Citat:
Ursprungligen postat av CanLifePrevail
Jag känner en extrem skam över att tillhöra arten människan.
det beror på att du har blivit hjärntvättad.
Citat:
Människan som den beter sig idag förtjänar ej att existera. Vi skär i djur levande för att tjäna pengar. Vi våldtar skogar och hav pga girighet. Vi droppar syra i valpars ögon, låser in djur i trånga burar för att några ska bära päls. Jag kan inte förstå hur människor kan behandla djur så.
det beror på att vi har pengar. det skapar girighet och får folk att tänka mer på pengar än naturen. djur är dock inte lika viktiga som människor, så lite päls kan man bära och äta kött får man också. djur är inte lika viktiga som människor för att de gör inget speciellt viktigt här i världen, de bara äter, sover, har sex och flyr från fiender. vi människor däremot, vi utforskar naturen med vetenskap, skapar ny teknologi, och har kultur. det gör oss lite mer värda än djuren.
Citat:
När ska människan inse att djur plågas? Det är så enkelt: skulle ni vilja torteras, bli inlåsta eller flådda levande? Jag önskar att djuren som torteras kunde förstå att alla människor inte är som de onda jävlarna. Så många hjärndöda as skrattar åt djurplågeriet och säger "jag gillar kött" och ler idiotiskt. Vore det upp till mig skulle de brännas på bål.
djur är inte lika medvetna som människor, och lider därför inte lika mycket. om någon i deras familj dör sker inte alls lika mycket lidande som om någon i en människas familj dör.
förresten, är inte människor också bara djur? djur dödar ju djur, så varför skulle människor inte kunna göra det?