• 1
  • 2
2011-01-10, 17:16
Bannlyst
Har noll kunskap i de spel jag satsar på, kollar bara oddsen och väljer dem som har lägst odds.

Sätter 5kr på varje spel.

Hur stor är chansen att man går framåt på detta sätt?

Mvh
Citera
2011-01-10, 17:19
Medlem
Beergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helsingborg2
Har noll kunskap i de spel jag satsar på, kollar bara oddsen och väljer dem som har lägst odds.

Sätter 5kr på varje spel.

Hur stor är chansen att man går framåt på detta sätt?

Mvh

chansen är liten.. du förlorar i längden
Citera
2011-01-10, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beerg
chansen är liten.. du förlorar i längden

Jag gör det alltså. Någon som vill visa matematiskt?
Citera
2011-01-10, 17:24
Medlem
du?!s avatar
Citat:
Jag gör det alltså. Någon som vill visa matematiskt?

Kort och gott för att oddsen är sämre än möjligheterna. Det är vad oddssättarna tjänar pengar på. Dvs är oddset 1.20 måste måste det vara minst 80% chans att laget vinner för att du ska tjäna på det. Självklart går det att hitta överodds även bland riktiga lågoddsare men dessa tillhör inte majoriteten.
Citera
2011-01-10, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av du?!
Kort och gott för att oddsen är sämre än möjligheterna. Det är vad oddssättarna tjänar pengar på. Dvs är oddset 1.20 måste måste det vara minst 80% chans att laget vinner för att du ska tjäna på det. Självklart går det att hitta överodds även bland riktiga lågoddsare men dessa tillhör inte majoriteten.

ja ju låter ju logiskt. Enda sättet att gå plus är väl i poker i guess.
Citera
2011-01-10, 18:21
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
ja ju låter ju logiskt. Enda sättet att gå plus är väl i poker i guess.

Det går att gå plus genom att spela odds, dock inte genom att spela på slumpmässigt utvalda lågoddsare, precis som i poker krävs det kunskap om vad man spelar på för att kunna vinna i det långa loppet.
Citera
2011-01-10, 19:40
Medlem
Jag är övertygad om att vägen att långsiktigt vinna är att satsa på lågoddsare. Man måste dock ha kunskap om det man satsar på för det finns både fällor och guldkorn i 1.20 trakten. Som vanligt gäller det att hålla i sina pengar och inte satsa för stor del av sin bank på ett enda spel. Även 1.05 oddsare förlorar ibland, och oftare än 5 av 100 som oddset antyder. Allt under 1.10 anser jag ospelbart och även där måste man välja försiktigt.
Citera
2011-01-16, 17:41
Medlem
Carlozs avatar
Självklart kan man bli vinnande i längden enbart att spela lågoddsare. Men det krävs också att du har kunskap bakom spelen du lägger. Har svårt att tro om du enbart väljer slumpmässigt lågoddsare, att du skulle bli vinnande i längden.

Det är kunskapen bakom spelen som gör dig vinnande.

Och sen är det ju ren fakta att ju lägre odds det är på ett spel, ju större är sannolikheten för att det går in. (Kom ihåg, finns inga säkra spel!)
Citera
2011-01-16, 18:13
Bannlyst
Jag har förlorat mycket pengar på att enbart spela stora summor på små oddsare. i Fredags förlora jag cirka 1600kr på tennis när jag satte dom på oddset 1.25 att en skulle vinna första sett, han leder med 4-1 och förlorar med 6-7. Och igår förlora jag 800kr på Bayern Munchen till oddsen 1.23.

Även om du är insatt i någon match så kan det verkligen gå åt helvete tyvärr! Men mitt största problem är att jag aldrig gör utbetalning om jag inte kommer över 2000kr. Och det blir alltid att man lyckas förlora alla pengar hela tiden
Citera
2011-01-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av du?!

jaha så du anser att man tjänar om man går breakeven? Lol
Citera
2011-01-20, 19:23
Medlem
wiiewiies avatar
Det spelar ingen som helst roll om du ligger på ett snittodds på 1.10 eller 3.30 när man pratar om att gå plus i längden, allt handlar om att spela på överodds, dvs att spelbolaget lagt sitt odds under det faktiska oddset.

Det faktiska oddset kan omöjligen någon veta, men ju närmare du ligger i dina beräkningar - ju bättre spelare är du (med ett korrekt BRM etc såklart).

När man rekar en match är det ju t ex vinstchansen du är ute efter att få fram och då väger du in saker som grundkapacitet, motivation, starttrupp, inhoppare etc - listan kan göras lång.

Desto bättre du är på att ta fram de fakta som är relevanta för utfallet av matchen och utvärdera hur de påverkar matchbild, varandra och utfallet, ju bättre resultat kommer du se under en längre period av spelande.

För att ta exempel så har du hittat en match där du bedömer (efter att ha vägt in alla relevanta fakta) att hemmalaget kommer vinna 65 av 100 möten om de skulle spelas om med exakt samma förutsättningar, alltså 65% vinstchans. För att ta fram vad oddset bör ligga på enligt dina beräkningar finns en simpel formel som jag skriver ut här under, poängen är alltså att hittar du ett odds som ligger över det odds du själv har fått fram på matchen så ska du spela.

100/vinstchans(%)=odds
Alltså i detta fall 100/65=1,54

Så är man väldigt duktig i att väga in fakta (bättre än bolagen) och har en korrekt hantering av sin bankrulle så är man plussade i längden.

Ska påpekas att för att få fram rättvisa siffror inom sportsbetting krävs ett STORT antal spel, ju högre odds man spelar till ju mer ökar variansen och då behövs ännu fler spel för rättvisa resultat.
Citera
2011-01-20, 19:29
Medlem
slaktarn72s avatar
Vad vill du få ut när du satsar 5 kr per spel?
Ser ingen som helst mening med det, speciellt eftersom du verkar ha noll koll?
Köp en trisslott vart femte dag istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in