2011-01-04, 00:07
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandark
Jag tänker utgå ifrån att du aldrig har spelat fotboll när du var barn...Jag spelade själv fotboll i ett typiskt svenssonområde och våldsamma och gapiga föräldrar var inte särskilt ovanligt. Det är ju otroligt viktigt bland statusmedvetna svenssons att deras unge och dennes lag presterar, annars jävlar...

EDIT: Eller jag ska väl inte påstå att några regelrätta slagsmål var särskilt vanliga, även om det förekom vid något tillfälle. Det handlade till större delen om glåpord riktade mot domare och, inte helt sällan, deras egna barn.

Förövrigt borde människor som förstår barn/ungdomsidrott på det här sättet sättas i karantän på en öde ö...Jävla nollor.
Som du själv skriver så har ett så här stort slagsmål aldrig inträffat innan efter en match där barn spelat. Att någon enstaka förälder har rykt ihop och liknande har hänt men aldrig att så många slåss samtidigt. Så vad är det som skiljer förr från nu 2011? Vi borde ju vara mer civiliserade nu än förr. Om du inte vet svaret automatiskt så är svaret att nu har barnen inte lika ofta efternamn som slutar med ...sson.
Citera
2011-01-04, 00:14
Medlem
damparnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Måhända att det är något aktietips som gått åt helvete? WT bor väl ändå inte i villakvarter?
Wä har blivit Kristianstads problemområde nr 1! Har lite kontakter inom sos i kristianstad och det ska visst vara värre med ungarna/ungdomarna där än på gamlegården och charlottensborg (Kristianstads motsvarigheter till hermodsdal och rosengård) Kan tänka mig att föräldrarna kanske är likadana då de uppfostrar idioter till ungar...
Citera
2011-01-04, 00:19
Medlem
MedelLagoms avatar
Finns redan en tråd om detta: https://www.flashback.org/t1410808
Citera
2011-01-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Tycker faktiskt frågan är berättigad. Har spelat med Korpen och när vi mötte vissa lag som var döpta efter utländska regioner/nationer var det jäkligt hetsigt och blodigt allvar för dem. Varenda domslut skulle ifrågasättas och det var många hårda ord och förolämpningar vi fick utstå.

Men som sagt, jag tror inte det är så i detta fall.

Oh stackars dig. Man märker att du inte spelat högre än korpen för om du hade gjort det skulle hela din världsbild om "svensken" rasera då den, precis som invandraren, slänger hårda ord och förolämpningar samtidigt som den inte viker sig för att sparka undan benen på dig.

Det är två svenska lag så stoppa in huvudet i sanden igen.
Citera
2011-01-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Att du råkar "känna" någon gör det inte till en grundlag.
Alla vet att blattar oftare än andra låter känslorna svalla när det gäller idrott.
I stort sett samtliga gruff av våldsammare slag jag varit med om i min idrotskarriär så har det uteslutande handlat om blattar på motståndarsidan.

Sen hur det är i det här specifika fallet vet jag inget om..

Kan det vara att du beter dig på ett visst sätt när det kommer till invandrare som gör att du i stort sett alltid hamnar i gruff med de?

Tänk på vad du själv gör innan du dömer andra.
Citera
2011-01-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Som du själv skriver så har ett så här stort slagsmål aldrig inträffat innan efter en match där barn spelat. Att någon enstaka förälder har rykt ihop och liknande har hänt men aldrig att så många slåss samtidigt. Så vad är det som skiljer förr från nu 2011? Vi borde ju vara mer civiliserade nu än förr. Om du inte vet svaret automatiskt så är svaret att nu har barnen inte lika ofta efternamn som slutar med ...sson.

Hahaha din bonde! De flesta av barnen är "pursvenskar" som din ledare skulle säga.
Citera
2011-01-04, 00:27
Medlem
innarens avatar
Kommer att tänka på "Ramadan cup" i Lessebo, där ett stort antal "vuxna" brakade ihop. Växjöpolisen fick ditkallas och ett par somaliska gentlemän blev finkade.
Citera
2011-01-04, 00:28
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom

Det finns bara ett utryck för sådana som dig. Idioter. Detsamma gäller för övrigt de föräldrar som "ballade" ur men var någonstans har du läst att det var mer invandrare än svenska föräldrar som var inblandade i bråket?
Citera
2011-01-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det finns bara ett utryck för sådana som dig. Idioter. Detsamma gäller för övrigt de föräldrar som "ballade" ur men var någonstans har du läst att det var mer invandrare än svenska föräldrar som var inblandade i bråket?

De har inte läst det utan det är vad de utgår ifrån och tills ingen kan bevisa motsatsen är det ett faktum. Men i detta fall var det svenskar som var inblandade i bråken.
Citera
2011-01-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innaren
Kommer att tänka på "Ramadan cup" i Lessebo, där ett stort antal "vuxna" brakade ihop. Växjöpolisen fick ditkallas och ett par somaliska gentlemän blev finkade.

Kommer och tänka på en hockeymatch för ett par år sedan då ett par norrlänningar brakade samman. Några blev åtalade för misshandel men vet inte om det ledde till en fällande dom.
Citera
2011-01-04, 00:33
Medlem
innarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
Kommer och tänka på en hockeymatch för ett par år sedan då ett par norrlänningar brakade samman. Några blev åtalade för misshandel men vet inte om det ledde till en fällande dom.
Här handlade det om ett hundratal......
Citera
2011-01-04, 00:37
Medlem
MilitantCanibals avatar
Piska dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem