Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-16, 08:09
  #4405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback.Psyop
Förstår inte ens hur du kan argumentera om detta, det måste du väll märka själv !? alla vet att centralstimmulerande driver ut vätska och mineraler


Jag läste nånting om att kaffe skulle påverka och skölja ur vattenlösliga vitaminer endast genom utdrivning av vätska. Vitamin B och C, dvs inte alla mineraler. Var hittar du källor på att det tömmer dhea (hornomer), magnesium, kalium, etc? Då skulle ju även dessa drivas ut av att bara dricka 3-5l vatten om dan.

Sen är det bevisat att kaffe blockerar ca 40 % av järnet i upptaget av en hel hamburgemåltid. Och te blockerar med 67%. Detta kan bekräftas då jag blev en zombie av att dricka 10 koppar te om dan i några veckor. Håller mig till ca 3-5 koppar, likaså med kaffe numera. Stod även nåt att högt kaffe intag stör vitamin-d upptag vilket kan stämma då vi Svenskar har lågt vitamin-d vintertid och högt kaffe intag.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2024-02-16 kl. 08:14.
Citera
2024-02-28, 11:28
  #4406
Medlem
Astronauttis avatar
Kilo labs hybrid, fungerar den lika bra 2024 som för ett år sedan?
Citera
2024-03-05, 17:54
  #4407
Medlem
Varför är PWO alltid så äckligt? Har alldrig testat nån som smakar direkt gott
Citera
2024-03-06, 20:23
  #4408
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Kilo labs hybrid, fungerar den lika bra 2024 som för ett år sedan?

Nej. Den var helt fantastisk för ett år sedan. Är inte alls samma effekt längre.

Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Varför är PWO alltid så äckligt? Har alldrig testat nån som smakar direkt gott

PWOs är inte alls alltid äckliga. Dom flesta blandar väl med vatten? Eller så kör dom med vad dom tror är dry scoop. Men dom tar omedelbart vatten i munnen efteråt. Vilket förstör hela grejen med dry scoop.

Dry scooping,” gained popularity on TikTok: Someone takes a scoop of powdered pre-workout supplementmix and attempts to swallow it dry, rather than adding it to liquid. Fel det med. Pulvret ska tas upp redan uppe i käften.

Det absolut värsta jag vart med om när det kommer till äcklighet och PWO. Ta isär en kapsel Roxy Cut och lägga pulvret under tungan. Alltså smaken och styrkan.... Fyfan. Det är på gränsen. Över gränsen.
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2024-03-06 kl. 20:28.
Citera
2024-03-06, 20:41
  #4409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nej. Den var helt fantastisk för ett år sedan. Är inte alls samma effekt längre.



PWOs är inte alls alltid äckliga. Dom flesta blandar väl med vatten? Eller så kör dom med vad dom tror är dry scoop. Men dom tar omedelbart vatten i munnen efteråt. Vilket förstör hela grejen med dry scoop.

Dry scooping,” gained popularity on TikTok: Someone takes a scoop of powdered pre-workout supplementmix and attempts to swallow it dry, rather than adding it to liquid. Fel det med. Pulvret ska tas upp redan uppe i käften.

Det absolut värsta jag vart med om när det kommer till äcklighet och PWO. Ta isär en kapsel Roxy Cut och lägga pulvret under tungan. Alltså smaken och styrkan.... Fyfan. Det är på gränsen. Över gränsen.

Grejen med dryscoop är väl att det ska gå snabbt?
Citera
2024-03-07, 09:50
  #4410
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Grejen med dryscoop är väl att det ska gå snabbt?

Det är för att det ska tas upp av blodet genom absorption i munnens slemhinnor. Buckal.

Under tungan kallas sublingual.

Är buckal eller sublingual bättre?
Läkemedelsabsorptionen är relativt snabbare över den sublinguala slemhinnan jämfört med den buckala slemhinnan på grund av det tunnare epitelet. Förutom snabb absorption kommer det absorberas genom blodkärlen direkt in i den systemiska cirkulationen och kringgår leverns first-pass metaboliska processer.

Buccal administration https://en.wikipedia.org/wiki/Buccal_administration

Sublingual administration https://en.wikipedia.org/wiki/Sublingual_administration
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2024-03-07 kl. 09:55.
Citera
2024-03-07, 10:48
  #4411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Det är för att det ska tas upp av blodet genom absorption i munnens slemhinnor. Buckal.

Under tungan kallas sublingual.

Är buckal eller sublingual bättre?
Läkemedelsabsorptionen är relativt snabbare över den sublinguala slemhinnan jämfört med den buckala slemhinnan på grund av det tunnare epitelet. Förutom snabb absorption kommer det absorberas genom blodkärlen direkt in i den systemiska cirkulationen och kringgår leverns first-pass metaboliska processer.

Buccal administration https://en.wikipedia.org/wiki/Buccal_administration

Sublingual administration https://en.wikipedia.org/wiki/Sublingual_administration
Ok
Citera
2024-03-17, 11:44
  #4412
Medlem
[quote=PingPongZong|87582688]Nej. Den var helt fantastisk för ett år sedan. Är inte alls samma effekt längre.

Har dom ändrat innehålet?
Citera
2024-03-17, 16:31
  #4413
Medlem
PingPongZongs avatar
Meningen var att jag skulle citera dig En1. Men blev att jag citerade mig själv när jag citerade dig. D

Det som gjorde den så speciell var ju att den innehöll högsta kvalitets DMHA. 200mg per skopa. Nu i dom nya så är det inget DMHA.

Så här skriver dom på en Reddit tråd om Kilo Labs Hybrid:

Are they really removing the dmha? In my opinion it was carried by the dmha. That's what I remember from it, a clean and nice high. Maybe they're going the daily driver route.

Yeah the owner posted on insta he only has a few left with dmha

Apparently FDA came down on them so they are removing all illicit ingredients from their supplements
__________________
__________________
Senast redigerad av PingPongZong 2024-03-17 kl. 16:33.
Citera
2024-03-17, 16:58
  #4414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Meningen var att jag skulle citera dig En1. Men blev att jag citerade mig själv när jag citerade dig. D

Det som gjorde den så speciell var ju att den innehöll högsta kvalitets DMHA. 200mg per skopa. Nu i dom nya så är det inget DMHA.

Så här skriver dom på en Reddit tråd om Kilo Labs Hybrid:

Are they really removing the dmha? In my opinion it was carried by the dmha. That's what I remember from it, a clean and nice high. Maybe they're going the daily driver route.

Yeah the owner posted on insta he only has a few left with dmha

Apparently FDA came down on them so they are removing all illicit ingredients from their supplements
__________________
Tack för info! Väldigt tråkiga nyheter Jag har haft den för länge sedan då den hade dmaa. Varit utan ett bra tag nu och skulle beställa ny kilolabs igår men så såg jag ditt inlägg. Vet du något bra alternativ? Nu har pwo butiken tagit bort kreditkortsbetalning igen såg jag. Jag gillade deras pwo supercharged men vet ej hur man betalar med bitcion, försökt men inte lyckats.
Citera
2024-03-21, 23:23
  #4415
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En1.
Tack för info! Väldigt tråkiga nyheter Jag har haft den för länge sedan då den hade dmaa. Varit utan ett bra tag nu och skulle beställa ny kilolabs igår men så såg jag ditt inlägg. Vet du något bra alternativ? Nu har pwo butiken tagit bort kreditkortsbetalning igen såg jag. Jag gillade deras pwo supercharged men vet ej hur man betalar med bitcion, försökt men inte lyckats.

Konstigt att jag inte fick notifikation när du citerade mig? Missat det på grund av det.

Supercharged är mycket bra. Jag körde dubbeldos. Men deras nya Stack3d är bättre. Speciellt när det kommer till att göra en starkare. Naturligtvis tar jag två kapslar.

Sett att en del tagit bort kreditkortsbetalning för att sedan återkomma med det. Jag tycker inte heller om att hålla på med bitcoin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback