Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-25, 11:45
  #1
Medlem
En snabb fråga... Om man raderar låtar från sitt itunes-bibliotek, försvinner samma låtar från min ipod nästa gång jag synkroniserar den (automatiskt) då?
Citera
2005-07-25, 17:30
  #2
Medlem
lucaslaguns avatar
Japp
Citera
2005-11-02, 15:57
  #3
Medlem
rvindebros avatar
ipod / iTunes - supporttråd

tänkte att folk med problem med ipod/ itunes kan skriva här...

själv så kan jag inet föra över ett album med Hel från itunes till ipod... gör precis likadant som alla andra låtar men den vill bara inte men alla andra filer far över... har dock inte sökt så skäll inte på mig än.. men om nån har svaret så är det bara å posta...

en grej till jag inte sökt på (för lat än) är hur man byter info på filerna så ipod känner igen att meatloaf och meat loaf är samma artist och de inte hamnar i olika mappar
Citera
2005-11-02, 15:59
  #4
Medlem
whoracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rvindebro
en grej till jag inte sökt på (för lat än) är hur man byter info på filerna så ipod känner igen att meatloaf och meat loaf är samma artist och de inte hamnar i olika mappar

markera alla (apple-a)
högerklicka och välj visa info (eller apple-i)
Där ändrar du till meatloaf eller vad du nu vill att det skall stå
Citera
2005-11-02, 16:19
  #5
Medlem
rvindebros avatar
finns det nåt sätt att spara alla sådana ändringar man gör så om man skulle formatera HD:n (inte den med alla faktiska mp3) så man slipper göra allt igen?
Citera
2005-11-02, 16:27
  #6
Medlem
whoracles avatar
Ändringen sparas i mp3:an
Citera
2005-11-02, 17:00
  #7
Medlem
rvindebros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoracle
Ändringen sparas i mp3:an
seriöst?? guuuuld

OT: nån med en bra sida med billigt och många tillbehör till ipod som levererar till våra breddgrader utan 300 kr i frakt
Citera
2005-11-02, 17:14
  #8
Medlem
vejroniottans avatar
Har senaste versionen av iTunes (6.0) och jag har hört att man kan göra en inställning så den hämtar skivomslagen och låtspår automatiskt via internet. Med Windows Media Player funkar det utmärkt men inte iTunes. Nån som vet?
Citera
2005-11-05, 15:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rvindebro
seriöst?? guuuuld

OT: nån med en bra sida med billigt och många tillbehör till ipod som levererar till våra breddgrader utan 300 kr i frakt

Det finns väl en apple affär i Sthlm nu? Den har väl iPod och tillbehör? Nån som vet?
Citera
2005-11-05, 16:21
  #10
Medlem
Goggens avatar
Jag blev så galet knäckt på att iTunes knarkade sönder mina ID3-taggar, så jag drog ner EphPod istället. Jag rekommenderar det starkt, stöd för bla m3u-playlists etc.
Citera
2005-11-05, 16:25
  #11
Avatarolog
insomnias avatar
iTunes och min Nano funkar inte så bra ihop, vetifan vad som pågår, den känns igen av datorn och sen bara stängs av hela tiden om och om igen.

Fått formatera den 2 gånger på bara någon vecka.
Citera
2005-11-05, 16:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
iTunes och min Nano funkar inte så bra ihop, vetifan vad som pågår, den känns igen av datorn och sen bara stängs av hela tiden om och om igen.

Fått formatera den 2 gånger på bara någon vecka.

Måste ju va någe fel på den? kontakta affär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback