• 1
  • 2
2011-01-06, 12:15
Medlem
Westridges avatar
Kort frga:
Funderar p om min bank (Swedbank) kan se om jag har konton p andra banker/finansinstitut?
Citera
2011-01-06, 12:16
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
ja det kan dem,om du ber detta,annars s har dem inget med det att gra
Citera
2011-01-06, 12:18
Medlem
Civile99s avatar
Nej det kan dom inte.
Citera
2011-01-06, 12:19
Medlem
dolppens avatar
Nej, det kan dem inte enligt banksekretessen.
Citera
2011-01-06, 12:22
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Nej det kan dom inte.
joo vet du ditt konto nummer till vriga banker och ber dem knappa in detta i Swedbank s gr dem det
har varit och skt p ett konstigt konto fr en betalning som skulle in ,och det visade sig att detta konto fanns inte,s visst kan dem ska p alla nummer om man begr det
Citera
2011-01-06, 12:25
Medlem
Westridges avatar
Ok tack fr svaren
Det r inte s att jag tnkte be banken och kolla andra konton. Utan mest om de har koll p mina andra affrer
Citera
2011-01-06, 12:31
Medlem
Charlie.Chaplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Ok tack fr svaren
Det r inte s att jag tnkte be banken och kolla andra konton. Utan mest om de har koll p mina andra affrer
ingen fara dem kollar inte dina vriga konton p.g.a sekreteslagen,bara om du gr sjlv in och legitimerar dig och vill ska p ett annat konto p en annan bank s gr dem detta.fick en konstig avi frut,och reagerade att kontonumret var s konstigt,kte till banken fr att kolla upp detta,hon knappade in detta och s att detta konto finns inte i hela Sverige p ngon bank,det slutade att jag fick ringa upp firman som hade skickat avin,och fick ett fungerande kontonummer,var lite knepigt faktiskt,men det gick att ska i banken p alla konton om man begr detta och legitimeras sig...s du kan vara lugn
Citera
2011-01-06, 12:40
Medlem
Cosmic Kids avatar
Frstr inte riktigt frgan, sjlvklart kan inte nn p Swedbank se dina konton i Nordea, de kan inte ens ringa och stlla frgan om du verhuvudtaget har ett konto dr. Dremot kan man med lite list, google och kanske nn gammal bok om banker rkna ut var ett kontonr hr hemma. Oftast via clrnr frsts.
Citera
2011-01-06, 12:40
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.Chaplin
ingen fara dem kollar inte dina vriga konton p.g.a sekreteslagen,bara om du gr sjlv in och legitimerar dig och vill ska p ett annat konto p en annan bank s gr dem detta.fick en konstig avi frut,och reagerade att kontonumret var s konstigt,kte till banken fr att kolla upp detta,hon knappade in detta och s att detta konto finns inte i hela Sverige p ngon bank,det slutade att jag fick ringa upp firman som hade skickat avin,och fick ett fungerande kontonummer,var lite knepigt faktiskt,men det gick att ska i banken p alla konton om man begr detta och legitimeras sig...s du kan vara lugn

Det enda banken kunde se var att det inte var ett existerande bankkontonummer (notera bankkontonummer). Inget annat.
Citera
2011-01-06, 13:12
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Frstr inte riktigt frgan
Frgan var lika enkel som svaret visades det sig.

Frgar man inte fr man aldrig veta
Citera
2011-01-08, 13:19
Medlem
meches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie.Chaplin
joo vet du ditt konto nummer till vriga banker och ber dem knappa in detta i Swedbank s gr dem det
har varit och skt p ett konstigt konto fr en betalning som skulle in ,och det visade sig att detta konto fanns inte,s visst kan dem ska p alla nummer om man begr det

Det gr inte att se vems konto det r eller om det finns ngra pengar p det, bara om det finns eller inte...
Citera
2011-01-08, 15:04
Medlem
storm79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meche
Det gr inte att se vems konto det r eller om det finns ngra pengar p det, bara om det finns eller inte...

nej det gr det inte heller. Ska du ex verfra pengar frn en bank till en annan kollar inte den avsndande banken att mottagarkontot finns utan s lnge det r rtt antal siffror s gr pengarna ivg. Skulle sedan det mottagande kontot inte existera kommer pengarna studsa tillbaka efter ngon vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in