Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-07, 21:08
  #1
Avstängd
EastMovements avatar
Hejsan.

Jag skulle precis öppna min lösenordsfil, som jag har krypterat med TrueCrypt, och när jag väl hade skrivit in lösenordet och den hade "mountats" så råkade jag komma åt delete-knappen tätt följt av enter-knappen så filen "PASSWORDS.txt" togs bort.

Hur ska jag göra för att få tillbaka den? Den ligger inte i papperskorgen och när jag tryckte på Redigera -> Ångra Ta bort så kom ingenting tillbaka.

Utan den här filen så är jag nästan bokstavligt talat knullad. Hjälp.


EDIT: Turligt nog så hade jag tagit backup av den krypterade filen i mitt USB-minne, så nu är mina användarnamn och lösenord tillbaka. <andas ut>
__________________
Senast redigerad av EastMovement 2011-01-07 kl. 21:12.
Citera
2011-01-07, 21:15
  #2
Medlem
Razzles avatar
Tur, annars hade du varit duktigt "rövad" som man säger i Gbg...
Citera
2011-01-07, 21:16
  #3
Medlem
gör ett försök med GetDataBack for NTFS om du använt datorn mycket efter är risken dock stor att det gått förlorat.. När du installerar det se då till att inte installera på samma partition som du hade dokumentet på. Det bästa är att installera på en annan dator och sedan koppla hårddisken till den.
Citera
2011-01-07, 21:21
  #4
Medlem
Voldos avatar
Såg att det löste sig för dig, skönt. Men man borde väl kunna rulla tillbaka datorn någon dag bara?
Citera
2011-01-07, 21:38
  #5
Avstängd
EastMovements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Såg att det löste sig för dig, skönt. Men man borde väl kunna rulla tillbaka datorn någon dag bara?

Inte om man har inaktiverat systemåterställningar.
Citera
2011-01-07, 21:52
  #6
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastMovement
Inte om man har inaktiverat systemåterställningar.


Det tänkte jag inte på! Tur att det löste sig då, annars hade du varit rätt rökt.
Citera
2011-01-07, 22:24
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldo
Såg att det löste sig för dig, skönt. Men man borde väl kunna rulla tillbaka datorn någon dag bara?
påverkar systemåterställning filer ? det gör det väl inte men kanske går ställa in ..
Citera
2011-01-07, 23:54
  #8
Medlem
glhfs avatar
Omständigt att behöva mounta en fil med TrueCrypt varje gång man vill kolla upp ett lösenord ... KeePass plus synk av den AES256-krypterade KDBX-filen (lösenord och 128 bitars salt, hashat med SHA256) med Dropbox. Där har du en vinnande kombination.
Citera
2011-01-08, 00:56
  #9
Avstängd
EastMovements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glhf
Omständigt att behöva mounta en fil med TrueCrypt varje gång man vill kolla upp ett lösenord

Mjo, jag vet. Gör på detta viset då jag inte vet något smidigare, men lika säkert, sätt.


Citat:
Ursprungligen postat av glhf
KeePass plus synk av den AES256-krypterade KDBX-filen (lösenord och 128 bitars salt, hashat med SHA256) med Dropbox. Där har du en vinnande kombination.

Hur fungerar det i praktiken då? Hur gör du för att kolla upp ett lösenord?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback