• 1
  • 2
2011-01-04, 20:20
Medlem
Hej, har efter några timmars fifflandet och redigerande, fixat ihop ett personligt brev. Det jobbet jag söker är butiksbiträde, hos t.ex. ICA eller netto.

Ansökan om tjänsten som butiksbiträde – Sommarjobb och extrajobb

Utåtriktad, flitig och noggrann är tre ord som mina tidigare arbetsgivare brukade beskriva mig. Själv tycker jag att det viktigaste är min förmåga att bemöta och ta hand om kunder på ett bra och tillfredsställande sätt . Det är dessa egenskaper som gjort att jag har lyckats bra på mina tidigare arbetsplatser. Nu vill jag använda dessa viktiga egenskaper i arbetet som butiksbiträde hos just er.

Anledningen till att jag söker detta arbete hos er är att jag vill utnyttja min kunskap att bemöta kunder och nya människor på ett trevligt sätt, vilket gör att en roll som butiksbiträde hos er passar mig perfekt.
För mig är det väldigt viktigt att alltid hålla hög kundfokus i mitt arbete. Samtidigt är en glad, ödmjuk attityd mot kunder och medarbetare otroligt viktigt för mig.

Jag har sedan tidigare erfarenhet av kundkontakt och försäljning, då jag jobbade som servitör inom olika restauranger och caféer. Ett pågående projektarbete i skolan är Ung Företagsamhet där jag framgångsrikt sålt produkter för mitt företag. Jag har även hjälpt min dåvarande pingisklubb att sälja lotter under många år. Att jobba effektivt, flexibelt och ett bra samarbete tillsammans med anställda är mina främsta styrkor. Framförallt att jobba effektivt och flexibelt var väldigt viktigt, när jag jobbade i restauranger och för posten. Att alltid se lösningar istället för problem är något naturligt för mig, då jag går i naturvetenskapliga programmet, som då kräver mycket problemlösning.

På fritiden styrketränar jag regelbundet, vilket gör mig till en vältränad kille som även kan jobba inom lagret och hanterar tyngre varor utan problem. Att jag under många år spelade bordtennis, har lärt mig vara målinriktad och gett mig stor drivkraft att hela tiden överprestera.

Vill ni ha en erfaren och hungrig säljare med goda kunderfarenheter och trygga säljresultat, så är jag det utmärkta valet. I mitt företag inom Ung företagsamhet lyckades jag sälja långt över ställda förväntningar och jag är säker på att göra detsamma för er.

Med detta hoppas jag att jag väckt ert intresse och att ni kontaktar mig för ett provjobb samt en intervju, där vi komma fram till om jag är den person ni eventuellt söker.

PS. Jag är tillgänglig att sommarjobba varenda dag under hela sommaren, då jag har mycket tid över. För extrajobb är jag tillgänglig under helgerna, då jag går i skolan i vardagen. Men även vissa vardagar går bra.

Med vänliga hälsningar

Ser det bra ut? Något som måste ändras, läggas till eller ta bort? Hur är grammatiken? All kritik och synpunkter uppskattas enormt.

Tack!
Citera
2011-01-04, 20:29
Medlem
Början är jättebra. Men sen känner jag att det är för långt.
Det är lite för bra....
Senast redigerad av Safokala 2011-01-04 kl. 20:33.
Citera
2011-01-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safokala
Början är jättebra. Men sen känner jag att det är för långt.
Det är lite för bra....

Okej.. Vad tycker du att jag ska korta ner? något som du tycker är onödigt?
Citera
2011-01-04, 21:11
Medlem
Jag skulle ta bort det där med pingisen och lotterna. JAg skulle också ta bort det där med anledningen till att du söker jobbet. Sen skulle jag flytta upp den meningen om hur du sålde inom UF.... "I mitt företag inom Ung företagsamhet lyckades jag sälja långt över ställda förväntningar och jag är säker på att göra detsamma för er." och baka in det i den första meningen där du nämner UF.
Citera
2011-01-04, 21:17
Medlem
Kanske du kan lägga till direkt i brevet ställen som du jobbat på. Typ direkt efter meningar som antyder att du jobbat på cafer, osv. Det skulle ge mer liv i brevet.

Det jag tycker är bra med brevet är att du verkligen visar att du vill ha jobbet och att du fixar jobbet. Det känns motiverat helt enkelt. Men som sagt, jobba på att korta ner det. Alltid det svåraste, tyvärr.
Citera
2011-01-04, 22:50
Medlem
Snubblers avatar
Skriv mer direkt till varje arbete "därför skulle jag lyckas bra hos er på Netto" Lite extra arbete men va fan, lönar sig ju.. Då verkar det inte som om personen bara mass-skickat ut CVn...
Citera
2011-01-04, 23:16
Medlem
ME077s avatar
Några förslag, har ändrat direkt i texten:

Utåtriktad, flitig och noggrann är tre ord som mina tidigare arbetsgivare brukar använda för att beskriva mig. Själv tycker jag att det viktigaste är min förmåga att bemöta och ta hand om kunder på ett positivt och serviceinriktat sätt. Det är dessa egenskaper som gjort att jag har lyckats bra på mina tidigare arbetsplatser, och nu vill jag använda dessa egenskaper i arbetet som butiksbiträde hos er på ICA.

Anledningen till att jag söker detta arbete hos er är att jag vill utnyttja min kunskap att bemöta kunder och nya människor på ett trevligt sätt, vilket gör att en roll som butiksbiträde hos er passar mig perfekt. För mig är det väldigt viktigt att alltid hålla hög kundfokus i mitt arbete. Samtidigt är en glad, ödmjuk attityd mot kunder och medarbetare otroligt viktigt för mig.

Jag har sedan tidigare erfarenhet av kundkontakt och försäljning, då jag jobbat som servitör inom olika restauranger och caféer. Ett pågående projektarbete i skolan är Ung Företagsamhet där jag framgångsrikt säljer produkter för mitt företag. Att jobba effektivt, flexibelt och ett bra samarbete tillsammans med kollegor är mina främsta styrkor. Framförallt att jobba effektivt och flexibelt var väldigt viktigt, när jag jobbade i restauranger och för posten. Att alltid se lösningar istället för problem är något naturligt för mig, då jag går i naturvetenskapliga programmet, som då kräver mycket problemlösning.

På fritiden styrketränar jag regelbundet, vilket gör att jag har god fysik. Därför kan jag även jobba på lagret och hantera tyngre varor utan problem. Att jag under många år spelade bordtennis, har lärt mig vara målinriktad och prestera mitt bästa.

Med detta hoppas jag att jag väckt ert intresse och att ni kontaktar mig för ett provjobb samt en intervju, där vi komma fram till om jag är den person ni eventuellt söker.

PS. Jag är tillgänglig att sommarjobba varenda dag under hela sommaren, då jag har mycket tid över. För extrajobb är jag tillgänglig under helgerna, då jag går i skolan i vardagen. Men även vissa vardagar går bra.

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av ME077 2011-01-04 kl. 23:16. Anledning: glömde en sak
Citera
2011-01-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Några förslag, har ändrat direkt i texten:

Utåtriktad, flitig och noggrann är tre ord som mina tidigare arbetsgivare brukar använda för att beskriva mig. Själv tycker jag att det viktigaste är min förmåga att bemöta och ta hand om kunder på ett positivt och serviceinriktat sätt. Det är dessa egenskaper som gjort att jag har lyckats bra på mina tidigare arbetsplatser, och nu vill jag använda dessa egenskaper i arbetet som butiksbiträde hos er på ICA.

Anledningen till att jag söker detta arbete hos er är att jag vill utnyttja min kunskap att bemöta kunder och nya människor på ett trevligt sätt, vilket gör att en roll som butiksbiträde hos er passar mig perfekt. För mig är det väldigt viktigt att alltid hålla hög kundfokus i mitt arbete. Samtidigt är en glad, ödmjuk attityd mot kunder och medarbetare otroligt viktigt för mig.

Jag har sedan tidigare erfarenhet av kundkontakt och försäljning, då jag jobbat som servitör inom olika restauranger och caféer. Ett pågående projektarbete i skolan är Ung Företagsamhet där jag framgångsrikt säljer produkter för mitt företag. Att jobba effektivt, flexibelt och ett bra samarbete tillsammans med kollegor är mina främsta styrkor. Framförallt att jobba effektivt och flexibelt var väldigt viktigt, när jag jobbade i restauranger och för posten. Att alltid se lösningar istället för problem är något naturligt för mig , då jag går i naturvetenskapliga programmet, som då kräver mycket problemlösning.

På fritiden styrketränar jag regelbundet, vilket gör att jag har god fysik. Därför kan jag även jobba på lagret och hantera tyngre varor utan problem. Att jag under många år spelade bordtennis, har lärt mig vara målinriktad och prestera mitt bästa.

Med vänlig hälsning

Det jag har markerat tycker jag är för mycket upprepningar.
Hade ditt brev landat på mitt bord så hade jag efter andra gången tänkta jadda jadda jadda...
Alltså, jag har redan hajat detta....och så hade den känslan följt med mig om jag ens läst färdigt brevet.

Bra försök dock! Jag menar inte att slå ner på ditt försök utan jag talar om vad jag som är van att läsa arbetsansökningshandlingar tänker.

Försök få dina förvävda kunskaper och vad du vill göra med dessa på den nya arbetsplatsen på ett och samma ställe, tex:
I mitt fd arbete som servitör både lärde jag mig vikten av och fick bekräftelse på att jag är Serviceinriktad, flexibel, noggrann.xxxxx dessa egenskaper vill jag nu få möjlighet att utveckla som medarbetare hos er på XXXX...

Lite så där så det inte blir så många upprepningar.

Lycka till!
Citera
2011-01-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostmackan
Det jag har markerat tycker jag är för mycket upprepningar.
Hade ditt brev landat på mitt bord så hade jag efter andra gången tänkta jadda jadda jadda...
Alltså, jag har redan hajat detta....och så hade den känslan följt med mig om jag ens läst färdigt brevet.

Håller med om att det blir för mycket upprepningar och babbel.

Personligen tycker jag inledningen kan skrivas om så den blir mer lättläst. Det finns ingen anledning att skriva "bla, bla, bla är tre ord som mina tidigare arbetsgivare brukade beskriva mig med". Skriv helt enkelt bara "Enligt mina tidigare arbetsgivare var jag både utåtriktad och noggrann". Arbetsgivaren kommer inte anställa dig för att du skriver pretentiöst.

Börja dessutom med ett simpelt hej, eller annan hälsningsfras, om du nu mot all förmodan skulle missat det.

Mvh
Citera
2011-01-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elninooo3
Själv tycker jag att det viktigaste är min förmåga att bemöta och ta hand om kunder på ett bra och tillfredsställande sätt . Det är dessa egenskaper som gjort att jag har lyckats bra på mina tidigare arbetsplatser. Nu vill jag använda dessa viktiga egenskaper i arbetet som butiksbiträde hos just er.

Att du bemöter kunder på ett tillfredsställande sätt känns rätt konstigt uttryckt. Det räcker med att du skriver att du kan ta hand om kunder på ett bra sätt. Som sagt, försvåra inte texten i onödan.
Citera
2011-01-05, 14:10
Medlem
Utåtriktad, flitig och noggrann är tre ord som mina tidigare arbetsgivare brukade beskriva mig. Själv tycker jag att det viktigaste är min förmåga att bemöta och ta hand om kunder på ett positivt och serviceinriktat sätt . Det är dessa egenskaper som gjort att jag har lyckats bra på mina tidigare arbetsplatser. Nu vill jag använda dessa viktiga egenskaper i arbetet som butiksbiträde hos er på [affärsnamn].

Anledningen till att jag söker detta arbete hos er är att jag vill utnyttja min kunskap att bemöta kunder och nya människor på ett trevligt sätt, vilket gör att en roll som butiksbiträde hos er passar mig perfekt.
För mig är det väldigt viktigt att alltid hålla hög kundfokus i mitt arbete. Samtidigt är en glad, ödmjuk attityd mot kunder och medarbetare otroligt viktigt för mig.

Jag har sedan tidigare erfarenhet av kundkontakt och försäljning, då jag jobbade som servitör inom olika restauranger och caféer. Att jobba effektivt, flexibelt och ett bra samarbete tillsammans med anställda är mina främsta styrkor. Framförallt att jobba effektivt och flexibelt var väldigt viktigt, när jag jobbade i restauranger och för posten. Att alltid se lösningar istället för problem är något naturligt för mig, då jag går i naturvetenskapliga programmet, som då kräver mycket problemlösning.

På fritiden styrketränar jag regelbundet, vilket gör mig till en vältränad kille som även kan jobba inom lagret och hanterar tyngre varor utan problem. Att jag under många år spelade bordtennis, har lärt mig vara målinriktad och prestera mitt bästa.

Med vänliga hälsningar

har tagit bort en bit. Vad tycker ni om det? har inte ändrat särskilt mycket
Citera
2011-01-05, 14:11
Medlem
Har hittat en annons där de söker en butiksbiträde. Ska skicka in nu om det inte är några problem. Får hoppas på det bästa!

Edit: I det personliga brevet, ska jag ha det vänsterjusterat eller marginaljusterat i word? Behöver hjälp snabbt!
Senast redigerad av elninooo3 2011-01-05 kl. 14:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in