av din dröm, men jag kan inte garantera något perfekt resultat då man oftast behöver mer bakgrundsinfo om dig och din omgivning men jag förstår om du inte vill ge ut det på flashback . Men tänk igenom det du sett och försök se om du kan minnas varifrån du sett de olika pusselbitarna.

LAN-delen, att din kompis lovade dig en cigg men inte gav dig kan tyda på att du tycker han är en lögnare, och som du beskrev det så verkar han också vara det. Ölen kan jag inte riktigt förklara, kanske har du sett någon ölreklam på tv tidigare typ Heiniken där tjejerna får en garderob full med kläder och killarna ett rum fyllt med öl, det är det enda jag kan komma på nu i alla fall.
Det där med skärmen, kanske är det så att ni är lite reviririserade och tävlar lite smått om vem som är bäst och därför kan du nöjt gå där ifrån när du löst problemet med varför skärmen inte funkar som den ska?

Raketdelen, återigen säger din kompis en sak som kan tolkas som en lögn, han säger till dig att akta och du kastar dig ner men hör ingen smäll? Säker på att du inte anser han som en lögnare?

Festdelen, som jag tolkar det har du en inre önskan att uppleva ett riktigt rus men kanske är "hjärntvättad" om att det är farligt och "fel" och därför hjälper ditt undermedvetna dig med det?
Om du tänker efter, har du läst någon tripprapport här på flashback senaste tiden eller sett någon film typ Harold and Kumar? För som du sa så upplevdes det väldigt verkligt och du "önskar nästan det var på riktigt.

Den delade mannen-delen, har du sett det där klippet med en man i något arabland som blivit påkörd och ligger delad och ingen hjälper honom? Istället tar de hans skor (lol!) och filmar honom.
Ett alternativ är att du önskar att du vore där så du kunde hjälpt honom.
Eller som jag tror, att du kanske skrattat åt klippet eller inte känt någonting. Och kanske känt skuld för att du inte känt någon empati för mannen och därför tar dig ditt undermedvetna dit (eller till en liknande plats) där du desperat försöker kalla på ambulans, inget händer men du "försökte i alla fall".

Slutsats, jag tror att du både ville uppleva ett rus och få bort ett dåligt minne (den delade mannen) + bättra på ditt samvete. Och även att vissa personer du anser opålitliga trätt fram i form av din kompis och som "tjejen".

Så ser jag det i alla fall :P.
Citera
2011-01-11, 13:25
  #9
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
Enligt Freud är alla drömmar önskedrömmar och uppfyller en (ibland "dold") önskan, och visar vad vi "egentligen" tycker om folk och saker. Han hävdar också att alla drömmer bygger på minnen och tidigare upplevelser, med det menar jag inte att du nu har varit drogat någon gång i ditt liv eller lanat i ett rum fyllt med öl. Men att du har sett just de bitarna i filmer osv, kanske enbart i periferin, och därför minns man inte allting man ser i drömmar. Och att detta sedan skapat ditt "drömrum", ett träd kanske är från din tidiga barndom, en datorskärm något du sett i en ONOFF-reklam och någon person kanske är någon du ser på en affisch varje dag utan att lägga märke till det. Jag är säker på att tjejen i drömmen är någon du har sett tidigare eller en blandning av folk, någons hår osv som smält samman till en person, och att du anser dessa personer opålitliga eftersom de både försöker droga och misshandla dig.

När jag drömmer brukar jag aldrig komma ihåg saker i detalj. Det enda jag kommer ihåg om tjejen jag hånglade med att det var skönt när hon började jucka tillbaks på mig för att sedan börja hångla med mig. Fy fan vilken upplevelse det var faktiskt då det aldrig hänt i verkligheten. Men jag har ju såklart sett folk hångla på film och sånt. Jag kommer inte alls ihåg hur hennes ansikte såg ut. Det kändes inte som att tjejen ville misshandla mig, jag kände aldrig något slag, utan man kan mer se det som att hon slog i luften även fast hon tog i mig. Det är svårt att förklara och ännu svårare att komma ihåg exakt hur det var. Men det känns inte som att hon försökte misshandla mig, men det kände som att hon hoppade på mig, inte för att ha sex med mig, utan mer mot misshandlingshållet.

Jag ska försöka analysera resten av din dröm, men jag kan inte garantera något perfekt resultat då man oftast behöver mer bakgrundsinfo om dig och din omgivning men jag förstår om du inte vill ge ut det på flashback . Men tänk igenom det du sett och försök se om du kan minnas varifrån du sett de olika pusselbitarna.

Jag kan möjligtvis ta dessa frågor i PM då denna dröm var mycket speciell för mig.

LAN-delen, att din kompis lovade dig en cigg men inte gav dig kan tyda på att du tycker han är en lögnare, och som du beskrev det så verkar han också vara det. Ölen kan jag inte riktigt förklara, kanske har du sett någon ölreklam på tv tidigare typ Heiniken där tjejerna får en garderob full med kläder och killarna ett rum fyllt med öl, det är det enda jag kan komma på nu i alla fall.
Det där med skärmen, kanske är det så att ni är lite reviririserade och tävlar lite smått om vem som är bäst och därför kan du nöjt gå där ifrån när du löst problemet med varför skärmen inte funkar som den ska?

