2011-01-08, 22:01
Medlem
sqrt25s avatar
Har rippat en CD, Santana Supernatural, och iTunes sorterar inte ltarna i nummerordning.
Finns det nn instllning man kan gra s att ltnummer alltid r sorteringsordning?
Och nr vi nd igng med frgandet s undrar jag om man kan stlla in att iTunes skall hmta cover art automatiskt vid rippning av CD. Nu mste jag hgaktningsfullt be iTunes om cover art efter rippning.

Inte s impad av iTunes n s lnge
2011-01-08, 22:04
Medlem
brutefishs avatar
om du klickar p egenskaper p resp. lt s kan man dr ange vilket nummer lten skall ha p skivan, den sorterar alltid rtt fr mig nr det finns nummer ifyllt.
2011-01-08, 22:22
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
om du klickar p egenskaper p resp. lt s kan man dr ange vilket nummer lten skall ha p skivan, den sorterar alltid rtt fr mig nr det finns nummer ifyllt.
Nr jag kollar p Visa info p varje lt s r det rtt ltnummer, allts samma som p Cdn, men iTunes sorterar efter nt annat.
2011-01-08, 22:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Nr jag kollar p Visa info p varje lt s r det rtt ltnummer, allts samma som p Cdn, men iTunes sorterar efter nt annat.

hmm...d r det instllt ngon annanstans att den skall sortera p ngot annat.
du har kanske tryckt av misstag p ngot stlle?
2011-01-09, 06:24
Medlem
Citat:
Har rippat en CD, Santana Supernatural, och iTunes sorterar inte ltarna i nummerordning.
Finns det nn instllning man kan gra s att ltnummer alltid r sorteringsordning?
Och nr vi nd igng med frgandet s undrar jag om man kan stlla in att iTunes skall hmta cover art automatiskt vid rippning av CD. Nu mste jag hgaktningsfullt be iTunes om cover art efter rippning.

Inte s impad av iTunes n s lnge

Har du testat att klicka p rubriken p kolumnen "Spr nr"?? Klickar man dr s ndras visningen/sorteringen s den blir i nummerordning om den r i oordning, nsta klick vnder ordningen s man fr sista lten frst.

Gr du in i "Instllningar" under iTunes uppe i listen, och sen till importinstllningar, s kan du klicka fr att albummaterial ska hmtas automatiskt.

S svrt ska det vl inte vara att ta sig en spontan tur igenom instllningarna och se vilka funktioner och val det finns dr?

Dr Tinnitus
2011-01-09, 19:27
Medlem
sqrt25s avatar
Tack Dr Tinnitus fr info.
Tycker mig ana att du tycker jag kunde frska mer p egen hand frst :-)

Nu kan jag meddela att just kolumnen som visar sprnummer inte r klickbar. I alla fall inte i mitt iTunes som r senast version vill jag tro eftersom den uppdaterades hromdagen.
Snt frbryllar mig. Det r s ofta jag fr hra " det r bara att..." men det r sllan det r s dr " ..bara".
Alla andra kolumner gr att klicka p hgst upp i huvudet och om jag klickade p kolumnen fr namn p lt och sen p albumkolumnen s ordnade det till sig ( utom en Santanalt som faktiskt hade lite avvikande info men det har jag fixat nu) S jag hade allts nytta av ditt tips nd.
Ang. importinstllningar s hittar jag bara en ruta som gller CD-sprnamn, inget om albummaterial.
Fr vl leta men fattar inte var jag skall leta. Annars s fr jag vl forstta att be iTunes hmta cover art efter importen.

Tack fr att du tog dig tid att svara
Senast redigerad av sqrt25 2011-01-09 kl. 19:29.
2011-01-09, 21:52
Medlem
Citat:
Tack Dr Tinnitus fr info.
Tycker mig ana att du tycker jag kunde frska mer p egen hand frst :-)

Nu kan jag meddela att just kolumnen som visar sprnummer inte r klickbar. I alla fall inte i mitt iTunes som r senast version vill jag tro eftersom den uppdaterades hromdagen.
Snt frbryllar mig. Det r s ofta jag fr hra " det r bara att..." men det r sllan det r s dr " ..bara".
Alla andra kolumner gr att klicka p hgst upp i huvudet och om jag klickade p kolumnen fr namn p lt och sen p albumkolumnen s ordnade det till sig ( utom en Santanalt som faktiskt hade lite avvikande info men det har jag fixat nu) S jag hade allts nytta av ditt tips nd.
Ang. importinstllningar s hittar jag bara en ruta som gller CD-sprnamn, inget om albummaterial.
Fr vl leta men fattar inte var jag skall leta. Annars s fr jag vl forstta att be iTunes hmta cover art efter importen.

Tack fr att du tog dig tid att svara

P mitt iTunes har alltid sprnummer-kolumnen varit klickbar, oavsett vilken version av iTunes.

Om du gr in i "Instllningar>Affr, s br du se en ruta som du kan kolla om den r frbockad, "hmta saknat bildmaterial till album automatiskt". Testa om det fr fart p hmtningen av omslagsbilderna. Sjlv fr jag bara ngon gng ibland hmta dessa manuellt d det funkar felfritt nstan jmt.

Dr Tinnitus
2011-01-09, 23:00
Medlem
sqrt25s avatar
iFan :-) , affren har jag inte varit inne i. Fr tydligen gra ett besk trots att jag inte ska handla :-)
Tack
2011-01-10, 08:45
Medlem
tzjs avatar
Vi har en stor trd om iTunes som efter snart 6 r fortfarande r "alive and kicking".
Prova dr.
Dr?
Hr: https://www.flashback.org/t264225

Trood lsth.
/mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här