• 1
  • 2
2011-01-07, 14:59
Medlem
zorb89s avatar
Helt sjukt hur blind man blir av beroendet.
Frskt komma ifrn spelberoendet sedan vren frra ret d jag gick + vldigt bra. Men nr jag brjade jobba heltid igen i hstas s fick man fel tankar i huvudet och drifrn har det varit lst till fr ca 2-3v sedan.

Tnkte kpa en frstrkare frn brjan fr ca 2000kr men d satte jag in p pokern med denna tanke "alltid gtt vinnande s vi grindar ihop det och sen kper vi den". Spelade d bort ca 300kr "bara", kan hr tillgga att jag spelade upp det till 1600kr fr att sen tilta vid kanske 2 raka frluster med AA KK, allts det vanliga fr mig. Sen dess har jag satt in sm summor tipp som ttt med ungefr samma tanke "faaan denna gng fr jag fan inte tilta utan mste ta det lugnt oavsett vad som hnder, du kan detta!".

Sista insttningen jag gjorde nu fr 4v sedan var p 2500kr(lika mycket som jag satte in d jag spelade ihop 10k). Det var det sista frsket men lyckades fan tilta snder rullen efter att ha frlorat frn 408$ ner till 340$ p NL100 samt NL50$. Alla vet vi att man vinner ltt om korten r p ens sida men vi vet dock inte att man omjligt kan vinna om korten inte r med en

Kollad nu noggrant transaktionshistoriken p banken ver hur mycket jag spelat bort sista 6mn frn det att jag ville kpa frstrkaren(ljud) och det var 6700kr sammanlagt p poker och dobbel. Det jag d tydligt ser r att jag med den summan kunnat kpa en hel jvla ljudanlggning Istllet sitter jag hr snl som fan utan en enda jvla frstrkare. Att slnga pengar i havet p spel ser jag tydligen inte som ett problem men att investera i prylar gr dock inte.

ven fast att jag i snitt spelat bort 1000kr/mn med chansen att ha blivit stormrich s r 6700kr en summa som man med skerhet kan f ngot annat fr som man fr myyyyyycket mer nje av.

Jag r sker p att det sitter en sj av personer hr som r fngad i samma flla s jag hoppas
det hr tnkandet kanske kan ppna era sinnen ocks. Fr det hr r tnkandet r bara s jvla farligt om man tappar greppet.
Citera
2011-01-07, 15:53
Medlem
gorgonzolas avatar
Om du nu ska spela s brja p lgre limits.
Citera
2011-01-07, 17:44
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Frskt komma ifrn spelberoendet sedan vren frra ret d jag gick + vldigt bra. Men nr jag brjade jobba heltid igen i hstas s fick man fel tankar i huvudet och drifrn har det varit lst till fr ca 2-3v sedan.

Tnkte kpa en frstrkare frn brjan fr ca 2000kr men d satte jag in p pokern med denna tanke "alltid gtt vinnande s vi grindar ihop det och sen kper vi den". Spelade d bort ca 300kr "bara", kan hr tillgga att jag spelade upp det till 1600kr fr att sen tilta vid kanske 2 raka frluster med AA KK, allts det vanliga fr mig. Sen dess har jag satt in sm summor tipp som ttt med ungefr samma tanke "faaan denna gng fr jag fan inte tilta utan mste ta det lugnt oavsett vad som hnder, du kan detta!".

Sista insttningen jag gjorde nu fr 4v sedan var p 2500kr(lika mycket som jag satte in d jag spelade ihop 10k). Det var det sista frsket men lyckades fan tilta snder rullen efter att ha frlorat frn 408$ ner till 340$ p NL100 samt NL50$. Alla vet vi att man vinner ltt om korten r p ens sida men vi vet dock inte att man omjligt kan vinna om korten inte r med en

Kollad nu noggrant transaktionshistoriken p banken ver hur mycket jag spelat bort sista 6mn frn det att jag ville kpa frstrkaren(ljud) och det var 6700kr sammanlagt p poker och dobbel. Det jag d tydligt ser r att jag med den summan kunnat kpa en hel jvla ljudanlggning Istllet sitter jag hr snl som fan utan en enda jvla frstrkare. Att slnga pengar i havet p spel ser jag tydligen inte som ett problem men att investera i prylar gr dock inte.

ven fast att jag i snitt spelat bort 1000kr/mn med chansen att ha blivit stormrich s r 6700kr en summa som man med skerhet kan f ngot annat fr som man fr myyyyyycket mer nje av.

Jag r sker p att det sitter en sj av personer hr som r fngad i samma flla s jag hoppas
det hr tnkandet kanske kan ppna era sinnen ocks. Fr det hr r tnkandet r bara s jvla farligt om man tappar greppet.
*stter p "You are not alone" med Michael Jackson*
Citera
2011-01-07, 17:44
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Detta har sagts utan verdrift 10000000000000 gnger men..

