2011-05-28, 01:32
Medlem
vinbras avatar
Minnenas television, Sång från operabaren 38:15 in i programmet. Det är jävligt bra.
Citera
2011-05-28, 12:03
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Minnenas television, Sång från operabaren 38:15 in i programmet. Det är jävligt bra.

Kanonintressant o kanonkultigt program ! Eloge till dig att du även funnit Beppo Gräsman på bild på nätet, hade tidigare inte lyckats reda ut vem av medlemmarna som var vem. Tack för intressanta länkar o bra info, även mer info om Gräsman vore ju intressant
Senast redigerad av EddieShredder 2011-05-28 kl. 12:13.
Citera
2011-05-28, 16:06
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Kanonintressant o kanonkultigt program ! Eloge till dig att du även funnit Beppo Gräsman på bild på nätet, hade tidigare inte lyckats reda ut vem av medlemmarna som var vem. Tack för intressanta länkar o bra info, även mer info om Gräsman vore ju intressant

Bara kul att gräva runt lite. Fråga om Operabars-sången: Nån som har teori om vad Svante menar med att han varit fri i tio år?
Citera
2011-05-28, 16:14
Medlem
Citat:
Bara kul att gräva runt lite. Fråga om Operabars-sången: Nån som har teori om vad Svante menar med att han varit fri i tio år?
Letat efter den här operabaren länge, angående Svante så är det väl snarare Beppe Wolgers,som skrev texten ,frågan ska ställas till.
Citera
2011-05-28, 16:20
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Letat efter den här operabaren länge, angående Svante så är det väl snarare Beppe Wolgers,som skrev texten ,frågan ska ställas till.

Kanske, men samtidigt uppmanar de övriga Svante att ta en öl(?) tidigare under sången, som om att det Svante själv det handlar om i texten.
Senast redigerad av vinbra 2011-05-28 kl. 16:23.
Citera
2011-05-28, 19:49
Medlem
EddieShredders avatar
Var Ullas beslut direkt kopplat till Gräsmans frånfälle? Hade paret några barn?
Citera
2011-05-28, 20:11
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Var Ullas beslut direkt kopplat till Gräsmans frånfälle? Hade paret några barn?

Det får man anta då det skedde med bara några veckors mellanrum, men tyvärr finns det extremt lite biografisk information om Ulla H, och Beppo G. Någon borde göra en dokumentär om Gals and Pals.

Spelhålan med Monica Z spelades för övrigt in i oktober 1969, kort före Gräsmans självmord. Där verkar Ulla H. allt annat än olycklig, snarare tvärtom.
Citera
2011-05-29, 19:39
Bannlyst
det finns enn bild på gals and pals i dagens expressen på sid 31
Citera
2011-05-29, 22:56
Medlem
Min brors kusins avatar
Besökte min mor idag (ni glömde väl inte mors dag? ) och då kom vi att prata om Gals n pals. Enl min mamma så hade Ulla Hallin hoppat ut från ett fönster. Fråga mej inte hur hon visste det, det kan ju ha varit ett rykte som gick i samband med hennes dödsfall.

Pia Lang som också var med i gruppen försvann ju helt från offentligheten, undrar varför?
Citera
2011-06-03, 00:10
Medlem
vinbras avatar
SVT-plays repris av Gals and Pals-programmet med Operabarsången snart tas bort fann jag ett klipp som dock har lite sämre bild och ljud.
Senast redigerad av vinbra 2011-06-03 kl. 00:13.
Citera
2011-06-03, 22:04
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
SVT-plays repris av Gals and Pals-programmet med Operabarsången snart tas bort fann jag ett klipp som dock har lite sämre bild och ljud.

Det där är ett riktigt guldkorn.

Man kan inte sluta förvånas över det ohyggligt tragiska faktum som skadade denna grupp. Hur stort mediauppbåd skulle inte detta fått om något liknande drabbat någon av Sveriges mest kända sångkonstellationer i dag?
Citera
2012-02-05, 01:28
Medlem
Beppo gräsman är min mammas pappa. Alltså min morfar. Har aldrig träffat honom, han tog självmord när min mamma var 10 år. Jag skulle vilja träffat honom eftersom jag fick hans gener inom musiken. Detta är inget skämt utan jag talar 100 procent sanning.

Med vänlig hälsning
Fredric
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in