2011-01-05, 19:48
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Klart den finns, men prova inte!
Men det finns ingen träff på google efter marinadbomb som inte kommer ifrån flashback så jag är skeptisk.
Citera
2011-01-05, 19:49
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0mp4
Nej, läs tråden ordentligt. Jag tror inte att 50+ skulle trolla om det och tror inte heller att Aftonhoran polisen och brandkåren trollar om det...
https://www.flashback.org/sp23164214

Citat:
Jag har hela tiden pratat om marinad bomben. Läs inlägget jag länkade till så förstår du varför det blir explosivt.

Citat:
Jag fattar fortfarande inte. Är marinadbomben bluff eller funkar den faktist?

Du säger emot dig själv lite nu, du sa att du brukar tillverka BLP och BP, och du säger även att marinadbomben är äkta och verkligen fungerar. Nu frågar du om den verkligen gör det?

Ska du verkligen hålla på med pyro om du inte ens kan förstå lite grundläggande saker? Såsom att svenska folkets grillar inte exploderar hela sommrarna.
Citera
2011-01-05, 19:56
Medlem
Som jag har skrivit i en tidigare tråd så var vänliga låt bli att göra det på kaustiksoda utan använd saltsyra, varför jag säger det är för med saltsyra så ökar chansne att ni inte tar skada om ni gör något dum, alltså slipper vi läsa om er i tidningarna då syra skador är vanliga och mycket mindre alvarliga än skadorna från en bas.

Sedan så får jag se massa idiotiska frågor stup i ***** kvarten om vad inehåller saltsyra, SALTSYRA inehållare saltsyra och det finns att köpa på färgafärer, en liter 50 spän svårare än så är det inte. läs leta och använd fantasin så sliper ni leta ursäkter till varför ni ska köpa det.

Med lite fatasi så köpte jag tjärstubin vid 13 år ålder och var det inte licenskrav så skulle jag nog fått ut dynamit med

Sedan såg jag någon prata om reaktionshastigheten och att den var lite väll snabb och det löser ni med att neutralisera syran och göra den svagare, är basik kemi bakom den lösningen så har ni inte sovit på kemin på gymnasiet så ska det inte var några problem för er att göra det.

Men glöm nu inte att ögon och fingrar går inte köpa så använd hanskar och glasögon om ni ska leka med dom här prylarna.

//oger.
Citera
2011-01-05, 20:21
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHumpe
Du säger emot dig själv lite nu, du sa att du brukar tillverka BLP och BP, och du säger även att marinadbomben är äkta och verkligen fungerar. Nu frågar du om den verkligen gör det?

Ska du verkligen hålla på med pyro om du inte ens kan förstå lite grundläggande saker? Såsom att svenska folkets grillar inte exploderar hela sommrarna.
Blp har jag aldrig sagt att jag sysslar med. Men jag var bombsäker innan idag att marinadbomben funkade nu inser jag bara hur korkat det var.
Citera
2011-01-05, 20:31
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Blp har jag aldrig sagt att jag sysslar med. Men jag var bombsäker innan idag att marinadbomben funkade nu inser jag bara hur korkat det var.

...och tror inte heller att Aftonhoran polisen och brandkåren trollar om det.

Vart fick du detta ifrån då? Du måste väl ha läst artiklarna då? Länka gärna några artiklar gällande just marinadbomber.

Ter det sig inte lite konstigt heller från första början att inte folk som grillar exploderar hit och dit annars på sommrarna?
Citera
2011-01-05, 20:34
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
...och tror inte heller att Aftonhoran polisen och brandkåren trollar om det.

Vart fick du detta ifrån då? Du måste väl ha läst artiklarna då? Länka gärna några artiklar gällande just marinadbomber.

Ter det sig inte lite konstigt heller från första början att inte folk som grillar exploderar hit och dit annars på sommrarna?
Jag läste nån artikel om att ungdomar sysslade med hemmagjorda bomber som var lätta att tillverka blabla. Som nån påstod att det handlade om marinadbomber. Och polis och brandkår skulle ha varit på skolor och pratat om hur farligt det är med "marinadbomber"
Senast redigerad av J0mp4 2011-01-05 kl. 21:13.
Citera
2011-01-05, 21:13
Bannlyst
Citat:
Jag läste nån artikel om att undomar sysslade med hemmagjorda bomber som var lätta att tillverka blabla. Som nån påstod att det handlade om marinadbomber. Och polis och brandkår skulle ha varit på skolor och pratat om hur farligt det är med "marinadbomber"

Ge dig inte in på det där! Det var därför jag tog bort min förklaring innan, då detta är steget ifrån LE till HE, och jag skulle inte vilja hålla på med något liknande då det är extremt farligt! Försök att få tag i krut istället! Visseligen mycket svårare, men bra mycket säkrare!
Citera
2011-01-05, 21:14
Medlem
J0mp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Ge dig inte in på det där! Det var därför jag tog bort min förklaring innan, då detta är steget ifrån LE till HE, och jag skulle inte vilja hålla på med något liknande då det är extremt farligt! Försök att få tag i krut istället! Visseligen mycket svårare, men bra mycket säkrare!
Läs om tråden! Krut vet jag redan hur man får tag i eftersom att jag gör mitt eget BP.
PS. Fyfan vad tråden är fylld med offtopic nu. DS
Citera
2011-01-05, 21:31
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Läs om tråden! Krut vet jag redan hur man får tag i eftersom att jag gör mitt eget BP.

Haha, är du en aspie? Du verkar ha svårt för att förstå ironi.

OnT:

1.5L pet-flaska
1/3 vatten
En matsked kaustiksoda
Sönderklippt aluminiumfolie

I med vatten och alufolie, skopa i en matsked kaustiksoda, på med locket, skaka lite lätt, stäng korken och spring för glada livet. Rör inte efterbördorna heller då det är saltsyra.
Citera
2011-01-05, 21:45
Bannlyst
Citat:

Jaja, whatever man... Håll dig borta ifrån marinadbomberna bara! Helst ifrån svartkrutet med... Sen är det nog rätt stor skillnad på ditt hemmagjorda skit och riktigt! Lycka till, ha så kul, akta tårna, och håll dig borta ifrån de riktiga grejerna!
Citera
2011-01-05, 22:01
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Haha, är du en aspie? Du verkar ha svårt för att förstå ironi.

OnT:

1.5L pet-flaska
1/3 vatten
En matsked kaustiksoda
Sönderklippt aluminiumfolie

I med vatten och alufolie, skopa i en matsked kaustiksoda, på med locket, skaka lite lätt, stäng korken och spring för glada livet. Rör inte efterbördorna heller då det är saltsyra.

Kan man inte blanda kaustiksoda+vatten och hälla i det där aluminiumet ligger eller blir det galet?

kan kaustiksoda+vatten stå ett tag eller händer det nått efter ett tag?
Citera
2011-01-05, 22:12
Medlem
MrHumpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
Kan man inte blanda kaustiksoda+vatten och hälla i det där aluminiumet ligger eller blir det galet?

kan kaustiksoda+vatten stå ett tag eller händer det nått efter ett tag?

Det är ingen fara, men undvik att få det på fingrar och kläder då det lämnar rätt fula märken och är frätande.

Ha det inte stående en längre tid i onödan, det är alltid onödigt att ha färdiglösta substanser stående om ej nödvändigt. Sen avger det en hel del värme när vatten+natriumhydroxid blandas, tänk på det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in