Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-08-06, 17:15
  #1
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Det här forumet är det första och enda forum som jag använder. Jag kom hit av en slump innan jag fattade vad ett diskussionsforum var för någonting. Dock vet jag att det finns fler diskussionsforum i Sverige, och det jag undrar över är hur Flashback ser på dom andra forumen, och hur dom andra forumen ser på Flashback. Eftersom Flashback naturligtvis är störst och bäst blir det ju en sorts lillebrormentalitet och mindervärdeskomplex som dom andra forumen och forumanvändarna har gentemot Flashback. Jag vet att på Forumhuset sitter det ett gäng gamla bannade fb:are som spyr galla över allt som har med Flashback att göra, men som ändå har koll på vad som händer här.

Vad är eran erfarenhet av dom andra diskussionsforumen som finns, och hur ser eran bild ut av skillnaderna/likheterna mellan forumen? Vad är det egentligen som skiljer dom åt? Hur många användare har dom? Vilken nivå är det på diskussionerna? Hur hårda är moderatorerna?

The word is yours...
Citera
2004-08-06, 17:55
  #2
Medlem
Jaggers avatar
Har kollat in Forumhuset men inte riktigt fastnat där. Vet inte riktigt varför. Där finns folk av alla slag och diksussionsnivån är relativt hög. Kanske har man bara blivit hemtam på FB.

Och som redan nämnts, det råder en oförklarlig bitterhet mot FB på forumhuset. Spydiga kommentarer men likväl så produceras det trådar om FB i jämn takt. Ja rena metatrådar av orginal på FB som "Einar har inga pengar!" eller "Polisen har varit hemms hos Gavne!". Vet inte varför. Det är ju forumanvändarna som gör forumet till vad det är och kanske har de inga egna Gavnar eller Einars att skriva om. FB:s moderatorer synas i sömmarna och kritiseras och det verkar som om de - med skadelädjen lurande i bröstet - bara väntar på att hela kalaset ska kollapsa.

Till exempel skulle jag inte bli det minsta förvånad om den här tråden lyfts upp som nästa heta diskussionsämne i "vardagsrummet" (FH:s off-topic på ett ungefär).
Citera
2004-08-06, 18:02
  #3
Medlem
Shallows avatar
Flashback Forum vs Konkurrensen. Hmm.. har inte hittat nått så välstädat som Fb hittills! Det finns helt enkelt ingen konkurens!
Citera
2004-08-06, 18:13
  #4
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Besöker förutom FB inga forum alls, förutom några för 3d-modellering och design. Hade inte ens hört talas om Forumhuset eller något annat svenskt forum förrän i våras
Citera
2004-08-06, 18:20
  #5
Banned
murmelmannens avatar
Var ett tag debattör på GPs sk fria ord.Våga fan knappt fisa i garderoben innan den självutnämde smakpolisen till mod sände ett surt meil om att här är vi PK tills FFL snor kaffekassan.Kort sagt Sveriges största skitforum.FB är däremot tack och lov ännu ett fritt forum.
Citera
2004-08-06, 18:57
  #6
Medlem
Linnets avatar
Var det någon..

...som var inte på revoltforum.se när det begav sig? Stängde ner för ca ett halvår sedan...urartade som fan mot slutet!
Citera
2004-08-06, 18:59
  #7
Medlem
phreakdentas avatar
Jag är aktiv medlem på Sweclockers.com. Vädigt seriöst forum främst med inriktning på data/IT. Ofta postas länkar till Flashback i samband med olika ämnen. Det tillhör förövrigt vad jag har förstått Sveriges största forum.

En rolig sak i sammanhanget är att jag via Flashback fått PM från en kille som heter denta på Sweclockers och han skrev att folk PM:ar honom på Sweclockers och undrar om han är phreakdenta. Underligt nog har han också Bart S som avatar. Han har nog härmat mig med flit för att skapa förvirring.
Citera
2004-08-06, 19:09
  #8
Medlem
aaiiyytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
... förutom några för 3d-modellering och design.

Fy fan, vilken svikare! Och du har mage att kalla dig moderator.

Jag besöker bara FB, måste ju för tusan försöka sköta ett jobb.
Citera
2004-08-06, 19:11
  #9
Medlem
Shallows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
En rolig sak i sammanhanget är att jag via Flashback fått PM från en kille som heter denta på Sweclockers och han skrev att folk PM:ar honom på Sweclockers och undrar om han är phreakdenta. Underligt nog har han också Bart S som avatar. Han har nog härmat mig med flit för att skapa förvirring.

Du har att göra med en stalker. Han ser dig helt klart som sin stora idol, och strävar efter att eftterlikna dig på alla plan!

On-topic: Flashback är bäst, shaa la la la la Boom!
Citera
2004-08-06, 19:12
  #10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag är ju admin på ett nästan lika stort forum ...

Nej, seriöst - det finns vissa fack-forum som man besöker (pellesoft.se t ex) - men folk är så förbenat tråkiga där.

Så - forumet med stort F är för mig Flashback.

Forumhuset är ju patetiskt.
Citera
2004-08-06, 19:14
  #11
Avstängd
TopDawgs avatar
Forum?

Använder några andra forum, svenska och utländska, 4 st närmare bestämt. FB är det enda forum av den här karaktären jag besöker (alltså ett "brett" forum). Har kollat runt lite på andra svenska forum av samma typ men inget är så bra uppstyrt och renodlat som FB och inget annat forum har ens hälften så intressanta skribenter. Det sistnämnda är ju en smaksak bara men det är i alla fall min åsikt.

Forumhuset har jag kollat in och det är ju en smula förvånande att konstatera den oerhörda mängden trådar som handlar om Flashback. Eller inte.

Edit:

Dessutom är det skitkul att se vilka miffon det är som gnäller på FB i de där trådarna, Sursomfan (den lilla pajasen) och übertrollet Thompa...
Citera
2004-08-06, 19:26
  #12
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Jag är aktiv medlem på Sweclockers.com. Vädigt seriöst forum främst med inriktning på data/IT.
Tycker mest att det är fjortisar med kraftiga språkfel som postar där. Inte har jag sett nån kompetens att prata om heller, de flesta verkar tycka att de är skitduktiga på "data" bara för att de spelar CS hela dagen.

Jag är mest på Flashback och några fackforum. Var en del på lunar förut, för forumets skull. Det var ett par månader sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback