• 1
  • 2
2011-01-02, 15:22
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikrit
Shiiiit!

Jag har precis lyckats hälla juice i mitt tangentbord och det är en laptop jag sitter vid. Finns det någon som har tips på hur jag kan få bort det?

Jag har lyckats spilla juice i ett vanligt tangentbord tidigare och det fick kastas så jag har rätt bra med panik just nu.
Snälla! Finns det någon som har något tips på vad jag kan göra?
Var köpte du datorn och när? Om det finns försäkring förstör den så att den ej kan användas, be sedan affären "fixa" den och förhoppningsvis får du en ny.
2011-01-02, 15:23
Medlem
glyos avatar
Citat:
Jag funderar på att hälla vatten lite försiktigt i det för att späda ut juicen som annars är klibbig och sen försöka låta det torka upp och ner. Kanske tillsammans med mjöl som var en bra idé.

Är detta idiotkorkat?
Du ska alltså hälla mer vätska på elektroniken? Det är din ide?
2011-01-02, 15:25
Medlem
På elgiganten för 1,5 år sedan (juni 2009).

ingen extraförsäkring på den. kanske om hemförsäkringen täcker i så fall
2011-01-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Du ska alltså hälla mer vätska på elektroniken? Det är din ide?

Okej, det kanske inte är så smart...
2011-01-02, 15:27
Medlem
ettanportions avatar
Citat:
men om man ska byta tangentbordet, hur gör man det? Hur får man bort bara tangebtbordet ur datorn? Det är en toshiba jag sitter vid

Du måste skruva isär datorn sedan sitter tangentbordet inkopplat med en flatkabel oftast. Inte direkt svårt om du bara tar det lugnt.
2011-01-02, 15:34
Medlem
Okej, går det att hitta ersättningstangentbord i en "vanlig" elektronikaffär? Och måste det vara samma märke på det nya som i det nuvarande (toshiba) eller passar de mesta?
2012-05-23, 04:47
Bannlyst
Citat:
Okej, går det att hitta ersättningstangentbord i en "vanlig" elektronikaffär? Och måste det vara samma märke på det nya som i det nuvarande (toshiba) eller passar de mesta?

Bump! Nån som vet?
2012-05-23, 05:34
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskar
Bump! Nån som vet?

Ta måtten på tangentbordet och se om det är samma sladd så passar det.
2012-05-23, 06:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej inte i en "vanlig" elektronikaffär det måste beställas från Toshiba. Att byta det själv brukar inte vara så svårt. Ploppa väck plastbitarna runt tangentbordet, ev lossa några skruvar på undersidan samt i överkanten på tangentbordet. Sedan viker man upp det försiktigt så man inte skadar flatkabeln. Noterar hur flatkabeln sitter och drar sedan ur den försiktigt.

Tangentbord brukar ocså finnas på e-bay till betydligt lägre pris det gäller bara att se till att man får ett med svensk (layout ifall man nu vill ha det)

Ta loss det gamla tangentbordet och titta vilket artikelnummer det har (står på undersidan) underlättar när du skall leta efter ett nytt...
2012-05-23, 09:03
Moderator
Protons avatar
https://www.flashback.org/t722902

Tråd låst /Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem