2011-01-08, 20:22
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Jag är trött på att folk tror att det handlar om avundsjuka.
Jag tycker ju att det finns bättre spelare, men jag är inte ett dugg avundsjuk på dom.
Jag bara hatar CR, ibland måste jag blunda när dom zoomar in på honom.
Ibland ger jag honom fingret.
Det är väl ganska löjligt, men men.
Fy fan vad jag hatar honom.
Citera
2011-01-08, 20:55
Medlem
vonmansteins avatar
Ronnie var ju tyvärr "bara" bra ett par säsonger i barca sedan tog spriten över?

CR bra spelare men för ego, skulle nog inte passa in i DIF
Citera
2011-01-08, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Jag älskar att hata honom.

1. Han flaxar HELA tiden med armarna. Om han får frispark, flaxar han pga tacklingen. Om han inte får frispark, flaxar han för att han inte fick den, hur klockrent det än var av motståndaren. Skjuter han en dålig frispark står han där med sina utsträckta armar och kollar ner på marken och skyller på gräset.

2. Han dyker så otroligt lätt. Det är så att man inte ens blir förvånad längre när han filmar, snarare så att man får chock då han inte gör det. Ett roligt exempel är när Lampard är 50 centimeter ifrån honom, och Cristiano faller som om han blivit puttad av Chuck Ludell.. Sök upp det på Youtube. Sen så måste han dyka i ett perfekt område för hans frisparkar, som han tränar på 30 min per dag på, enligt honom själv, trots det sätter han 1/10 frisparkar.

3. Hans arrogans. "Jag är världens första, andra och tredje bästa spelare". För att jämföra med Messi, "Iniesta eller Xavi förtjänar den". (guldbollen alltså, på båda). Sen ett annat citat från Cristiano efter Barcas Almeria match, "Få se om de gör 8 mål på oss". Såna små citat gör att man stör sig på honom varje dag, även fast det har blivit lite lugnare nu med Mourinho, som tagit över showen.

4. Komplett? yeah right. Han kan inte slå en avgörande passning för fem öre. Visst han kan passa, men inte de där genomskärarna som Xavi, Messi, Sneijder osv är mästare på. Okej, han är bra på fasta situationer, men vad spelar de för roll om t.ex. Messi gör lika många mål, utan att ta några fasta. Enda han är bättre än Messi, som spelar roll, är huvudspelet som idag blivit så viktigt. Hans dribblingar suger, de kanske är flashiga, men fan heller att de är effektiva. Han klackar i princip varenda 2 meters passning, snyggt för publiken, men som tränare skulle jag skälla ut honom.

Som sagt, jag älskar att hata honom, för man kan inte älska allt i livet. Men om man bortser från allt det ovanstående så är han en makalös målskytt. Man får en äcklig känsla när man ser honom spela, för man vet att han kommer göra mål, och eftersom han hos rivalerna så vill man ju inte det. Dock så skulle jag aldrig vilja ha honom i Barcelona, om vi ens fick honom gratis.

Du klagar alltså på att han tränar frisparkar 30 minuter per dag? det är snarare något positivt, visar att han är ambitiös och inte tar sin talang för givet utan också jobbar hårt för att nå framgång. Att du sedan klankar ned på hans frisparkar är nog det mest pinsamma, särskilt då han är den överlägset bästa frisparkdskytten i dagens toppfotboll. Ja hans dribblingar suger. Jag slutade ta dig på allvar där, men nu ser jag också att du är ett bittert Barcelona fan.

Jag gillar inte hans gnäll och så gillar jag inte alla gester men annars har jag inga direkta problem med honom.
Citera
2011-01-08, 22:51
Medlem
C Ronaldo är definitivt en av 2000- talets bästa fotbollspelare. Han har tagit sitt landslag till stora framgångar samt varit grym i klubblagen. Tänker speciellt på tiden i Man U.

Han har inte någon vinnande personlighet och verkar divig, tycker det har blivit värre och värre med det. Men som fotbollspelare kan ingen tvivla om hans enorma begåvning.
Citera
2011-01-08, 23:20
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag ogillar honom för att han har spelat i Man Utd, räcker så egentligen..men alla filmningar och onödiga sk förnedringsfinter bidrar också. Men han tillhör topp 3 i världen, inte så mycket att snacka om.
Citera
2011-01-09, 00:33
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag hade också svårt att förstå vilka det egentligen var som gillade Cristiano Ronaldo, då både Unitedfans, och i princip alla andra fans har något emot honom. Men tar man bara facebookgrupperna som ett exempel så är ju Cristiano Ronaldos popularitet helt obestridlig. Han har över 17 miljoner fans, och det är mer än 10 miljoner fler än vad exempelvis Lionel Messi, LeBron James, Roger Federer osv. har.

Cristiano Ronaldo är inte bara en utav världens 5 bästa fotbollsspelare, han har dessutom en karaktär som alltid väcker uppståndelse. Hans karisma är ju extrem och han har ju alla talanger som fotbollsspelare + att du lika gärna hade kunnat slänga in honom i Jersey Shore och få honom att bli en stjärna som sticker ut ur mängden där. Cristiano Ronaldo behöver inte ens prata för att göra sig en person och få en personlighet, han uttrycker sig på så många andra sätt att folk alltid kommer ha en åsikt om honom.
.

Han ser bra ut och råkar vara en av världens absolut bästa inom världens största sport i en av världens absolut största klubbar. Är det då så konstigt att han följs av fjortisar på Facebook? Jämför med Messi exempelvis som är rätt alldaglig, liten och tillbakadragen.