Varfr fljde du inte BRM?
Citera
2011-01-07, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Har jag skrivit ett inlgg hr? haha exakt som mig, Sknt att det finns fler...
Citera
2011-01-07, 19:21
Medlem
Stormorfars avatar
Dom flesta vet vl min historia, har inte jobbat sen jag slutade skolan och har vl klarat mig. Men dom 2-300k jag gulat p dumma skott ngrar jag sklart. Jag kunde bara inte casha ut och kpa ngot. Detta r ngot jag blivit duktigare p nu nr jag spelar p stejk, har spenderat en hel del pengar vilket knns rtt sknt att kpa ny dator, klder osv. Frut hade jag max 500 kr p banken och 15k p pokerkontot som jag kunde gula p en dlig dag. Jag klarar helt enkelt inte av att spela med egna pengar.

Ska man spela poker mste man verkligen ha disiplin och verkligen satsa imo. Krvs en viss personlighet fr att lyckas ocks. Finns mnga som slnger in nn tusing och rushar och tror dom r kungar p poker, men d har dom inte kt p en riktigt downswing heller, det r under dessa det framkommer ifall man har vad som krvs eller inte. Jag klarar som sagt inte av att lira med egna pengar, funkar dock bttre med andras d det inte tar alls lika hrt p psyket att frlora.
Citera
2011-01-07, 20:18
Medlem
zorb89s avatar
Min topic blev tyvr missvisande.

Tanken med trden var att vi speltorskar ska frklara hur vi tnker s andra kanske hinner stanna
upp ocks. Mycket lttare att stanna upp om man skriver ner vad som hnt och vilken vg man borde ha gtt istllet och ven om man som jag inte borde ha kastat bort pengarna s finns det alltid tid att g ur. Min tid r nu.

Jag spelade fr vrigt ca 8-9bord p Nl10 men hjrnan klarade inte lngre av att frlora s d dk standard tanken upp "Nu skiter jag i det hr, stter in allt HU s fr det g som det gr" och vips s
satt man dr med 0 i saldo.

Jag grter inte ver den lilla summa jag frlorat utan att jag gtt p detta lureri och kastat bort pengar.

Det r ven intressant att lsa andras situationer
Citera
2011-01-07, 20:23
Medlem
Stormorfars avatar
Ptja, jag r nstan sker p att jag hade dragit in runt 300k om jag spelat p pokerstars med nivsprr. Tyvrr suger ju deras rakebacksystem vad jag frsttt och 60% p en stor site lockar mer helt enkelt.

Problemet r att jag R rejlt vinnande p NL20 och ven p NL50, men jag har grova tiltproblem som gjort att jag gulat gng p gng. r vertygad att jag gjort bra med pengar p stars om jag spelat dr frn start, nu skulle jag inte klara av att lira utan rb d det r jvligt viktigt d jag oftast 8+ tablar.
Citera
2011-01-07, 22:53
Medlem
mrf00ls avatar
Jag knner en kille som, d och d, stter in flera tusen p pokerkontot och gr in med allting p ett bord i cashgame. Han berttar skrytsamt om hur han dubblade upp och bluffade hit och dit, hur grymt han spelade osv osv. Men varje story slutar med hur ngon dum jvel drog ett bad beat p honom.

Nr han hr att jag spelar p lg limits s blir han nstan lack och sger "MEN DET FINNS JU INGA PENGAR ATT HMTA DR". ven om killen torskar tiotusentals kronor p spelet, s anser han sig vara en grymt bra pokerspelare. Med bra BRM s skulle han skert vara bra, men det r inget han r intresserad av. kta speltorsk i min uppfattning.

Jag har ingen pong med mitt inlgg egentligen. Ville bara skriva ngonting.
Citera
2011-01-07, 23:00
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
TS har allts spelat bort 6700 senaste 6 mnaderna, sicken speltorsk!
Citera
2011-01-08, 01:11
Medlem
Provoceros avatar
Jag ngrar att jag inte tidigare brjade med att multitabla. Fr dels sprider man variansen, man kan f mycket tillbaka i rakeback och det blir inte lika lngtrkigt att vnta in bra hnder. Nr jag tycker att det blir lngtrkigt s brjar jag nstan alltid spela lsare n jag borde och frsker tricka och bluffa till mig pengarna.
Citera
2011-01-08, 03:44
Medlem
Imaginatiors avatar
Du jobbar allts heltid och drar frhoppningsvis in det dubbla /mnad som du klagar ver att ha torskat p ett halvr?

Komigen nu, g vidare med livet och ring stdlinjen.

EDIT: Missade ett inlgg dr du skrev att det inte r summan du klagar ver, sorry!
Senast redigerad av Imaginatior 2011-01-08 kl. 03:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in