2011-01-03, 20:32
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Garanterat kurder från Irak.. Finns väl en hel del av dom i Kristianstad? Får lite Gothia-cup vibbar.. Men då var det ju bara 300-400 Irakier som jagade IFK Göteborgs P-16 lag av planen..

Tänkt på den händelsen många gånger, det blev märkligt tyst där...också
Citera
2011-01-03, 20:55
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag vet inte i vilken bondehålla du har växt upp eller lever i, men jag har 2 bekanta som är ursvenskar, den ena är min barndomsvän från Malmö och en annan från Stockholm. De är hur trevliga som helst med familj och jobb, men deras "hobby" är att slåss under fotbollsmatcher. Men här handlar det om föräldrar och föräldrar ska för fan vara förebild för sina barn, att du och andra vill göra detta till en etnisk fråga är patetiskt.

Tycker faktiskt frågan är berättigad. Har spelat med Korpen och när vi mötte vissa lag som var döpta efter utländska regioner/nationer var det jäkligt hetsigt och blodigt allvar för dem. Varenda domslut skulle ifrågasättas och det var många hårda ord och förolämpningar vi fick utstå.

Men som sagt, jag tror inte det är så i detta fall.
Citera
2011-01-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag vet inte i vilken bondehålla du har växt upp eller lever i, men jag har 2 bekanta som är ursvenskar, den ena är min barndomsvän från Malmö och en annan från Stockholm. De är hur trevliga som helst med familj och jobb, men deras "hobby" är att slåss under fotbollsmatcher. Men här handlar det om föräldrar och föräldrar ska för fan vara förebild för sina barn, att du och andra vill göra detta till en etnisk fråga är patetiskt.

Finns det nån Kristiansandbo som kan hjälpa oss på traven och berätta varför föräldrarna började slåss och skämde ut sig efter slutsignalen?

Att du råkar "känna" någon gör det inte till en grundlag.
Alla vet att blattar oftare än andra låter känslorna svalla när det gäller idrott.
I stort sett samtliga gruff av våldsammare slag jag varit med om i min idrotskarriär så har det uteslutande handlat om blattar på motståndarsidan.

Sen hur det är i det här specifika fallet vet jag inget om..
Senast redigerad av colibri 2011-01-03 kl. 21:01.
Citera
2011-01-03, 21:47
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Nån som tror att det var etniska svenskar som gjorde detta?..

Jag tänker utgå ifrån att du aldrig har spelat fotboll när du var barn...Jag spelade själv fotboll i ett typiskt svenssonområde och våldsamma och gapiga föräldrar var inte särskilt ovanligt. Det är ju otroligt viktigt bland statusmedvetna svenssons att deras unge och dennes lag presterar, annars jävlar...

EDIT: Eller jag ska väl inte påstå att några regelrätta slagsmål var särskilt vanliga, även om det förekom vid något tillfälle. Det handlade till större delen om glåpord riktade mot domare och, inte helt sällan, deras egna barn.

Förövrigt borde människor som förstår barn/ungdomsidrott på det här sättet sättas i karantän på en öde ö...Jävla nollor.
Citera
2011-01-03, 23:39
Medlem
Föräldrar i slagsmål efter knattematch i Kristianstad [Sammanfogad /Mod]

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article8364723.ab

Någon som vet något intressant kring dessa två lag eller denna händelse? Vad var det som triggade igång det hela?

Edit; Länkar till lagens hemsidor

Wä IFs hemsida: http://www.mittlag.com/ml7/lag.php?secteam=t42

Åsum BKs hemsida: http://www.mittlag.com/ml7/lag.php?secteam=t38

Edit 2: Verkar inte gå att länka så bra till mittlag.com men det är bara skriva klubbarnas namn i google och sedan söka er till p-98.
Senast redigerad av hikohiko 2011-01-03 kl. 23:55.
Citera
2011-01-03, 23:48
Medlem
Jack.Dogs avatar
Vad i hela fridens namn är det för fel på folk? Barnen måste vara jättestolta över sina föräldrar
Citera
2011-01-03, 23:53
Medlem
Mintztahs avatar
Hahaha vad i hela friden? Barnen måste vara jättestolta över sina föräldrar som ovan skrev
Senast redigerad av Mintztah 2011-01-03 kl. 23:56.
Citera
2011-01-03, 23:57
Medlem
damparnes avatar
Mitt tips är WT, då inte lagen kommer från Kristianstads invandrartätaste delar utan är istället typ villakvarter...
Citera
2011-01-03, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damparne
Mitt tips är WT, då inte lagen kommer från Kristianstads invandrartätaste delar utan är istället typ villakvarter...

Ja, det ser man om man kollar på lagens lagbilder men ingen som vet nå mer info?
Citera
2011-01-04, 00:00
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damparne

Måhända att det är något aktietips som gått åt helvete? WT bor väl ändå inte i villakvarter?
Citera
2011-01-04, 00:00
Medlem
Hardangers avatar
Haha man måste ju bara älska wt folk som stöttar sina barns idrottslag till tusen.
GG
Citera
2011-01-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardanger
Haha man måste ju bara älska wt folk som stöttar sina barns idrottslag till tusen.
GG

Ja, entusiasmen kring barns idrott kan förvandla de snällaste föräldrarna till aggressiva påhejare som inte skyr några medel för att höja sitt barns värde samtidigt som de sänker den andres.

Psykologiskt kan man säga att det är ett krig mellan föräldrarna där barnen representerar de på planen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in