Han är i princip ett förväxt bortskämt barn. Men jag tycker inte folk generellt hetsar upp sig så mycket, han ogillas för att han är en tönt, arrogant och filmar, men det är inte direkt unikt i fotbollsvärlden.

Jag menar det är inte direkt så han förtjänar en egen älska/hata-tråd eftersom han är endimensionell och relativt ointressant egentligen. Ja de är en töntig diva men det finns ju bokstavligen 1000 andra bortskämda fotbollsspelare som är precis på samma filmande, arrogant-diviga sätt som C.Ronaldo, bara något mindre begåvade rent sportsligt.

Jag tycker det finns betydligt mer intressanta och komplexa figurer inom fotbollen som man verkligen kan ha en hatkärleksrelation till av olika skäl.
Senast redigerad av zizacon 2011-01-09 kl. 00:39.
Citera
2011-01-09, 00:51
Medlem
Kiggzors avatar
Han är en fjollig jävla diva!
Faller så enkelt, hatar det, verkligen det värsta jag vet när en spelare filmar, vill hoppa ner på planen och dela ut en rejäl käftsmäll ^^
Sen tror han att han är bäst på allting, och alla ungar dyrkar honom...
Senast redigerad av Kiggzor 2011-01-09 kl. 01:06.
Citera
2011-01-09, 01:10
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Du klagar alltså på att han tränar frisparkar 30 minuter per dag? det är snarare något positivt, visar att han är ambitiös och inte tar sin talang för givet utan också jobbar hårt för att nå framgång. Att du sedan klankar ned på hans frisparkar är nog det mest pinsamma, särskilt då han är den överlägset bästa frisparkdskytten i dagens toppfotboll.
Eeh va?? Läs igen, jag klagade aldrig på att han tränar, eller på hans frisparkar. Jag klagade på att han alltid söker det där gyllene frisparksläget, just för att han har såna bra frisparkar. Fast du kan ju inte säga att han sätter 9/10 frisparkar? Många går på muren, eller långt ovanför. Men de som sitter är ju riktigt fina, men självklart är de det pga all träning. Comprende?

Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Ja hans dribblingar suger. Jag slutade ta dig på allvar där, men nu ser jag också att du är ett bittert Barcelona fan.
Bra att du erkänner, synd att du inte tar mig på allvar. Hans dribblingar är coola på bakgården i Rosengård..

Vad exakt är jag bitter på? Vad har Cristiano gjort som inte någon i Barcelona har gjort? Vill jag ha honom i Barcelona? absolut inte som sagt.
Han har inte gjort ett piss mot Barcelona alla 6 gångerna han mött de. Det närmsta mål han har varit är straffmissen i det första mötet. Okej han leder skytteligan för tillfället, men det är med 1 mål. Annars så leder Barca ligan över hans lag. Jag har absolut ingenting att vara bitter över. Han är bara en individ jag avskyr. Smuts som kastar sin nations kaptensbindel i gräset för att hans mål blev bortdömt.
Citera
2011-01-09, 11:28
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Han ser bra ut och råkar vara en av världens absolut bästa inom världens största sport i en av världens absolut största klubbar. Är det då så konstigt att han följs av fjortisar på Facebook? Jämför med Messi exempelvis som är rätt alldaglig, liten och tillbakadragen.

Han är i princip ett förväxt bortskämt barn. Men jag tycker inte folk generellt hetsar upp sig så mycket, han ogillas för att han är en tönt, arrogant och filmar, men det är inte direkt unikt i fotbollsvärlden.

Jag menar det är inte direkt så han förtjänar en egen älska/hata-tråd eftersom han är endimensionell och relativt ointressant egentligen. Ja de är en töntig diva men det finns ju bokstavligen 1000 andra bortskämda fotbollsspelare som är precis på samma filmande, arrogant-diviga sätt som C.Ronaldo, bara något mindre begåvade rent sportsligt.

Jag tycker det finns betydligt mer intressanta och komplexa figurer inom fotbollen som man verkligen kan ha en hatkärleksrelation till av olika skäl.

Ändå är det alltid Cristiano Ronaldo som kommer på tal. Bara när man söker på honom här på Flashback så hittar jag direkt 12 olika trådar om honom.
Citera
2011-01-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Ändå är det alltid Cristiano Ronaldo som kommer på tal. Bara när man söker på honom här på Flashback så hittar jag direkt 12 olika trådar om honom.

Poäng. Finns förmodligen ingen spelare som får så mycket uppmärksamhet som Cristiano Ronaldo. Att det sedan finns lika många trådar som rör Ronaldo även utanför fotbollsdelen är rätt beskrivande för hur intresserade folk uppenbarligen är av honom.
Citera
2011-01-09, 13:08
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Jag har aldrig träffat på en genuin supporter som förbehållslöst avgudar C.Ronaldo på samma sätt som människor gör med Del Piero, Totti, Maldini, Xavi, Messi, Zanetti, Terry, Lampard, etc.

Varför? C.Ronaldo borde egentligen sysslat med tennis eller annan individuell idrott. Typexemplet är när han missar en straff och Kaka (tror jag) slår in returen för nån säsong sedan. Han blir gråtfärdig och springer åt ett annat håll än lagkamraterna som kramar om Kaka.

Unitedfans såg inte Ronaldo som någon ikon, realfans gör det inte även om 12-åringar försöker. Ronaldo är inte "älskad", han är så långt ifrån det du kan komma.
Citera
2011-01-09, 13:58
Medlem
dwgs avatar
Vissa spelare tål man inte bara, och CR har jag aldrig gillat sen första gången jag såg han.
Känns som han blev diva först matchen och sen har det bara blivit värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in