• 2
  • 3
2011-01-11, 05:28
Medlem
Ta det lungt, så länge du inte tankar ner porr e det lungt! Jag har snart tankat ner över 500gb på min skolas nätverk (Hvitfeldtska Gymnasiet i GBG) fimer, spel osv inget Hanky Panky, skolan har inte märkt nått och jag frågade en av våra IT killar för ett tag sen o frågade om många tankade ner på skolan o han svarade att dom är inte intresserade över om man tankar ner nått enstaka, men när det går över till Porr eller nått annat olämpligt blir de pisk på fingrarna.. Men nått annat han sa oxå, han har sjukt mkt mer att göra än sitta o kolla på vem som laddar ner och vad!

Så TS, tanka o se glad ut, kommer dom o vill snacka med dig så blåneka bara skolan e inte så hård så länge du inte kör hankypanky laddningar!
Citera
2011-01-11, 11:47
Medlem
Glockens avatar
Eller så skiter man i att tanka i skolan eftersom man delar linan med en massa andra! TS, du är ju inte ensam på den 'fantastiska' 100MBit/s uppkopplingen. Det lär ju finnas en del elever på skolan som behöver nätet till studier.
Citera
2011-01-11, 14:36
Bannlyst
Okej, inget HankyPanky, det kan bli tufft, men jättetack för hjälpen! Ska inviga det imorgon och ser hur det går!
Citera
2011-01-11, 21:27
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Knappast.

Givetvis är det fullt möjligt att TS går på en skola med fri sikt genom brandväggen, men i alla organisationer med självaktning, och speciellt de vars driftsansvarig inte har lust att råka illa ut när TS hotar att spränga Jyllandsposten, så har man kontroll på sitt nät.

Man låter inte datorer komma åt Internet om de inte är anslutna till domänen, patchade och har senaste antivirusdefinitionerna, samt en autentiserad användare inloggad.

Man kan lösa detta på ett gäng olika sätt varav alla är bättre än fritt blås.

Å andra sidan har jag rätt låga tankar om skolvärlden...

dessvärre snackar vi om en gymnasieskola(?) här - systemadministratörerna har fått ett diplom av nån microsoft-tjomme 1999 att de slutfört en "säkerhetskurs" i NT4. det är den nivån som brukar råda...

nu kan ju iofs gymnasieskolorna fått sig ett uppsving i säkerhetstänkandet sedan jag gick ut gymnasiet, men jag skulle uppskatta att de är lika clueless som de alltid varit :-)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in