2011-01-08, 15:20
Medlem
Finns förmodligen få spelare som är så älskade och samtidigt så hatade som CR7. Känns i varje fall som att han är en fotbollsspelare/(person) som alla verkar ha en åsikt om.

Ni som hatar honom; känner ni att ni har några välgrundade skäl till ert hat? Ofta när man hör någon uttrycka sitt hat gentemot honom är det svårt att inte få känslan att personen bara känner avundsjuka. Exempelvis när någon hatar honom "för att han är "bög" eller "överskattad"."

Själv får jag ställa mig till de som älskar honom. Främst av den uppenbara anledning att han tillför så mycket till min favoritklubb och även för att han har en spelstil som tilltalar mig starkt. Sedan beundrar jag honom till stor del även av de anledningar som gör att så många hatar honom, att han har så mycket personlighet och sådan förmåga att provocera (framkalla avundsjuka) som han faktiskt har. Han bjuder dessutom på sig själv och känns i motsats till andra stora fotbollsprofiler som exempelvis Messi betydligt mer levande.
Citera
2011-01-08, 15:22
Medlem
Jag hatar honom pga han gråter alldels för mycket.

Älskar honom pga han e grym på fotboll.
Citera
2011-01-08, 15:23
Medlem
filipdinhos avatar
Han är en grym fotbollsspelare men han faller för ofta och leker fjortis på plan !Jävla Fjolla är han
Citera
2011-01-08, 15:24
Medlem
Därför att han fuskar. Konstant och mer än någon annan av spelarna på topnivå.
Och dessutom har han spelat för både United och nu Real Madrid.
Men visst, han är duktig på att spela fotboll.
Citera
2011-01-08, 15:25
Bannlyst
Älskar han för att han är så jävla bra. Redan när jag såg han i Sporting Lissabon - Manchester United matchen visste jag att han skulle bli något stort. Han fullkomligt lekte sönder United, inte undra på att dom köpte han 1 vecka efter den matchen.
Citera
2011-01-08, 15:25
Medlem
ogillar: faller lätt, filmar, grinar, hett temperament, dålig förlorare, diva, självisk

gillar: grym lirare som levererar, gör mål, duktiga på att dribbla även om hans överstegsfinter ser lite gay ut

avundsjuk? nej
Citera
2011-01-08, 15:26
Medlem
Jack.Dogs avatar
Det må låta konstigt, men jag avskyr människan något fruktansvärt på grund av hans utseende. Han ser så självgod, fåfäng och kaxig ut att jag blir irriterad och all fokus försvinner från fotbollen.
Citera
2011-01-08, 15:27
Medlem
filipdinhos avatar
En spelare som totalt överglänser CR när han är i form: Ronaldinho

Cristiano Ronaldo:''I'm the son of the Footballgod!!''
Ronaldinho:''I haven't got a son

Citera
2011-01-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Det må låta konstigt, men jag avskyr människan något fruktansvärt på grund av hans utseende. Han ser så självgod, fåfäng och kaxig ut att jag blir irriterad och all fokus försvinner från fotbollen.

Uppfattar det inte alls som konstigt. Kan själv känna likadant mot personer så kan verkligen relatera till den sortens avsky, dock känner jag inte avsky mot Ronaldo även om jag upplever honom som mycket av det du beskriver.
Citera
2011-01-08, 15:37
Bannlyst
gilla han i united det första året och en del på andra sen tröttna man tyvär på han... hans finter är överdrivna kul i början tråkigt i längden

nu ser jag honom mer som en fjolla han använder 15 olika creamer innan matchen.... + så fort nån nuddar han kastar han sig som om mike tyson skulle ge honom en smäll.. ne fy skäms

hatar honom inte och älskar honom inte... känner honom inte och är inte bög men ser honom mer som patetisk och femnin...

Ps är inte avensjuk eftersom jag inte skulle palla av hans liv vill ha ett privatliv och vill vara rätt så neutral skulle inte palla att folk stalker förföljer mig överallt utan att bli galen.. och jag har pengar så jag klarar mig mer en väl och bhöver inte mera pengar.
Senast redigerad av Pelletrutt 2011-01-08 kl. 15:46.
Citera
2011-01-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
En spelare som totalt överglänser CR när han är i form: Ronaldinho

Cristiano Ronaldo:''I'm the son of the Footballgod!!''
Ronaldinho:''I haven't got a son

Ronaldinho överglänste å andra sidan inte Ronaldo mer under sin peak än Ronaldo överglänst Ronaldinho de 4,5 senaste åren, även om hans högsta nivå må ha varit överlägsen alla. Ronaldo är en spelare som lyckats hålla en hög nivå under en längre period och har heller inte visat några indikationer på att han kommer sluta leverera, dessutom utvecklas han fortfarande.
Citera
2011-01-08, 15:52
Medlem
zizacons avatar
Jag håller inte med alls. De flesta som älskar C.Ronaldo är väl mest P12 som har honom på sina väggar brevid någon slitzbrud hemma i pojkrummet.

Jag menar man kan säga att folk har någon slags hatkärlek till Totti eller Cantona, men Ronaldo råkar bara kunna sparka boll. Han är bara en bortskämd, barnslig diva med en helt ointressant personlighet. Plast är ett bra uttryck som passar ganska bra. Barnsliga, kaxiga uttalanden gör en knappast till en kontroversiell eller intressant person som väcker känslor.

Ronaldo är endimensionell. Om Cantona, Gazza, Cassanos karriärer/liv. är en Shakespearepjäs så är Ronaldos ungefär Svenska Hollywoodfruar. Ointressant, ytligt, plastigt, och patetiskt billigt när det någon gång försöker väcka någon slags känsla bland allmänheten.
Senast redigerad av zizacon 2011-01-08 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in