2011-01-03, 23:25
Bannlyst
I artikeln står det om den plötsliga fågeldöden i Arkansas och som skäl till denna anges att fåglarna skall ha utsatts för skrämskott eller fyrverkerier. Fyrverkerier används över hela världen och även i USA på fjärde juli men ändå så dör inte tusentals fåglar som faller ned från skyn på ett ögonblick varje gång. De dog också utmed en väg som ligger utefter delstaten Arkansas universitetsområde.

Dagen före händelsen skedde en motsvarande händelse i Arkansasfloden där stora mängder fisk dog i Arkansasfloden 15 mil bort. Att liknande händelser har skett i följd ter sig litet märkligt och så gör även förklaringarna. För mig som lekman infann sig tanken att kanske har man testat någon form av biologiskt gift eller en bakterie i anslutning till Universitetet? Har något liknande hänt tidigare i den här delen av USA eller vid samma universitet? Har USA haft några forskningsprogram med biologiska stridsmedel som är kända sedan tidigare och vilken typ av stridsmedel var i så fall det? Går Arkansasfloden förbi universitetsområdet? Någon som vet?

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...icle8364632.ab
Citera
2011-01-04, 01:33
Medlem
fernebos avatar
Märkligt att Arkansas också har haft problem med en massa mindre jordbävningar. Jag tror inte att det har nåt med gifter att göra. Antingen är det slumpen att fåglar och fiskar dör samtidigt som marken börjat skaka eller också så är det nåt geologiskt fenomen. Kan kanske finns nåt samband med jordens rätt snabbt avtagande magnetfält. Faktum är ju att vi står inför ett polskifte. Sånt skulle säkert kunna få fåglar att flyga i backen:

Citat:
The likelihood of a connection between dead fish in a river on one side of the state and dead birds from the sky in another is pretty much nil (nor is there any connection between these events and the yearlong swarm of mini-earthquakes in the center of the state).

http://www.nytimes.com/2011/01/04/us...html?src=twrhp

Hmm? Nej varför skulle det kunna finnas ett samband mellan tre mycket ovanliga fenomen i en och samma delstat?

Citat:
Jordens magnetiska fält minskar i styrka och det sker med en förvånansvärd hastighet. Sedan den tyske matematikern Carl Friedrich Gauss började mäta 1845 har det blivit tio procent svagare!
Om den här trenden håller i sig kommer det så småningom att försvinna helt och hållet, vilket lyckligtvis inte är speciellt troligt. Processen leder istället till att magnetfältet ”slår om”, så att de magnetiska polerna skiftar plats – vilket exempelvis leder till att alla magnetiska kompasser börjar peka i motsatt riktning.
Är det verkligen möjligt att jordens magnetiska poler kan skifta plats på det här viset?
Jodå. Det sker i genomsnitt en gång vart 200 000:de år. Det började forskarna komma underfund med framemot slutet av 1950-talet.

Citat:
Jordens magnetiska fält betyder mycket både för vår ekonomi och för vår miljö. Om det försvann skulle vi drabbas av större mängder kosmisk strålning, vilket skulle kunna leda till problem för vår kraftförsörjning, störa våra kommunikationer och troligen också vidga de farliga hålen i ozonskitet.
Dessutom skulle många djur få bekymmer med att hitta. Det gäller i första hand bin, havssköldpaddor, valar samt många fåglar som navigerar med hjälp av jordens magnetiska fält.

http://www.alltomvetenskap.se/index.aspx?article=607
Citera
2011-01-04, 07:23
Medlem
styrlunds avatar
Helt klart ett stridsmedel.
Det är fan på tiden att vi rycker tag i problemet med koltrastar. Hörs ju redan på namnet att det är en oälskad fågel.
Låt mig förklara hur jag tänker.
Koltrast > kol är svart > negrer är svarta > negerfågel = inte bra.
Det sjukaste är hur folk försöker dölja saker nu i efterhand. Jävla "experter" som påstår att det skulle kunna vara en sån enkel sak som stress.
Näfan, det blir SD för mig 2014.
Citera
2011-01-04, 08:31
Medlem
ska vara rödvingad trupial, visserligen en variant av koltrast men ändå...
Citera
2011-01-04, 19:09
Medlem
Väldigt mystiskt må jag säga. Enligt min vetskap finns det ingen som helst naturlig orsak till detta. Aldrig hört talas om något liknande, kan dock ha fel. Min första tanke var som innan nämnt att detta är någon form av test för något nytt vapen. Kanske HAARP som är i farten.
Citera
2011-01-04, 19:25
Medlem
lockbetets avatar
USA har gjort sådant förut http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6770638.ab tyvärr den enda källan. Fast då gällde det människor istället för fåglar.
Citera
2011-01-04, 19:29
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Helt klart ett stridsmedel.
Det är fan på tiden att vi rycker tag i problemet med koltrastar. Hörs ju redan på namnet att det är en oälskad fågel.
Låt mig förklara hur jag tänker.
Koltrast > kol är svart > negrer är svarta > negerfågel = inte bra.
Det sjukaste är hur folk försöker dölja saker nu i efterhand. Jävla "experter" som påstår att det skulle kunna vara en sån enkel sak som stress.
Näfan, det blir SD för mig 2014.
Fast nu var det ju inte koltrastar, utan Red Vinged Blackbird...
Citera
2011-01-04, 19:33
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Tror att det var ett experiment. De provade på ett öde ställe först och därför dog bara fåglar. Om några veckor eller månader kommer hela världen kollapsa och se 6 månader in i framtiden.
Just sayin...
Citera
2011-01-05, 07:05
Medlem
Nu har det hänt här också. Så vi kan nog sluta prata om tester av hemliga vapen.

It,s the beginning of the end, sorry.
Citera
2011-01-05, 10:05
Medlem
Detta är väldigt konstigt, någonting är på gång! http://gt.expressen.se/nyheter/1.227...od-i-falkoping
Citera
2011-01-05, 10:18
2012
Citera
2011-01-05, 10:32
Medlem
Trazzels avatar
Fågelturken sörjer en dag som denna.

Annars så tror jag fåglarna har blivit påkörda av ett ufo från planeten X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in