• 3
  • 4
2012-02-06, 08:28
Medlem
OK, har du någon info som du anser du kan lämna ut?
Citera
2012-02-06, 10:00
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Besökte min mor idag (ni glömde väl inte mors dag? ) och då kom vi att prata om Gals n pals. Enl min mamma så hade Ulla Hallin hoppat ut från ett fönster. Fråga mej inte hur hon visste det, det kan ju ha varit ett rykte som gick i samband med hennes dödsfall.

Pia Lang som också var med i gruppen försvann ju helt från offentligheten, undrar varför?
Märkligt också att Pia Lang dog dagen efter ditt inlägg här på fb.
Citera
2012-02-06, 17:31
Medlem
Chris100s avatar
Beppo Gräsman var mycket riktigt manodepressiv eller som det heter numera: bipolär.
Om Frederic är barnbarn till Beppo kan han i så fall bekräfta att Beppo hängde sig. Ulla Hallin tog en massiv överdos av diverse olika piller bl a dåtidens anti-depp och sömnmedel. Anledningen till Monica Dominiques känslosamhet i programmet kommer av att de var goda väninnor och att hon tillsammans med Monica Zetterlund var de personer som fann Ulla hemma i hennes lägenhet just så pass vid medvetande att hon kunde tala om vad hon hade gjort (hon dog senare på sjukhuset).
Ulla krisade tämligen direkt efter Beppos frånfälle och gjorde ett antal självmordsförsök vilket ledde till att hon sattes under "övervakning". Då Ulla än en gång inte dök upp till en repetetion skickades MD och MZ (saknade körkort) hem till hennes lägenhet och fann henne...
Citera
2012-02-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
OK, har du någon info som du anser du kan lämna ut?

Pratade med min Mamma precis. Han tog ju livet av sig som sagt när hon var 10 år. Men Hon säger att han hoppade ut genom ett fönster på Sabbatsbergs sjukhus. Mycket riktigt var han Manodeprissiv och tog endel droger. Vilka droger vet jag inte, men det rörde sig nog om det tyngre.

Ulla Hallin har jag tyvärr ingen info om, Men deras självmord har nog att göra med varandra...

Varför han var på sabbatsbergs sjukhus vet jag inte heller. Men jag tror att det handlade om droger...

Annars så var han en väldigt duktig musiker. vad jag har hört Och jag är den första efter honom (om inte min mamma) som har en känsla för musik.
Citera
2012-02-06, 21:47
Medlem
Däremot så kommer inte min mamma inte ihåg så mycket om det där, Hon bodde hos hennes mamma under hela tiden! Så det kan mycket väl vara så att det var beppo som hängde sig, och ulla hoppade genom ett fönster. jag ska försöka ta reda på vad som hände
Citera
2012-02-06, 23:57
Medlem
Är det någon som har spelat in eller har Stjärnorna på Slottet när Monica Dominiqe var med? Är sugen på att se det
Citera
2023-04-08, 18:26
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iochmed
Däremot så kommer inte min mamma inte ihåg så mycket om det där, Hon bodde hos hennes mamma under hela tiden! Så det kan mycket väl vara så att det var beppo som hängde sig, och ulla hoppade genom ett fönster. jag ska försöka ta reda på vad som hände

Beppo var intagen på psyket och hoppade ut från ett fönster på Sabbatsbergs sjukhus. Ulla Hallin tog livet av sig med sömntabletter en dryg månad senare.
Senast redigerad av WTF865 2023-04-08 kl. 18:29.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in