2021-03-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
För att svara kort på din fråga så nej, det är jag inte.

Beställde igår 2021-03-16 från bodyshock. 3 burkar, så lite tyngre paket, lite mer heavy mot vad jag bruakar köra. Levererade till ombud före 15 idag. Låg på arlanda ca 1h före järfälla, så timmen den ligger där är liksom då den "tullkontrolleras" så att säga.
Citera
2021-03-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Beställde igår 2021-03-16 från bodyshock. 3 burkar, så lite tyngre paket, lite mer heavy mot vad jag bruakar köra. Levererade till ombud före 15 idag. Låg på arlanda ca 1h före järfälla, så timmen den ligger där är liksom då den "tullkontrolleras" så att säga.

Jävligt konstigt.. mitt paket var 3 burkar med Rage från Centurion Labz så det var mindre än vad jag kört tidigare.
Som tidigare nämnt så kördes det upp till centralen här där jag bor, för att sedan köras ut hem till mig.
När det kommit till centralen för utkörning så hade tydligen tullen hört av sig till dom och ville ha ner paketet. Så då hade den ju redan passerat Järfälla, varit där ett tag och sedan körts vidare uppåt i landet och mot mig.
Fick beskedet från UPS att jag tydligen rejectat utkörningen/varan, utan att de hade kontaktat mig, och det blev därefter returnerat till avsändaren per automatik.
Inte hört något i övrigt från någon eller fått hem något brev eller så
Citera
2021-03-18, 10:21
Medlem
Grönar prosuppz! Fick hem min eca stack utan problem.
Undra bara hur länge de kan fortsätta när de säljer olagliga grejer.
Citera
2021-03-18, 11:49
Medlem
Funderar också, liksom användaren ovan, att beställa eca stack. Kan köpa det trots att det inte är helt lagliga preparat. Har hört att det ska ge grymma resultat både vad gäller minska i fett samt resultat/energi i gymmet. Något med erfarenhet? Biverkningar? Har försökt läsa på lite och verkar som biverkningar inte är någon fara så länge man inte överdriver dosering.
Någon som har erfarenhet?
Citera
2021-03-20, 12:09
Medlem
är det bara bodyshock som har hordenine hcl just nu inom EU för har letat som bara den. Det märke som de har i stock har jag köpt av förut och de säljer verkligen sockerpiller på burk, haya labs rekomenderas inte för min del.
Citera
2021-03-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Grönar prosuppz! Fick hem min eca stack utan problem.
Undra bara hur länge de kan fortsätta när de säljer olagliga grejer.

https://www.foodmonitor.se/index.php...oerbjudet-dmaa

Jag hade då inte handlat från den sidan, den är anmäld till polis, tull och livsmedelsverket. Dom använder sig av swish och faktura (vad jag fattar det som) som betalningsmedel, vilket innebär att allt loggas och kan slå tillbaka om polisen väljer att lägga sig i.
Citera
2021-03-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4z0

Jag hade då inte handlat från den sidan, den är anmäld till polis, tull och livsmedelsverket. Dom använder sig av swish och faktura (vad jag fattar det som) som betalningsmedel, vilket innebär att allt loggas och kan slå tillbaka om polisen väljer att lägga sig i.

Oops. Tack för info. Då ska jag inte handla mer därifrån och hoppas jag klarar mig utan problem för köpet jag gjorde. Jag swishade..
Citera
2021-03-20, 16:18
Medlem
Citat:

Fast är det verkligen olagligt att köpa det därifrån? I lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor står det bara att man inte får anskaffa det om det inte är för eget bruk. Det står inte heller att det inte får brukas, dock verkar innehav vara otillåtet.
Citera
2021-03-20, 17:07
Medlem
Citat:

Livsmedelsverket har väl inget inget med säljande av hälsofarliga kosttillskott eller säljande av läkemedel utan tillstånd. Är väl läkemedelsverket som borde utfärda vite mot företaget tkr man.

Man har ju läst tidningsartiklar för typ 10 år sen hur typ gymgrossisten.com anmälde typ svensk hälsokost direkt till läkemedelsverket när de började sälja sånt som var olagligt att sälja i Sverige. Konkurrenter har alltid anmält varandra
Senast redigerad av fonzen 2021-03-20 kl. 17:11.
Citera
2021-03-20, 19:44
Medlem
Någon som vet varför inte DeffKungen hemsida fungerar ?
Citera
2021-03-21, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoldupLeak
Fast är det verkligen olagligt att köpa det därifrån? I lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor står det bara att man inte får anskaffa det om det inte är för eget bruk. Det står inte heller att det inte får brukas, dock verkar innehav vara otillåtet.

Är något klassat som Hälsofarlig vara får man ha det i kroppen men inte inneha det. Med andra ord får man inte köpa det eller inneha det, endast bruka det.
Citera
2021-03-21, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Livsmedelsverket har väl inget inget med säljande av hälsofarliga kosttillskott eller säljande av läkemedel utan tillstånd. Är väl läkemedelsverket som borde utfärda vite mot företaget tkr man.

Man har ju läst tidningsartiklar för typ 10 år sen hur typ gymgrossisten.com anmälde typ svensk hälsokost direkt till läkemedelsverket när de började sälja sånt som var olagligt att sälja i Sverige. Konkurrenter har alltid anmält varandra

Livsmedelsverket kollar upp livsmedel, så att dom inte innehåller skadliga ingredienser, eller olagliga. Tillskott räknas som livsmedel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in