2011-01-05, 15:47
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
Någon som kan förklara hur man gör ''bomben'' på kaustiksoda?
Från description på Youtubevideon.
Citat:
Ursprungligen postat av chickenbot1
How to make: -get a 2L bottle and put some aluminium foil balls in it.
-add water to about 1/3 of the bottle.
-pour in some caustic soda, drano or anything with mostly sodium hydroxide in to the bottle.
-quickly put on the lid and throw.
DO NOT shake the bottle because this will speed up the reaction so much that it can explode prematurely in your hand.
Citera
2011-01-05, 15:52
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0mp4
Från description på Youtubevideon.

verkar det inte vara smartare att först blanda vatten+kaustiksoda och sen he i aluminium?

Eftersom det verkar gå så fort menar jag. Eller du kanske klippet jag länkade till? Det är inte en ''bomb'' gjord på kaustiksoda.
Citera
2011-01-05, 15:57
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
verkar det inte vara smartare att först blanda vatten+kaustiksoda och sen he i aluminium?

Eftersom det verkar gå så fort menar jag. Eller du kanske klippet jag länkade till? Det är inte en ''bomb'' gjord på kaustiksoda.
Klippet jag länkade till är med kaustiksoda. Jag börjar starkt tvivla på att du är 18+ om du inte kan engelska.
Citera
2011-01-05, 16:40
Medlem
sussistapeters avatar
Någon som vet om det spelar roll om man häller i vatten först och sen kaustiksoda eller tvärtom?
Citera
2011-01-05, 16:45
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Någon som vet om det spelar roll om man häller i vatten först och sen kaustiksoda eller tvärtom?
Men vadfan läs description där står det att du ska ha en flaska med aluminiumbollar i sen 1/3 vatten sen häller du i kaustiksoda.
Citera
2011-01-05, 18:01
Medlem
Använd denna prylen, finns att köpa i alla större matvaruaffärer.
http://www.eurodisk.se/produktbilder...d9e39a05db.jpg

2-litersflaska
Ha cirka 1/3 vatten
25-30 aluminiumbollar
1/5 av innehållet i mr muscle

Häll i vattnet och bollarna först, sen i med mr muscle. Skruva på korken och släng iväg. Skiten är frätande sen, så pilla inte på det när den har sprängts.
Citera
2011-01-05, 18:32
Medlem
truddeluttpuffs avatar
Verkar finnas mycket kul här

bra svar

kollade med min kemi lärare och hon säger att både kaustiksoda och saltsyra ska funka då båda är "sura".
Alliminium reagerar till sammans ber syror och skapar vätgas, typ,(det sa hon). Och att vattnet bara gör att det finns mer att göra vätgas av.
Vätgasen är en gas och tar upp mer utrymme än vattnet och därför exploderar flaskan, om du lyckas så ska det komma rätt så mycket vätgas och massa syra ur den i slutet. om du sätter en eldkälla bredvid så skall (om elden inte blåses ut) gasen explodera..... har testat i en liten 1 dl flaska utan eld... DET SMÄLLER!!! så var försiktiga
Citera
2011-01-05, 18:42
Medlem
truddeluttpuffs avatar
Verkar finnas mycket kul här

bra svar

kollade med min kemi lärare och hon säger att både kaustiksoda och saltsyra ska funka då båda är "sura".
Alliminium reagerar till sammans ber syror och skapar vätgas, typ,(det sa hon). Och att vattnet bara gör att det finns mer att göra vätgas av.
Vätgasen är en gas och tar upp mer utrymme än vattnet och därför exploderar flaskan, om du lyckas så ska det komma rätt så mycket vätgas och massa syra ur den i slutet. om du sätter en eldkälla bredvid så skall (om elden inte blåses ut) gasen explodera..... har testat i en liten 1 dl flaska utan eld... DET SMÄLLER!!! så var försiktiga
Citera
2011-01-05, 19:17
Medlem
Digums avatar
Slängde i Alu-folie i kaustiksoda och fyllde ballonger med när jag var liten (eller ja, kollade på när farsan gjorde). Var kul, flaskan blir ju dock rätt varm så svår att hålla i...
Citera
2011-01-05, 19:17
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Inte igen!
Jag fattar fortfarande inte. Är marinadbomben bluff eller funkar den faktist?
Senast redigerad av J0mp4 2011-01-05 kl. 19:22.
Citera
2011-01-05, 19:19
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GutiHAZ
Använd denna prylen, finns att köpa i alla större matvaruaffärer.
http://www.eurodisk.se/produktbilder...d9e39a05db.jpg

2-litersflaska
Ha cirka 1/3 vatten
25-30 aluminiumbollar
1/5 av innehållet i mr muscle

Häll i vattnet och bollarna först, sen i med mr muscle. Skruva på korken och släng iväg. Skiten är frätande sen, så pilla inte på det när den har sprängts.
Lönt av dig att skriva detta eftersom att propplösare är kaustiksoda.
Citera
2011-01-05, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J0mp4
Jag fattar fortfarande inte. Är marinadbomben bluff eller funkar den faktist?

Klart den finns, men prova inte!

Edit, tog bort förklaring då jag inte vill uppmana till något...
Senast redigerad av MR_Robin_89 2011-01-05 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in