2016-03-08, 13:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymson
Verkar som att det blir nya Clockrestauranger att vänta snart:

I väntan på dessa kan vi läsa om dom gamla...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Clock
Citera
2016-03-08, 13:21
Medlem
manodepressivs avatar
Undrar om nya Clock fått tag på den hypnotiska LP-skivegrafiken som kördes på TV-apparaterna. Vill också minnas ett par obehagliga läppar in-zoomade till tusen.

Dessa visades mellan vanliga musikvideor.

Hoppas nya Clock kör på musikvideor också.
Citera
2016-03-09, 17:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nej inte som Sibylla. Mer likt McD fast mycket godare vad jag minns.

Det var ju mer eller mindre en McD-ripoff med lite egna såser och tillbehör. Men menyn över burgare var väl i princip speglad från Donken? Big Mac -> Big Clock etc.
Citera
2016-03-10, 09:32
Medlem
kaosinorrs avatar
Restaurangkedjan Clock återuppstår!

http://unvis.it/www.expressen.se/din...k-ateruppstar/

Citat:
Tre restauranger inom ett år ska det bli i Linköpingsområdet, om krögaren Magnus Nystrand får som han vill.

– Jag har alltid älskat fina hamburgare, problemet är att de ofta serveras i så otrevliga miljöer. Nya Clock ska servera hamburgare, som vi malt själva, i riktigt mysig miljö, säger Nystrand till Motala Vadstena Tidning.[1]
Citera
2016-03-10, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaosinorr
Restaurangkedjan Clock återuppstår!

http://unvis.it/www.expressen.se/din...k-ateruppstar/
4:e eller 5:e inlägget om detta på en vecka....Läs lite i tråden innan ni "dubbelpostar".
Citera
2016-03-10, 10:24
Medlem
kaosinorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
4:e eller 5:e inlägget om detta på en vecka....Läs lite i tråden innan ni "dubbelpostar".

Okej jag tänkte bara tillföra ytterligare en källa då expressen inte rapporterat tidigare.

Gläds åt budskapet
Citera
2016-03-10, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaosinorr
Okej jag tänkte bara tillföra ytterligare en källa då expressen inte rapporterat tidigare.

Gläds åt budskapet
Det gör jag verkligen! Ser fram emot att få sätta tänderna i en BigClock!
Citera
2016-03-13, 00:47
Medlem
flaess avatar
Jag ställer mig tveksam till Clocks återkomst. Det råder en överetablering inom snabbmatsbranschen, och efterfrågan på hälsosamma alternativ till den osunda skräpmaten ökar stadigt.

Risken är överhängande att Clocks återinträde blir en kortvarig sejour innan sagan är all.
Citera
2016-03-14, 21:28
Medlem
LennartLuskams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag ställer mig tveksam till Clocks återkomst. Det råder en överetablering inom snabbmatsbranschen, och efterfrågan på hälsosamma alternativ till den osunda skräpmaten ökar stadigt.

Risken är överhängande att Clocks återinträde blir en kortvarig sejour innan sagan är all.

Ett smakprov ska ja unna mig!
Citera
2016-04-12, 21:20
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartLuskam
Ett smakprov ska ja unna mig!

Ja, nostalgivärdet är i alla fall högt.

Fast när jag läser om "nya" Clock, verkar det som att det är ett lite nytt koncept (med "fina", egenmalda hamburgare) det handlar om, alltså inte samma sak som det gamla, hederliga Clock man är uppvuxen med.
Citera
2016-05-22, 18:53
Medlem
gaylordfuckers avatar
Någon som har koll på när sista Clock restaurangen stängdes i Göteborg?
Citera
2016-05-22, 20:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xheqnhouz
Ja, nostalgivärdet är i alla fall högt.

Fast när jag läser om "nya" Clock, verkar det som att det är ett lite nytt koncept (med "fina", egenmalda hamburgare) det handlar om, alltså inte samma sak som det gamla, hederliga Clock man är uppvuxen med.

Frågan är väl vad poängen är med att starta upp igen om det inte är samma koncept. Antar att de behåller en del av grejerna i alla fall, deras dressing som många gillade etc. Tror i och för sig att det är en trång sektor att starta ett ställe som det klassiska Clock igen. Nu när det finns en McD, BK eller Max i varenda gathörn över hela landet och till med Frasses är på väg till Stockholm så är det nog fullt redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in