2011-01-08, 03:50
Medlem
100gs avatar
Kom igen nr du spelar bort 6700 p en timme..

Du r medveten om att 6700 p ett halvr r inte ett skit?

Jag gjorde av med det sekunderna efter min ln kom in p kontot nr jag va som vrst.

Men ett tips till dig, lgger ner helt innan det gr rent t helvete, det r inte kul att vara dr..
Citera
2011-01-08, 03:59
Medlem
Knner igen tnket. Har avreggat mig ifrn alla sajter och spelar endast live p kortklubbar och cosmopol nufrtiden. Dr plussar jag ganska friskt ska tillggas. Du kanske ska testa det om du pallar livespel? Gick o intalade mig under ntt r att det hela vnder osv, men med facit i hand har jag torskat i runda slngar 100k online tot under ngra r. Inte hela vrlden direkt d jag har pengarna men 100k fr man ju en hel del skoj fr s.

Du r inne p rtt spr om du vill lgga ner tror jag. Frsta steget r att inse att man helt enkelt inte kan lira online. Eller har disciplinen o inte sitta p fyllan etc etc. Det kostar lite dollars i lropengar men lgg ner nu och kliv ur innan du brjar ta ln o skit.
Citera
2011-01-08, 04:14
Medlem
sigma88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Helt sjukt hur blind man blir av beroendet.
Frskt komma ifrn spelberoendet sedan vren frra ret d jag gick + vldigt bra. Men nr jag brjade jobba heltid igen i hstas s fick man fel tankar i huvudet och drifrn har det varit lst till fr ca 2-3v sedan.

Tnkte kpa en frstrkare frn brjan fr ca 2000kr men d satte jag in p pokern med denna tanke "alltid gtt vinnande s vi grindar ihop det och sen kper vi den". Spelade d bort ca 300kr "bara", kan hr tillgga att jag spelade upp det till 1600kr fr att sen tilta vid kanske 2 raka frluster med AA KK, allts det vanliga fr mig. Sen dess har jag satt in sm summor tipp som ttt med ungefr samma tanke "faaan denna gng fr jag fan inte tilta utan mste ta det lugnt oavsett vad som hnder, du kan detta!".

Sista insttningen jag gjorde nu fr 4v sedan var p 2500kr(lika mycket som jag satte in d jag spelade ihop 10k). Det var det sista frsket men lyckades fan tilta snder rullen efter att ha frlorat frn 408$ ner till 340$ p NL100 samt NL50$. Alla vet vi att man vinner ltt om korten r p ens sida men vi vet dock inte att man omjligt kan vinna om korten inte r med en

Kollad nu noggrant transaktionshistoriken p banken ver hur mycket jag spelat bort sista 6mn frn det att jag ville kpa frstrkaren(ljud) och det var 6700kr sammanlagt p poker och dobbel. Det jag d tydligt ser r att jag med den summan kunnat kpa en hel jvla ljudanlggning Istllet sitter jag hr snl som fan utan en enda jvla frstrkare. Att slnga pengar i havet p spel ser jag tydligen inte som ett problem men att investera i prylar gr dock inte.

ven fast att jag i snitt spelat bort 1000kr/mn med chansen att ha blivit stormrich s r 6700kr en summa som man med skerhet kan f ngot annat fr som man fr myyyyyycket mer nje av.

Jag r sker p att det sitter en sj av personer hr som r fngad i samma flla s jag hoppas
det hr tnkandet kanske kan ppna era sinnen ocks. Fr det hr r tnkandet r bara s jvla farligt om man tappar greppet.

Nej.
Citera
2011-01-08, 13:20
Medlem
Provoceros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigma88
Nej.
Punkten efter Nej tycker jag var stilfullt och visar p god svenska
Citera
2011-01-08, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sigma88
Nej.
Jag kan inte gra annat n att hlla med ovanstende talare.
Citera
2011-01-08, 16:47
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Judgment
Knner igen tnket. Har avreggat mig ifrn alla sajter och spelar endast live p kortklubbar och cosmopol nufrtiden. Dr plussar jag ganska friskt ska tillggas. Du kanske ska testa det om du pallar livespel? Gick o intalade mig under ntt r att det hela vnder osv, men med facit i hand har jag torskat i runda slngar 100k online tot under ngra r. Inte hela vrlden direkt d jag har pengarna men 100k fr man ju en hel del skoj fr s.

Du r inne p rtt spr om du vill lgga ner tror jag. Frsta steget r att inse att man helt enkelt inte kan lira online. Eller har disciplinen o inte sitta p fyllan etc etc. Det kostar lite dollars i lropengar men lgg ner nu och kliv ur innan du brjar ta ln o skit.
Spelar med vnner dr jag alltid vinner/kommer 2a. Kan spela men kan inte kontrollera minsta lilla frlusten online.

Jag har just nu stark ekonomi och kanske riktigt jvla stabil om 2mn men som jag sa innan s r det principen att spela bort pengar som man br lgga p annat istllet. Visst poker r sjukt kul och jag gillar gambling men inte vrt det. Man frlorar inte bara pengar utan tid, specielt jag som inte kan rkna hur mnga mn speltid jag har spenderat. Hade jag istllet koncentrerat mig 100% p gymet kan jag knappt frst vilken kropp jag hade haft i nulget.
Citera
2011-01-08, 17:01
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
.
Har fljt dig frut rtt stort och vi hade/har samma bekymmer. Frra ret nr jag var p top s hade jag ett grymt system att s fort jag knde tilt s tog jag ut allt och vntade ett par veckor och sedan satte jag in igen och rusha till nsta tilt och s vidare till jag ndde mlet och la av i 4mn.

Citat:
Ursprungligen postat av mrf00l
Jag har ingen pong med mitt inlgg egentligen. Ville bara skriva ngonting.
Bra. Du har fattat trdens mening

Vill inte prata om det men jag vet ocks en kille som tyvr var pengablind och spelade bort flera 100k till banken var tmd Sista han spelade bort var gaalet minst sagt, var runt 80k p en helg. Gr inte frst hur man knner sig efter ngot sdant men han kom ur skiten efter det och hur det r nu vet jag ej men hoppas han har det bra och sparar pengarna han rullar in
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Du jobbar allts heltid och drar frhoppningsvis in det dubbla /mnad som du klagar ver att ha torskat p ett halvr?

EDIT: Missade ett inlgg dr du skrev att det inte r summan du klagar ver, sorry!
Har varit det tredubbla nst intill varje mnad. Men som du sg sen s r det inte summan som avgr om man r speltorsk eller ej utan tnket vi alla har. Vi spelar alla fr att vi tror oss kunna bli "miljonrer" fast att vi inser gng efter gng att det gick t skogen.
Citera
2011-01-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Spelar med vnner dr jag alltid vinner/kommer 2a. Kan spela men kan inte kontrollera minsta lilla frlusten online.

Jag har just nu stark ekonomi och kanske riktigt jvla stabil om 2mn men som jag sa innan s r det principen att spela bort pengar som man br lgga p annat istllet. Visst poker r sjukt kul och jag gillar gambling men inte vrt det. Man frlorar inte bara pengar utan tid, specielt jag som inte kan rkna hur mnga mn speltid jag har spenderat. Hade jag istllet koncentrerat mig 100% p gymet kan jag knappt frst vilken kropp jag hade haft i nulget.
Det knns som att du redan kommit fram till allt relevant sjlv. Dessutom, hur jvla kul r det o sitta timmar i strck o klicka med musen medan man har galna moodswings.. Folk gr vad fan de vill men jag tyckte bara det kndes retarderat p slutet. Dock ska inte hycklas med att jag kan knna sug till och frn men jag har klarat mig ifrn ngon form att terreggning i ett par r iaf.
Citera
2011-01-09, 00:04
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Ptja, jag r nstan sker p att jag hade dragit in runt 300k om jag spelat p pokerstars med nivsprr. Tyvrr suger ju deras rakebacksystem vad jag frsttt och 60% p en stor site lockar mer helt enkelt.

Jag r ganska sker p att du inte hade det
Citera
2011-01-09, 01:18
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag r ganska sker p att du inte hade det
Ondigt att spekulera, men vad jag rknat ihop p vad jag spelat upp fr att sedan gulat s ligger det dr ngonstans. Men men, tro vad ni vill.
Citera
2011-01-09, 02:06
Medlem
Knner igen mig i mkt. Varje gng de var dags att stta in pengar s "visste" man att de var nu de skulle vnda, man visste vad som gtt fel frut och nu var de bara att rtta till det. Varje gng de inte funkade som de skulle vare ltt att skylla allt p "oturen" Nu har jag antagligen gtt plus p mitt pokerspelande men utslaget /h s r det inte mnga kronor man suttit och slitit fr. Vgar inte ens tnka p hur mnga dagar man lagt ner p att spela och hur lite man ftt tillbaka utav de. Har alltid ansett mig vara bttre n "genomsnittet" och att de bara va oturen som gjorde att jag inte var vinnande, men har till slut insett att jag r fan inte de.
Citera
2011-01-09, 03:04
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Fan ocks, frra veckan torskade jag 7 inkp. Det blir ver 3000kr, tnk vad jag kunnat kpa fr de pengarna istllet!"!!!!!! Gr inte samma misstag som mig.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in