• 1
  • 2
2011-01-02, 15:04
Medlem
Shiiiit!

Jag har precis lyckats hälla juice i mitt tangentbord och det är en laptop jag sitter vid. Finns det någon som har tips på hur jag kan få bort det?

Jag har lyckats spilla juice i ett vanligt tangentbord tidigare och det fick kastas så jag har rätt bra med panik just nu.
Snälla! Finns det någon som har något tips på vad jag kan göra?
2011-01-02, 15:06
Medlem
ibutus avatar
Stäng av datorn och se till att den inte får ström i sig. Annars kan det bli kortslutning.
Sen är det nog bara att riva upp tangenterna och börja städa
2011-01-02, 15:12
Medlem
Jag har rivit upp en tangent och har insett att det är skitsvårt att få tillbaka den. Finns det något "lätt" sätt att peta tillbaka dem på sen?
2011-01-02, 15:12
Medlem
PostWhores avatar
Ta bort alla tangenter och hämta damsugaren!
2011-01-02, 15:13
Medlem
ettanportions avatar
Jag har gjort samma misstag.
Tangentbordet funkade bra samma dag som det hände men dagen efter var halva tangentbordet stendött. Jag plockade isär det och rengjorde med t-röd men det blev aldrig bra.

Fick beställa ett nytt på nätet vilket iaf var billigt har för mig det kostade typ 100kr eller liknande. Ifall du beställer på ebay eller liknande kom ihåg att du förmodligen vill ha ett med svensk layout.
2011-01-02, 15:13
Medlem
Accentifys avatar
Häll mjöl på det. Mjölet suger upp vätskan och du kan med lätthet dammsuga upp det ur tangentbordet sen
2011-01-02, 15:14
Medlem
ibutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikrit
Jag har rivit upp en tangent och har insett att det är skitsvårt att få tillbaka den. Finns det något "lätt" sätt att peta tillbaka dem på sen?

Det vet jag inte. Alla tangentbord jag har använt så går det alltid att trycka tillbaka dom med lite våld.
Men jag vet inte hur det är när det gäller laptops. Ta det försiktigt bara!
2011-01-02, 15:17
Medlem
ettanportions avatar
Citat:

På mitt tangenbord var det ett helvete. Tangenterna var inte som på ett vanligt tangentbord där man bara trycker fast knapparna. Mitt tangentbord hade massa små plastdelar bakom varje knapp för att skapa klickmotståndet. Sjukt svårt att få tillbaka så svaret är nog tyvärr nej det är ett helvete
2011-01-02, 15:18
Bannlyst
Citat:
Shiiiit!

Jag har precis lyckats hälla juice i mitt tangentbord och det är en laptop jag sitter vid. Finns det någon som har tips på hur jag kan få bort det?

Jag har lyckats spilla juice i ett vanligt tangentbord tidigare och det fick kastas så jag har rätt bra med panik just nu.
Snälla! Finns det någon som har något tips på vad jag kan göra?

Vänd upponer på den och försök låta det rinna några droppar till hörnet (annars samlas de i tangenterna). För jag gissar att det är juicen du vill ha? Man ska inte slösa
2011-01-02, 15:19
Medlem
Försök att pilla upp alla tangenterna och ta någon svamp eller liknande som har bra uppsugningsförmåga. Du ska aldrig använda damsugaren för det kan bildas statisk elektricitet vilket leder till att komponenterna i datorn kan gå sönder.
2011-01-02, 15:19
Medlem
Jag funderar på att hälla vatten lite försiktigt i det för att späda ut juicen som annars är klibbig och sen försöka låta det torka upp och ner. Kanske tillsammans med mjöl som var en bra idé.

Är detta idiotkorkat?
2011-01-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanportion
På mitt tangenbord var det ett helvete. Tangenterna var inte som på ett vanligt tangentbord där man bara trycker fast knapparna. Mitt tangentbord hade massa små plastdelar bakom varje knapp för att skapa klickmotståndet. Sjukt svårt att få tillbaka så svaret är nog tyvärr nej det är ett helvete

Det är så mitt också är verkar det som. Har pillat upp en shift och caps lock knappen och får inte tillbaka dem alls. plastbitar som är asdryga.

men om man ska byta tangentbordet, hur gör man det? Hur får man bort bara tangebtbordet ur datorn? Det är en toshiba jag sitter vid
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in