Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-08-04, 22:18
  #1
Medlem
nipsons avatar
Hej..

Jag har en P4 3Ghz 1024 RAM och Ati Radeon 9800 PRO.

Men när jag spelar spel med krävande grafik t.ex Lineage2,AmericasArmy,SWG så börjar det lagga efter 1 min spelande. Min FPS sjunker från 30 till 5-10 på SWG i 3-4 sekunder sen flyter det perfekt i 5 sekunder, sen sjunker FPS igen till 5-10 i 3-4 sekunder sen flyter det igen, det håller på så hela tiden när jag spelar. Väldigt Irriterande. Höga FPS drops. Detta fungerade förut, med samma grafik inställningar på och allt.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner till mitt ljudkort, grafik kort, directx, samt använt defragementering och adaware. Jag har till och med öppnat chassit och suttit dit en bordsfläkt (20) cm och kylt ner grafikkortet. Men det laggar fortfarande!

Om du har nått förslag så vill jag gärna veta, skulle vara så jävla tacksam för alla svar!
Citera
2004-08-04, 23:43
  #2
Medlem
X_surfers avatar
Det är inte så att du har moddat eller överklockat kortet kanske?
Citera
2004-08-05, 00:10
  #3
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Det är inte så att du har moddat eller överklockat kortet kanske?
Nej, det har jag absolut inte.
Citera
2004-08-05, 00:13
  #4
Medlem
Låter värme-relaterat... det är dock skumt att det går upp och ner.. vad har du för temperaturer?
Citera
2004-08-05, 01:28
  #5
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hauk
Låter värme-relaterat... det är dock skumt att det går upp och ner.. vad har du för temperaturer?

Datorn är rätt kyld. Inget är för varmt iaf.
Citera
2004-08-05, 01:32
  #6
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Datorn är rätt kyld. Inget är för varmt iaf.

Kör du några program i bakgrunden (antivirusprogram t ex)?
Citera
2004-08-05, 02:03
  #7
Medlem
Henkots avatar
mitt antivirus program gör så att spelen hackar och fps sjunker och höjs, stäng av ifall du har
Citera
2004-08-05, 02:04
  #8
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolajevitj
Kör du några program i bakgrunden (antivirusprogram t ex)?
Nej, det gör jag inte. Tror ni att ominstallering av Windows kan hjälpa detta?
Citera
2004-08-05, 02:09
  #9
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
mitt antivirus program gör så att spelen hackar och fps sjunker och höjs, stäng av ifall du har
Vad har du för nått anitvirus prg?
Citera
2004-08-05, 02:09
  #10
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Nej, det gör jag inte. Tror ni att ominstallering av Windows kan hjälpa detta?

Det gör det nog men det är ganska drastiskt. Du borde kolla en cpu och minnesmätare, kika lite på vad som körs i bakgrunden och se vilka processer som tar kraft.

Du skriver inte att du kört något antivirusprogram... Kan vara värt att testa för att se om du har något skit i burken.
Citera
2004-08-05, 03:00
  #11
Medlem
Som sagt kolla efter Virus och Spywares , sånt kan nämligen ligga och spöka i bakgrunden så att datorn blir slöare. Med tanke på att du enbart har nämnt onlinespel så kanske det är din lina som spökar? Testa att pinga diverse svenska servers. Är det pingen som är flaskhalsen så är det ju bara att höra av sig till din ISP. Lycka till

/zappe
Citera
2004-08-05, 11:12
  #12
Medlem
nipsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Som sagt kolla efter Virus och Spywares , sånt kan nämligen ligga och spöka i bakgrunden så att datorn blir slöare. Med tanke på att du enbart har nämnt onlinespel så kanske det är din lina som spökar? Testa att pinga diverse svenska servers. Är det pingen som är flaskhalsen så är det ju bara att höra av sig till din ISP. Lycka till

/zappe

Nej, det händer samma sak på singleplayer spel.
Jag tror verkligen det har nått med hårdvaran att göra...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback