Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Jag känner en extrem skam över att tillhöra arten människan. Människan som den beter sig idag förtjänar ej att existera. Vi skär i djur levande för att tjäna pengar. Vi våldtar skogar och hav pga girighet. Vi droppar syra i valpars ögon, låser in djur i trånga burar för att några ska bära päls. Jag kan inte förstå hur människor kan behandla djur så. Det är pinsamt att vara människa. Jag engagerar mig i djurens befrielse för att göra det rätta, jag skulle inte kunna leva med mig själv om det inte vore för djurrättskampen, så ser jag även på de som är emot djurrätt: de förtjänar ej att leva. De gör bara ondska. När ska människan inse att djur plågas? Det är så enkelt: skulle ni vilja torteras, bli inlåsta eller flådda levande? .
Det här låter mer som djuraktivist propaganda än funderingar om huruvida människan är något att skämmas över eller ej.
Du kan ju hur som helst inte dra varje människa över en kant bara för du tycker några beter sig dumt, jag håller med dig om att människan som helhet ofta gör idiotier för att hjälpa varandra, men vi får verkligen inte glömma att vi har haft människor på jorden som visat stort hjärta och extremt mycket empati, det är något som gör mig stolt över att vara människa.
Gahndi och Mandela är väl två riktigt bra exempel på det, jag är i alla fall stolt över att vara av samma "ras" som dom två.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Jag önskar att djuren som torteras kunde förstå att alla människor inte är som de onda jävlarna. Så många hjärndöda as skrattar åt djurplågeriet och säger "jag gillar kött" och ler idiotiskt. Vore det upp till mig skulle de brännas på bål
Måste bara fråga, har du problem med djur som äter djur också?
Att människan är ett rovdjur är något som du inte kan göra något åt, så vill du leva ett lyckligt liv utan ett hat emot gemene köttätande man, så bör du inse de snarast.
Enligt din logik så skall även djur i naturen som äter andra djur också bestraffas, i alla fall om du fullt ut vill likställa djuren med människan.
Du behöver inse följande fakta : Naturen är grym,
den enes död, den andres bröd.