Citat:
Ursprungligen postat av sara90
Mittuniversitetet verkar vara den enda hgskolan(utifrn vad jag har sett) som har
ett helt program gnat t just webbutveckling. Dr kan man plugga p distans, men jag tror att man frlorar mycket p det. D har man ingen mjlighet att lra sig ngot ifrn kurskamrater till exempel, vilket man gr annars.
P SU finns
Interaktionsdesign, ett program som passar den som r mer intresserad av design n programmering. De lser iofs Python, men utver det handlar det mest om designteori.
Nackademin har ocks
ett program i interaktionsdesign, som verkar lite bredare. Allts en rtt s bra balans mellan programmering och design.
Linneuniversitetet har ett helt program fr webbutveckling, bde campus och distans.
http://lnu.se/utbildning/program/NGWEC
Detta program har funnits lngre n mittuniversitetet haft sitt webbutvecklingsprogram och vad jag frstr s var programmet i princip en kopia nr det startades p mittuniversitetet.
Det gr ven att lsa en tredje r p Linneuniversitetet och p s stt f en kandidatexamen i datavetenskap.
Hr var anskningsstatistik ht 2010:
Webbprogrammerare, distans:
Antal antagna: 55
Medellder: Cirka 28 r
Lgst antagen hgskoleprov: 1.1
Lgst antagen betyg: 16
Webbprogrammerare, campus:
Antal antagna: 40
Medellder: Cirka 24 r
Lgst antagen hgskoleprov: 0.1
Lgst antagen betyg: 10
Observera den stora skillnaden mellan distans och campus i betyg fr att komma in.