2011-01-03, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Nej alltså svaret på din fråga är gris, något sånt. Jag frågade inte om du var en gris. Haha.
Jag menade att det inte var det ordet du tänker på.

Fram med det nu.
Citera
2011-01-03, 01:40
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Jag menade att det inte var det ordet du tänker på.

Fram med det nu.

Vad menaru?
Citera
2011-01-03, 01:43
Medlem
vetefans avatar
Citat:
Jag tror nog att djur också har ett språk.. För när en t.ex katt jamar, låter de inte alltid likadant. Det kan ju vara så att djuren kan kommunicera med varandra i hjärnan.. Att en hjärna kan skicka iväg ord/meningar till den andra djurets hjärna. För ibland så är min ena hund i köket & den andra i vardagsrummet och då springer den ena hunden jätte fort in i de andra rummet och dom leker, då tror jag att den ena hunden tänker: Ska vi leka? Och den andra hunden svarar: Ja i hjärnan..

Exakt och Obama tillsammans med Kim Jong II planerar att ta över världen med hjälp av enorma robotar kallade ..... öhh "enorma robotar"? Nä skulle inte tro det va, folie-hattarna hänger på "Konspirationer och Alternativa teorier". Hare bra ciao !
Citera
2011-01-03, 01:51
Bannlyst
Citat:
Vad menaru?
Vilket ord var det du tänkte på när du startade tråden då?

Vi måste gå till botten med det här, luktar begraven hund.
Citera
2011-01-03, 11:19
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ja men om jag inte kan ordet så hittar min hjärna snabbt ihop ett eget ord för det. T.ex Skosnörehålen. Ja, jag försöker du att inte tänka orden på olika saker jag vill se i hjärnan, men det går ju inte.

Om du till och med måste hitta på ord när du tänker på en sak så är det snarare du som har ett problem (eller fördel) och inte något som gäller alla människor och därmed relatvt irrelevant för frågan.
Citera
2011-01-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetefan
Man kan "se" med ljud: http://www.youtube.com/watch?v=qLziFMF4DHA

Javisst kan man orientera sig med hjälp av ljud. Många djur gör det. Det som är frågan är hur "ser" ljudet ut i hjärnan? Ser dem ljuden som färger eller som en slags radar eller så kanske allt bara är svart för dem och vi kan omöjligt föreställa oss hur det skulle se ut i hjärnan om man orienterar sig med ljud.
Citera
2011-01-03, 21:38
Medlem
parkmattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jw-
Jag kommer ihåg när en lärare hävdade att man inte kunde tänka utan ett språk.
Det blev bråk.
Hur tänkte din lärare att barn lär sig ett språk, eller de kanske föds med att kunna det språk föräldrarna talar.
Citera
2011-01-03, 23:27
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Om du till och med måste hitta på ord när du tänker på en sak så är det snarare du som har ett problem (eller fördel) och inte något som gäller alla människor och därmed relatvt irrelevant för frågan.

Irrevant?
Citera
2011-01-03, 23:42
Medlem
Brunsjus avatar
Om du tänker på en händelse, säg en massiv bilkrock på motorvägen. Inte fan tänker du med ord då? Jag ser hela scenen framför mig men inte sitter jag och hör ord i huvudet som beskriver de krockade bilarna, skadade, rök, ambulanser osv. Samma sak med lukter. Om jag tänker på kaffe så hör jag inte en beskrivning av doften läsas upp för mig, jag känner den i tankarna. Jag skulle uppskatta mina tankar till högst 10% ord, resten är känslor, bilder, dofter, ljud osv.
Citera
2011-01-04, 00:16
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunsju
Om du tänker på en händelse, säg en massiv bilkrock på motorvägen. Inte fan tänker du med ord då? Jag ser hela scenen framför mig men inte sitter jag och hör ord i huvudet som beskriver de krockade bilarna, skadade, rök, ambulanser osv. Samma sak med lukter. Om jag tänker på kaffe så hör jag inte en beskrivning av doften läsas upp för mig, jag känner den i tankarna. Jag skulle uppskatta mina tankar till högst 10% ord, resten är känslor, bilder, dofter, ljud osv.

Jag kan inte tänka på händelser som inte hänt förut.. Men nu tänkte jag på bilkrock, och det enda som kom upp i huvudet var typ olika bilmärken, vilken jag vill välja av dom vilken som har krockat.
Citera
2011-01-04, 00:54
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
wow det var en bra fråga... aldrig tänkt på att spårket har så mycket med tänkandet att göra.. undra hur man tänker i framtiden i siffror? :S

Fast i framtiden kanske bara teckenspråk finns, för dagens höga musik gör ju så man blir döv.
Citera
2011-01-04, 03:20
Medlem
Tja, hur tänker alla andra djur? (Förutom delfiner och andra skummisar...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in