• 1
  • 2
2011-01-10, 15:57
Bannlyst
Ny termin, skillnaden är att man har ny, fin MBP. Hur är det med nedladdning m.m. i skolans nätverk? Råkar, av en händelse, veta att det ligger på ungefär 100MBit/s där, och det är ju smaskens om man ska tanka Men hur gör man för att dom inte ska se att man sitter där i sitt lilla hörn och tankar ner GB efter GB?
Citera
2011-01-10, 15:59
Medlem
danneohs avatar
Det är blockat i min skola iallafall, ingen aning hur det fungerar i praktiken men t.ex. C-S är också blockat.
Citera
2011-01-10, 16:00
Bannlyst
Fuck AINA...? Vilket betyder...? Tror btw inte att det funkar...
Citera
2011-01-10, 16:02
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Fuck AINA...? Vilket betyder...? Tror btw inte att det funkar...

Och du ska få ha nicket shonne? facepalm

Förlåt för ot
Citera
2011-01-10, 16:05
Medlem
Ha i åtanke att de kan se allt du gör på deras nätverk. Eftersom det är olagligt att ladda ner, och jag förmodar att du helst slipper problem med lagen, så skulle jag rekommendera att du först och främst hittar en proxy klient som sopar alla spår.
Citera
2011-01-10, 16:05
Bannlyst
Du menar att jag måste vara 17, då jag går i skolan? Vad är det med mitt Nick?
Citera
2011-01-10, 16:08
Bannlyst
Ja, du menar att jag alltså är under 17?
Citat:
en proxy klient som sopar alla spår.
Du råkar inte ha exempel på freeware?(:
Citera
2011-01-10, 16:08
Medlem
Seraphiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmos
att det är 17års greäns på FLASHBACK FORUM!

Antar att du fyllt 17 år sen sist?

Citat:
Ja, du menar att jag alltså är under 17? Du råkar inte ha exempel på freeware?(:

MBP innebär Trådlöst internet. Är detta något du fått från skolan eller inhandlat själv? Det är väl bara att tanka fritt, som mest kan de spärra åtkomsten men de kommer inte kunna ta reda på vem det är.

Proxy vore idiotiskt då det säkerligen skulle funka men vilket innebär att hastigheten du får är hastigheten på proxyn.

Skolans nätverk -> Proxynätverk -> Din dator
Senast redigerad av Seraphium 2011-01-10 kl. 16:17.
Citera
2011-01-10, 16:15
Medlem
Seraphiums avatar
- dubbelpost
Citera
2011-01-10, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seraphium
Antar att du fyllt 17 år sen sist?

MBP innebär Trådlöst internet. Är detta något du fått från skolan eller inhandlat själv? Det är väl bara att tanka fritt, som mest kan de spärra åtkomsten men de kommer inte kunna ta reda på vem det är.

Proxy vore idiotiskt då det säkerligen skulle funka men vilket innebär att hastigheten du får är hastigheten på proxyn.

Skolans nätverk -> Proxynätverk -> Din dator

OT!

Vad menar du ??
Citera
2011-01-10, 16:21
Bannlyst
Jag kan alltså tanka hur mycket som helst och dom kommer inte veta att det är jag?
Citera
2011-01-10, 17:08
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Jag kan alltså tanka hur mycket som helst och dom kommer inte veta att det är jag?

De lär undra när någon sitter och drar ner hastigheten på nätet. Varför trafiken ökar markant när Shonne99 anländer till skolan och tankar "Hardcore Dildofucking Playdolls 2"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in