2011-01-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av innaren
Här handlade det om ett hundratal......
Ja, i mitt fall också. Ett par hundra!
Citera
2011-01-04, 00:39
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikohiko
Oh stackars dig. Man märker att du inte spelat högre än korpen för om du hade gjort det skulle hela din världsbild om "svensken" rasera då den, precis som invandraren, slänger hårda ord och förolämpningar samtidigt som den inte viker sig för att sparka undan benen på dig.

Det är två svenska lag så stoppa in huvudet i sanden igen.

Nu skall du inte tjura för att du var pucktvåa på trådstarten.

Du menar alltså att i de högre systemen är det ingen skillnad på ursvenskar och nysvenskar, men att det är det i lingonserierna? Jag skulle nog hellre vilja jämställa P12 med Korpen än med Allsvenskan vad gäller engagemang från anhöriga och hur viktiga matcherna är, dvs oväsentliga.

Men om du slutar predika vad du kan och läser vad jag skriver så tror jag inte att det är nysvenskar i det här fallet.
Citera
2011-01-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Nu skall du inte tjura för att du var pucktvåa på trådstarten.

Du menar alltså att i de högre systemen är det ingen skillnad på ursvenskar och nysvenskar, men att det är det i lingonserierna? Jag skulle nog hellre vilja jämställa P12 med Korpen än med Allsvenskan vad gäller engagemang från anhöriga och hur viktiga matcherna är, dvs oväsentliga.

Men om du slutar predika vad du kan och läser vad jag skriver så tror jag inte att det är nysvenskar i det här fallet.

Jag har spelat relativt högt upp i seriesystemet och jag märker ingen skillnad på hur svenskar och invandrare beter sig. Sen vet jag inte hur det är i div3 och neråt.
Citera
2011-01-04, 01:07
Medlem
SwizzerNöts avatar
I skåne var det jämt problem när olika balkanlag möttes, vet inte om det fortfarande är så. De flesta inblandade var födda här.
Citera
2011-01-04, 01:13
Medlem
Citat:
Jag har spelat relativt högt upp i seriesystemet och jag märker ingen skillnad på hur svenskar och invandrare beter sig. Sen vet jag inte hur det är i div3 och neråt.

Hiiiiiiro! din japanes

har du löst fallet än?

kan garantera att ett invandrar lag klipper vilket svennlag som helst, när jag spelade typ p13,p14 fotboll spelades matcherna inte utan 2 polisbilar(hemamatch). både domare och motståndarelag fick stryk om dom kaxa mot oss. så kom inte och säg att ett svennelag har något att sätta emot. Vi brukade jag iväg domarn med påkar och sån om han kaxade, grejen är att svennedomare alltid dömer mot invandrare, tex åker invandrare alltid på gult kort när svennar klarar sig.

vilket land är du ifrån? är du arab eller nått eller? och om du är invandrare varför går du emot ditt egna folk hela tiden? därför tror jag att du är en självhatande rasist mot oss ndra invandrare. aldrig hört en invandrare som hela tiden skyddar svenskar. ditt hår kommer aldrig bli blont förena dig istället för att prata ner oss andra.
Citera
2011-01-04, 01:15
Avstängd
tramsebyxans avatar
Aftonbladet var noga med etniciteten i sin rubriksättning:

30 föräldrar slogs – inför sina barn
Svenska 12-åringarnas match urartade fullständigt på läktaren – föräldrar skämde ut sig Domaren: Värsta jag varit med om.
Citera
2011-01-04, 01:18
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det finns bara ett utryck för sådana som dig. Idioter. Detsamma gäller för övrigt de föräldrar som "ballade" ur men var någonstans har du läst att det var mer invandrare än svenska föräldrar som var inblandade i bråket?
Var har jag skrivit att det var fler invandrarföräldrar än svenneföräldrar inblandade i detta bråk?
Ett råd är att inte kalla någon för olika namn när du inte är tvärsäker på att det är du själv som är i intellektuellt underläge och för dåligt informerad om händelsen som diskuteras.

Citat:
Hahaha din bonde! De flesta av barnen är "pursvenskar" som din ledare skulle säga.
Det har du rätt i. Och jag skrev inget annat i mitt inlägg. Jag skrev att skillnaden nu från förr att då var det ännu fler som hade ...sson-efternamn. Hade lagen bestått utav endast Svenska föräldrar hade slagsmålet inte inträffat. Vad baserar jag det på undrar du då kanske? Jo, det enkla faktum att det enda som skiljer sig nu 2011 då detta slagsmål inträffade och för 30 år sedan är att då var lagens spelare så gott som 100% etniskt svenska. Idag har deras lag 20% medlemmar med utländsk härkomst eller medlemmar vars föräldrar har utländsk härkomst.
Senast redigerad av MedelLagom 2011-01-04 kl. 01:24.
Citera
2011-01-04, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
I skåne var det jämt problem när olika balkanlag möttes, vet inte om det fortfarande är så. De flesta inblandade var födda här.

det är så! kan bli krig typ.. när min kompis lillebrosa spela i somras va vi typ 50-60 pers i slagmål haha alla tar med sig släkten. det roliga är ratt man lär sig känna lagen så man vet när det blir box, då blir det också extra många hehe, tror fan dem fajtena är bättre än AIKs riktigt kaos kan det bli. problet är bara att det nästa alltid är polisövervakat nu. men kanske är det bra så att inte kidsen blir helt galna när dem blir stora. bli inte domare i Malmö brosan!
Citera
2011-01-04, 01:26
Bannlyst
Kolla bynamnen. Det där är små skithålor.

100 spänn på att det är bönder.

Snälla säg att en cam var uppe och igång!
Citera
2011-01-04, 01:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Kolla bynamnen. Det där är små skithålor.

100 spänn på att det är bönder.

Snälla säg att en cam var uppe och igång!

Det betyder inte att de som spelar i de berörda klubbarna bor i dessa mindre samhällena. Båda orterna ligger inom bekvämt pendlingsavstånd från Kristianstad.

Titta på bilden i första inlägget. Är du lika övertygad om att de har sson-efternamn?
Citera
2011-01-04, 01:39
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Var har jag skrivit att det var fler invandrarföräldrar än svenneföräldrar inblandade i detta bråk?
Ett råd är att inte kalla någon för olika namn när du inte är tvärsäker på att det är du själv som är i intellektuellt underläge och för dåligt informerad om händelsen som diskuteras. Det har du rätt i. Och jag skrev inget annat i mitt inlägg. Jag skrev att skillnaden nu från förr att då var det ännu fler som hade ...sson-efternamn. Hade lagen bestått utav endast Svenska föräldrar hade slagsmålet inte inträffat. Vad baserar jag det på undrar du då kanske? Jo, det enkla faktum att det enda som skiljer sig nu 2011 då detta slagsmål inträffade och för 30 år sedan är att då var lagens spelare så gott som 100% etniskt svenska. Idag har deras lag 20% medlemmar med utländsk härkomst eller medlemmar vars föräldrar har utländsk härkomst.

Min markering.
Du förnekar dig inte på något sätt. Hur kan du överhuvudtaget tro på det du skriver. På vilket sätt är du intellektuellt överlägsen andra? Du liknar mer och mer en fåne från skånska landsbygden som inget har fattat, men vet hur det här. I och med min sista mening och det vill jag understryka, så tror jag inte folk i allmänhet på skånska landsbygden är fånar som du. Däremot tycks det vara en överrepresentation av invandrarhatare där. Jag har fattat att du är ung och i det här fallet dum. Förr i tiden gick vi svenskar "loss" på varandra nästan varje gång vi mötte grannen i landsbygden, oavsett om det handlade om sport eller något annat.
Citera
2011-01-04, 01:49
Medlem
Millediablos avatar
Video or it didn´t happen säger dom flesta på fb Men faktum är att vi (föräldrar) har väl alla varit i denna situation, din son/dotter, kvarterets Benny Guldfot blir fälld av motståndarlagets buse. Det tar inte lång tid innan reptilhjärnan föreslår adekvata åtgärder för att rätta till misstaget(jmf Sopranos avsnitt XX). Tyvärr har jag sett för mycket av sånt här genom mina år som tonårsförälder, extra tyvärr då jag sett f.d. hyllade kända "idrottsstjärnföräldrar" göra samma sak. Prestige är det som är nyckelordet, min grabb/dotter ska minsann bli bäst, all orättvisa mot min ängel bestraffas på sedvanligtvis med smörj eller okvädningsord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in