2011-01-11, 01:58
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnika
Ja, jo det begrep jag nog men jag våga inte säga nåt. Jag är ju inte galen på det viset.
Äh. Så det hete så? Okey dåra..

Det finns ju en anledning till att det alltid går åt tre groggar för en kille, när vi tjejer tar två groggar.
Citera
2011-01-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Äh. Så det hete så? Okey dåra..

Det finns ju en anledning till att det alltid går åt tre groggar för en kille, när vi tjejer tar två groggar.
Vi behöver mer dimma för att ni ska verka vara påsättningsbara kontra viceversa?
Citera
2011-01-11, 02:12
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nåväl, min bäste herre vi talar samma språk. Jag får beklaga tidigare "språkförbistringar" som enkom är på min halva av plan. Förlåt.

Nej järnröret är mer en födelsekrok, ger mig tid till annat.Sådan är ju vår krassa, ekonomiska verklighet. Mina kunder är framförallt Firman och "die schöne Gudrun frauleins"( Frau Schymanns bedårande följe av Karsudden-östrogen i uniform och stålhätta.)

Bifalles ! Om vi tar in rättsväsendet i debatten, så vore dock en kär återkomst i lagstiftningen den gamla hederliga husagan. Det fanns väl någon paragraf i äktenskapsbalken förut, där karln i huset kunde lägga upp käringen över knäna och smiska upp rumpan efter noter. -Den paragrafen är saknad !

En bild på gammeldags husaga:http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Dardel%29.jpg
Senast redigerad av Schnuppfen 2011-01-11 kl. 02:20.
Citera
2011-01-11, 05:24
Bannlyst
Det är för djävla depraverande att se ett fjollforum som detta utveckla sig till en sexchat! Ska ni grisa runt så får ni fan hålla er i MBG forumet och inte mitt i en seriös debatt era satans förståndshandikappade troll!

Era patetiska försök till att spela på er "sexualitet" påvisar enbart att ni är oattraktiva, feta, korkade kvinnor med en sex appeal som tilltalar en säck potatis samt en diagnos som i en normal mans skalle utlöser ett flyglarm och en stor röd saftblandare som man får epileptiska anfall av.

Häcka på ett gruppboende istället era infantila patetiska ursäkter till kvinnor! Där får ni åtminstone lite uppmärksamhet.
Citera
2011-01-11, 17:13
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Mja jag tycker nog att den fungerar väldigt dåligt som liknelse eftersom det inte är frågan om någon naturkraft. Det finns inget absolut måste i det på samma sätt. Att människor tycker olika och har motsatta uppfattning och resultaten av de är ju något helt annat.

Det är snarare att förvirra det hela att blanda in sånt som absolut ingenting har med saken att göra. Det ger ett sken av att det INTE kan fungera på något sätt vilket det i både teorin och praktiken kan vara enig en fråga i stort sätt och då håller ingenting med liknelsen.

Liknelsen visar snarare på en oförståelse för vad det faktiskt handlar om. Så jag ber att få anmäla en avvikande uppfattning här.

Det var en liknelse. Å andra sidan gäller det för de flesta politiska fenomen men är självfallet inte kopplat till någon naturlag.

Även om feminismen som sådan härstammar från upplysningsidéer från franska revolutionen och egalitarismen så har den i svensk debatt mer reducerats till inkonsekventa populitiska utspel. Det är snarare detta som gör att personer som i övrigt anammar idéerna aldrig kan tänka sig att kalla sig "feminist".

Ett annan teori till varför så många avskyr feminismen kan bero på att i Sverige så gäller i stort likvärdiga friheter för män och kvinnor. Det enda som då återstår för feminister är att kräva nya överstatliga förbud. Exempel är krav på kvotering och påtvingande regler om föräldraledighet. Förbud begränsar den individuella friheten vilket gör att färre kan tänkas sympatisera med feminister.
Citera
2011-01-11, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Det var en liknelse. Å andra sidan gäller det för de flesta politiska fenomen men är självfallet inte kopplat till någon naturlag.

Även om feminismen som sådan härstammar från upplysningsidéer från franska revolutionen och egalitarismen så har den i svensk debatt mer reducerats till inkonsekventa populitiska utspel. Det är snarare detta som gör att personer som i övrigt anammar idéerna aldrig kan tänka sig att kalla sig "feminist".

Ett annan teori till varför så många avskyr feminismen kan bero på att i Sverige så gäller i stort likvärdiga friheter för män och kvinnor. Det enda som då återstår för feminister är att kräva nya överstatliga förbud. Exempel är krav på kvotering och påtvingande regler om föräldraledighet. Förbud begränsar den individuella friheten vilket gör att färre kan tänkas sympatisera med feminister.

Ja det finns inga stora statsmän längre. Tacka vet jag Erlander.

Ja många avskyr feminismen på att de har en del jävligt sjuka idéer. Kvotering är ínte en vettig idé.
Citera
2011-01-11, 19:46
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ja det finns inga stora statsmän längre. Tacka vet jag Erlander.

Ja många avskyr feminismen på att de har en del jävligt sjuka idéer. Kvotering är ínte en vettig idé.

Har du ändrat ståndpunkt nu? jag har sett flera inlägg av dig nu där du faktiskt ändrat ståndpunkt, t.ex så skriver du nu att kvotering är en dålig idé men när vi diskuterade inkvotering av kvinnliga poliser så var det ju tydligen bra.

Eller ändrar du ståndpunkt beroende på vad du får för respons hos övriga skribenter i tråden?
Citera
2011-01-11, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Har du ändrat ståndpunkt nu? jag har sett flera inlägg av dig nu där du faktiskt ändrat ståndpunkt, t.ex så skriver du nu att kvotering är en dålig idé men när vi diskuterade inkvotering av kvinnliga poliser så var det ju tydligen bra.

Eller ändrar du ståndpunkt beroende på vad du får för respons hos övriga skribenter i tråden?

Nej jag är inte för kvotering.
Citera
2011-01-11, 20:27
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Nej jag är inte för kvotering.

okej, då måste du ha bytt ståndpunkt eftersom du är för positiv särbehandling och olika krav för könen vilket i praktiken innebär kvotering utav en grupp och diskriminering av en annan grupp
Citera
2011-01-12, 00:51
Medlem
Dubyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
okej, då måste du ha bytt ståndpunkt eftersom du är för positiv särbehandling och olika krav för könen vilket i praktiken innebär kvotering utav en grupp och diskriminering av en annan grupp

Kvotering och positiv särbehandling är två olika saker.
Kvotering är olagligt medan positiv särbehandling inte är det.
Citera
2011-01-12, 13:23
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubya
Kvotering och positiv särbehandling är två olika saker.
Kvotering är olagligt medan positiv särbehandling inte är det.

Det är sant. I princip tillämpas positiv särbehandling för kvinnor medan kvotering är olagligt för män. Politiskt snömos för att kunna göra som man vill.
Citera
2011-01-12, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det är sant. I princip tillämpas positiv särbehandling för kvinnor medan kvotering är olagligt för män. Politiskt snömos för att kunna göra som man vill.

Det där är ju trams. Män har blivit postivt särbehandlade för att komma in på läkarlijen och veterinärlinjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in