Jag vart lite rädd, när jag såg ölen ligga där på golvet, det var lite äckligt, alltså psysiskt äckligt, skrämmande på något sett. Jag har aldrig hamnat i problem när jag druckit öl så jag vet inte riktigt hur man ska tyda det. Jag har sett Heineken-relkamen som du pratar om. Jag hade ju fel angående skärmen. Jag sa att det möjligtvis kunde vara grafikkortet som inte stöder upplösningen som skärmen vill ha, men direkt efter jag hade sagt det så vart ju upplösningen perfekt vilket betyder att jag hade fel angående grafikkortet. Igår eller i förrgår kodade jag lite Javascript, då tog jag bland annat fram skärmupplösningen på min skärm.

Raketdelen, återigen säger din kompis en sak som kan tolkas som en lögn, han säger till dig att akta och du kastar dig ner men hör ingen smäll? Säker på att du inte anser han som en lögnare?

Jag tror inte det var min kompis som ofta ljuger som sa att raketen kom tillbaka, jag har ingen aning om vem det var som sa det. Den personen som sa det tittade jag inte ens på tror jag, kanske i ögonvrån.

Festdelen, som jag tolkar det har du en inre önskan att uppleva ett riktigt rus men kanske är "hjärntvättad" om att det är farligt och "fel" och därför hjälper ditt undermedvetna dig med det?
Om du tänker efter, har du läst någon tripprapport här på flashback senaste tiden eller sett någon film typ Harold and Kumar? För som du sa så upplevdes det väldigt verkligt och du "önskar nästan det var på riktigt.

Förut har jag läst tripprapporter, dem har påmint ganska mycket om det jag upplevde i drömmen, men jag visste inte att det var sådär det kändes att hallucinera. I drömmen gick det absolut inte att få bort hallucinationerna, men om man dricker t.ex öl brukar ju folk säga att personer blir snyggare, men jag kan vara helt redlöst berusad av alkohol och ändå, om jag koncentrerar mig, så kan jag ändå förstå och se saker bra och inse att jag bara är full. Man kanske inte kan mäta hallucinationer med alkohol på detta sättet, men det är det närmsta jag upplevt.

Den delade mannen-delen, har du sett det där klippet med en man i något arabland som blivit påkörd och ligger delad och ingen hjälper honom? Istället tar de hans skor (lol!) och filmar honom.
Ett alternativ är att du önskar att du vore där så du kunde hjälpt honom.
Eller som jag tror, att du kanske skrattat åt klippet eller inte känt någonting. Och kanske känt skuld för att du inte känt någon empati för mannen och därför tar dig ditt undermedvetna dit (eller till en liknande plats) där du desperat försöker kalla på ambulans, inget händer men du "försökte i alla fall".

Jag har sett personer som bara legat med kropp, huvud och armar kvar, ja. I drömmen var det ganska mycket folk runt han, de verkade vara upprörda och försöka få hjälp, men ingen tog i den skalade mannen, alla höll sig minst ca 2 meter ifrån honom.

Slutsats, jag tror att du både ville uppleva ett rus och få bort ett dåligt minne (den delade mannen) + bättra på ditt samvete. Och även att vissa personer du anser opålitliga trätt fram i form av din kompis och som "tjejen".

Jag har inga dåliga minnen vad jag kan komma på nu på rak arm, jag bryr mig inte om att jag sett folk som blivit skjutna, barn som blivit halshuggna etc. Jag tycker det är äckligt, men jag är inte i behov om att få de minnena raderade. Jag har väl några opålitliga tjejkompisar, men denna tjej (Tjejen) hade jag aldrig sett förr. Jag skulle vilja prova på lite droger såsom cannabis, ecstacy och LSD.

Så ser jag det i alla fall :P.

Jag kan inte hålla med om exakt allt du skriver, men jag ska försöka besvara dina svar styckvis.

De enda drogerna jag tagit är snus, cigg, alkohol och så har jag boffat bensin en gång. Nu när jag skrev det så ångrar jag att jag boffade bensin. Det är det enda jag gjort som jag nu på rak arm kan säga att jag ångrar.
Citera
2011-01-11, 18:19
  #10
Medlem
Låter som ett riktigt roligt äventyr du haft!
Brukar också drömma ganska intensivt och tycker nästan att jag själv har upplevt hur det är att hallucinera utan droger! Kan dock inte vara säker eftersom jag aldrig tagit något.
Om du är intresserad av att vara medveten och styra dina drömmar borde du kolla in något som heter "Lucid Dreaming". Du är i vaket tillstånd fast du drömmer, tänk dig filmen Inception fast på riktigt. Att du kan forma din egen värd och vara 100% medvetande när du gör det. Enbart lyckats med det 2 gånger i mitt 18-åriga liv. Det är mycket svårt att komma till det tillstånd, med lite träning dock så blir det enklare.

Lycka till och dream on!
Citera
2011-01-11, 18:34
  #11
Medlem
Ziggy.Starduzts avatar
Jag har ofta såna här galna drömmar, dock utan hallucinationer. Jag drömmer ofta om kryssningsfartyg som sjunker och gärna en hel del datorspelsmoment, inkastade för skojs skull antar jag.

Jag saknar att ofta ha lucida drömmar dock =/ Det är så jävla underbart att flyga, Superman style baby!
Citera
2011-01-11, 19:53
  #12
Medlem
Om det där var sjukt som heter jag August. Och, jag heter något annat.
Förbenade Wannabe-Sicko!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback