2011-01-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
He he... Nu har vi ALLA: En heroin, sexmissbrukande golfande, klorintvättande psykopat som väntar på sin dom.....
haha mycket möjligt, men han heter nåt annat än Stefan
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Hur är en anhöriggrupp sammansatt och vem räknas som anhörig?

EM kan väl knappast räknas som anhörig till SB om det handlar om honom. Han har väl personer som står honom närmare. Tänker på sambo och barn, de måste väl vara delaktiga i rehabiliteringen om den skall ha några utsikter att lyckas.

Jag vet för lite om detta men kastar ut en fackla.

Al-Anon familjegrupper är en gemenskap av anhöriga och vänner till alkoholister... samma gäller för alla dessa familjegrupper.
Det räcker alltså att du står nära någon som missbrukar och behöver inte vara partner eller släkt med personen.
Det räcker att du är en kompis som mår dåligt av din väns missbruk och du vill ha stöd.
Dom här hjälpgrupperna handlar om stödet till anhörig... inte någon form av hjälp till rehabilitering av den som missbrukar.
Citera
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Det är med spänning man ser fram mot förhörsresultaten.
Det är bara för mycket som verkar knas i denna soppa för att jag skall kunna känna mig säker på utgången, även om all statistik i världen talar mot SB.
Ja vilken soppa Det här fallet toppar det mesta.Det blir ju bara värre och värre med mystiken.I morgon ska de ju börja förhören.Håller med. Ska bli otroligt spännande att följa!
Citera
2011-01-27, 23:41
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Var inte detta om "ny kärlek" något som spekulerades om. Någon karibisk romans. DET vet vi väl inget om.
Tror ni att vi får veta något i morgon? Om han inte erkänner alltså. Eller kommer locket att ligga på även fortsättningsvis?
Verkar ju inte troligt att hon skulle gå på anhörigmöte om en ny kärlek i Karibien som missbrukar heroin.
Citera
2011-01-27, 23:41
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Se där... samma adress som AL-Anon.

Så då återstår frågan... Vem pratar hon om på mötena?

Jag raderade mitt inlägg, det gällde inte anhöriga. Verkar inte finnas nåt speciellt för narkotika.

Det slog mig att hon kanske drog en vals om heroin, när det i själva verket handlade om alkohol. Kanske för att inte röja vem det gällde, och ingen skulle misstänka att det var SB hon pratade om.

Som anhörig kanske det inte spelade så stor roll, stödet fick hon ändå, med eller utan sanningen om vilken drog och vilken person det gällde.
Citera
2011-01-27, 23:43
Medlem
doktor-millers avatar
Snarare att det skulle passa in bättre med Kokain just med tanke på allt som den eventuella GM verkade ha hunnit med under ett dygn

Kokain stimulerar det centrala nervsystemet och verkar sammandragande på blodkärl. Kokain är den typen av drog som framkallar eufori, d.v.s. känslan av att man klarar av allt och att det inte finns något problem. Små doser ger känslor av ökad energi, minskat sömnbehov och även sinnesmedvetenhet. Tecken på stora doser är höjd kroppstemperatur, snabbare andning och blekhet.

Kokainruset är jämfört med andra droger, förhållandevis kort och varar ca 40 minuter. Brist på resurser efter ruset, bidrar med depressiva tankar och aggressivitet. Andra effekter som kan utnyttjas inom sport aktiviteter är känslan av ökad energi, övermänsklig styrka och mycket bra självförtroende. Stimulantia droger som kokain och amfetamin används inom sport aktiviteter eftersom det bidrar med snabbare reaktionstid, bättre koncentrationsförmåga och minskad trötthet, vilket kan vara mycket användbar för en idrottsman under träning men framförallt inom tävlingar.
Citera
2011-01-27, 23:43
Medlem
sWeePerrs avatar
Dags att formulera en teori då:

Eva blir kär i en heroinmissbrukare och av naturliga skäl talar hon inte klarspråk om detta, allra minst för sina kollegor. De får den uppfattningen att det är SB och när hon börjar se tärd ut fram emot jul så börjar de misstänka att SB behandlar henne illa. Dagen för försvinnandet delger hon dem att hon ska träffa sin "käresta" och att hon är väldigt orolig över det mötet. Hon berättar detaljer men inte tillräckligt så att hennes kollegor kopplar att det inte är fråga om SB. Naturligtvis kommer de då att sedan med kraft påpeka för polisen att de är SB hon skulle har träffat när hon sedan blir anmäld försvunnen, och att det var fara på färde. Det kanske t.o.m. smyger fram att det ligger missbruk med i bilden. Missförståndet är totalt och SB grips och anhålls.

God natt!
Citera
2011-01-27, 23:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Hur är en anhöriggrupp sammansatt och vem räknas som anhörig?

EM kan väl knappast räknas som anhörig till SB om det handlar om honom. Han har väl personer som står honom närmare. Tänker på sambo och barn, de måste väl vara delaktiga i rehabiliteringen om den skall ha några utsikter att lyckas.

Jag vet för lite om detta men kastar ut en fackla.

När man går där så kan det vara helt och hållet för ens egen skull, inte för att hjälpa nån annan än sig själv, då man allt som oftast är medberoende. Man kan vara alltifrån make/maka, sambo, syskon, vän, kollega you name it. Inte alls säkert att den anhörige går i behandling eller ens kommer att göra det, man är lika välkommen ändå.
Citera
2011-01-27, 23:45
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag raderade mitt inlägg, det gällde inte anhöriga. Verkar inte finnas nåt speciellt för narkotika.

Det slog mig att hon kanske drog en vals om heroin, när det i själva verket handlade om alkohol. Kanske för att inte röja vem det gällde, och ingen skulle misstänka att det var SB hon pratade om.

Som anhörig kanske det inte spelade så stor roll, stödet fick hon ändå, med eller utan sanningen om vilken drog och vilken person det gällde.
Jag tänkte på det också. Hon kanske slängde ur sig att det var heroin men det kanske var kokain.Det verkar ju helpuckatför en kvinna i hennes ålder med vuxna barn att kära ner sig i en heroinist.Hon verkar väl ändå vara en kvinna med båda fötterna på jorden. Eller var menar jag..
Citera
2011-01-27, 23:47
Medlem
Ursa-minors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Det beror väl på vem missbrukaren vill ha med som anhörig.
Men nu tror ju inte jag att SB är heroinist, absolut inte.

SB är vanlig, tråkig medel Svensson med sin guldkedja (fick han i present från Eva?), rutiga skjotor som åker skidor (fy fan vad tråkigt), spelar golf (tråkigare), tittar på fotboll (hur tråkigt som helst) och pussas med gamla sambon och arbete från 8 till 15...
Citera
2011-01-27, 23:48
Medlem
Rohannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa-minor
SB är vanlig, tråkig medel Svensson med sin guldkedja (fick han i present från Eva?), rutiga skjotor som åker skidor (fy fan vad tråkigt), spelar golf (tråkigare), tittar på fotboll (hur tråkigt som helst) och pussas med gamla sambon och arbete från 8 till 15...
Piffar till sitt tråkiga liv med lite kokain kanske Ökar prestationsförmågan...m.m
Citera
2011-01-27, 23:49
Medlem
Fiolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Om Eva verkligen gick på anhörigträffar så är det väl troligast att någon av hennes söner satt sig i skiten. Att hon skulle ha kärat ner sig i en heroinist låter i mina ögon helt orimligt eftersom hon sa sig ha ett förhållande med SB, som inte har några missbrukarproblem.
Vet vi mer än vad ryktet säger om Evas koppling till missbruk?

Att hon gick i egenskap som anhörig på AA-möte var för annan anhörig än pojkvän, SB eller söner, avser alkoholist. Denne ngn kan lämnas utanför diskussionen av respekt, och det är inget skumt med det. Men EM verkar ha lättat sig hjärta på ett möte, har denne person fått höra på omvägar vad EM sagt o konfronterat henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in