• 1
  • 2
2011-01-08, 16:03
Medlem
Om dom gör en kreditupplysning så ser dom andra krediter, missbrukade lån m.m

Men dom kan INTE! se hos vilka banker du är kund i.
Citera
2011-01-08, 16:24
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
nej det gör det inte heller. Ska du ex överföra pengar från en bank till en annan kollar inte den avsändande banken att mottagarkontot finns utan så länge det är rätt antal siffror så går pengarna iväg. Skulle sedan det mottagande kontot inte existera kommer pengarna studsa tillbaka efter någon vecka.

Det där stämmer dock inte, när jag knappar in t ex ett swedbankkonto så talar datorn om ifall det existerar eller inte, jag kan inte (handelsbanken) se vem som har kontot eller saldo, men jag kan se om numret finns.
Citera
2011-01-08, 18:24
Medlem
storm79s avatar
Och hur talar datorn om att det finns? Genom att överföringen går att genomföra utan att programmet protesterar? Enda gången programmet säger emot är när antalet siffror eller kombinationen av dem inte har någon motsvarighet i programmet så nej,et finns faktiskt inget som kollar om nummret finns på andra sidan överföringen, däremot vet programmet mycket väl att anvbänder du det clr nummret ska siffra 2,3 och 5 vara si eller så osv, funktionen mellan nummer 3,4,6,7 ska vara blablabla... felar du där säger det ifrån. Annars nej, det finns ingen livekoppling mellan banker och de har inte varandras kundregister
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in